הוכרז: LG Nexus 5X עם מסך 5.2 אינץ’ ורמקול קדמי

LG Nexus 5X

קצת פחות משנה לאחר הכרזתו של Motorola Nexus 6, הכריזה הערב חברת גוגל על סמארטפון ה-LG Nexus 5X. כפי ששמו עשוי אולי לרמוז, מדובר במעין גרסה עדכנית של סמארטפון הנקסוס 5 המוכר והאהוב אותו השיקו במשותף גוגל ו-LG לפני כשנתיים. בסך הכללי, זהו מכשיר הנקסוס השלישי שנבנה עבור גוגל במפעליה של היצרנית הדרום קוריאנית המוערכת.

בניגוד למרבית השמועות שהופצו ברשת בשבועות האחרונים, Nexus 5X החדש מגיע עם מפרט צנוע יותר מזה של Huawei Nexus 6P שנחשף גם הוא הערב. במקרה זה מדובר במכשיר עם מסך 5.2 אינץ’ (בציפוי Gorilla Glass 3) המציג תכנים ברזולוציית Full HD אשר יוצרת צפיפות של 424ppi, פלטפורמת Snapdragon 808, זיכרון AM בנפח 2GB “בלבד” ואפשרויות אחסון של 16 או 32 גיגה בייט, ללא חריץ הרחבה.

LG Nexus 5X
LG Nexus 5X

עיצוב מוכר ואהוב

גופו של LG Nexus 5X עשוי פוליקרבונט, כאשר בחלקו הקדמי ניתן למצוא מצלמת סלפי עם חיישן 5 מגה-פיקסל, ורמקול הממוקם בקדמת המכשיר. עוביו של הסמארטפון יעמוד על 7.9 מ”מ (לעומת 8.6 מ”מ ב-Nexus 5) ומשקלו על 136 גרם בלבד.

בגב המכשיר נוכל למצוא מצלמה בעלת חיישן ברזולוציית 12.3 מגה-פיקסל עם יכולת צילום וידאו ב-4K, פוקוס לייזר ופלאש LED כפול, וכן חיישן ביומטרי לזיהוי טביעות אצבע, זה יעשה שימוש בחבילת קוד ייעודית אותה שילבה גוגל כחלק ממערכת ההפעלה אנדרואיד 6. גם כאן יוכל המכשיר לשמור טביעות אצבע של כמה אנשים שונים.

קיבולת הסוללה של הנקסוס החדש היא 2,700mAh והיא אינה ניתנת לשליפה. לטענתה של גוגל, מדובר בסוללה שתאפשר שימוש למשך יום שלם. גם כאן ימתין למשתמשים מחבר נתונים מסוג USB Type-C שיציע זמני טעינה והעברת תכנים מהירים באופן משמעותי לעומת ממשק ה-USB הרגיל.

מערכת ההפעלה איתה יגיע המכשיר ישירות מהקופסה תהא לא אחרת מאשר אנדרואיד 6.0 מרשמלו, המציעה מגוון נרחב של שיפורים ושידרוגים, בעיקר מתחת למכסה המנוע. בין השינויים ניתן למצוא אפליקציית מצלמה משופרת ומהירה במיוחד, הגדרות פרטיות משודרגות ושיפורים למערך החסכון באנרגיה.

מפרט סטנדרטי, מחיר צנוע

LG Nexus 5X יוצע לרכישה החל מהיום באחד משלושה צבעים: שחור, לבן וירוק-טורקיז. מחירו המומלץ לצרכן עומד על 379 דולרים (כ-1,500 שקלים) עבור גרסת ה-16 גיגה בייט, או 429 דולרים (כ-1,700 שקלים) עבור הגרסה בעלת נפח האחסון הגבוה יותר. לישראל צפוי הסמארטפון החדש להגיע בייבוא רשמי עד לסוף השנה הנוכחית.

משפחת מכשירי הנקסוס

דור שם המוצר השקה
7 LG Nexus 5X אוקטובר 2015
Huawei Nexus 6P
6 Motorola Nexus 6 אוקטובר 2014
5 LG Nexus 5 אוקטובר 2013
4 LG Nexus 4 נובמבר 2012
3 Samsung Galaxy Nexus נובמבר 2011
2 Samsung Nexus S דצמבר 2010
1 HTC Nexus One ינואר 2010


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים