צוקרברג: פייסבוק תחבר מחנות פליטים לאינטרנט; גוגל לא נשארת חייבת

מייסד ומנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר במהלך כנס באו”ם כי החברה שתחת מנהיגותו תפעל לספק חיבור לאינטרנט למחנות פליטים בעולם. צוקרברג  לא הרחיב בפרטים לגבי כיצד או מתי הדבר יקרה אך התחייב לעשות כן כשהוא מוקף במנהיגי העולם הפוליטיים והעסקיים.

הוא אמר את הדברים בדיון של האו”ם שעסק באחריותו של הסקטור הפרטי להשגת פיתוח בר קיימא (מיגור עוני, מיגור רעב ועוד). בהתאם ליעדים הנעלים של הכנס, הוא תיאר את הגישה לאינטרנט כ”מאפשרת זכויות אדם” וכ”כוח של שלום”.

3 מתוך 17 היעדים השאפתניים של האו"ם
3 מתוך 17 היעדים השאפתניים של האו”ם

צוקרברג הודה שחיבור העולם השלישי לאינטרנט לא מגיע מטעמי “אלטרואיזם בלבד” אלא גם ייטיב עם השורה האחרונה של פייסבוק. יוזמת internet.org בנויה על כך שהיא מספקת גישה למספר מצומצם של אפליקציות (חלקן חיוניות וחלקן פחות) שנבחרות על ידה, כל אלו לצד אפליקציית פייסבוק כמובן.

הפרוייקט ספג ביקורת על כך שהפר את נייטרליות הרשת, עיקרון בסיס של אינטרנט במדינות מערביות. עיתונאי הודי שכתב טור תגובה לטור של צוקרברג בעיתון מקומי אמר ש-internet.org הוא לא יותר  מ”שלוחה של פייסבוק ששמה על הכוונת את עניי הודו”. מחוץ לאולם המליאה של האו”ם הציגה פייסבוק חלקים מהמל”ט הענק שלה שיעניק אינטרנט לאלו שמתחתיו.

לא רק פייסבוק

גם גוגל אינה מתעלמת מגל הפליטים והמהגרים שתופסים את הכותרות בימים אלו. בקמפיין שהסתיים לפני שבועיים התחייבה והצליחה גוגל להשוות תרומות עד ל-5 מיליון אירו לטובת ארגונים שמסייעים לפליטים ומהגרים באירופה.

בנוסף, המנכ”ל החדש של גוגל, סונדר פיצ’אי, פרסם בבלוג החברה תוכנית לחיבור 400 תחנות רכבת בהודו לאינטרנט. הוא סיפר על הנסיעות שלו ברכבת מצ’נאי לאוניברסיטה בה למד ועל הגודל הבלתי נתפס של מערכת הרכבות ההודית (בהמשך לתשומת הלב שקיבל סיפור החיים המדהים שלו). יחד עם ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בקומפלקס גוגל במאונטיין וויו, הפכה הכרזה זו למרגשת במיוחד.

לדבריו של פיצ’אי, כבר ב-100 תחנות הרכבת הראשונות שיחוברו עד סוף 2016 יחשפו לרשת ה-Wi-Fi יותר מ- 10 מיליון בני אדם בכל יום. הוא מתגאה בכך שהם יקבלו “גישה מלאה לרשת, כל המידע בה וההזדמנויות שבה”, כאילו ביקש להראות את הניגוד למודל של פייסבוק.

בהמשך ביקורו של ראש ממשלת הודו בארה”ב, ערך ארוחת ערב במתחם מיקרוסופט יחד עם המנכ”ל סאטיה נאדלה, גם הוא ממוצא הודי. במעמד זה הודיע נאדלה שמיקרוסופט תספק קישוריות אינטרנט זולה ל-500 אלף כפרים ברחבי הודו. מיקרוסופט כבר ביצעה ניסויי אספקת אינטרנט זול בהודו ואפריקה דרך התדרים שלא מנוצלים בטווח שמשמש לשידורי טלוויזיה. אם המיזם יצליח יהיה זה שינוי עצום עבור המדינה שבה 70% מהאוכלוסיה מפוזרת על פני 640 אלף כפרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים