הכירו את Symetium – מכשיר אנדרואיד בעל 6GB RAM שישמש כמחשב PC מלא

שוק הסמארטפונים גדל בשנים האחרונות באופן בלתי ניתן לתיאור, כאשר היצע המכשירים והיצרניות, מהקטנות ביותר ועד הגדולות ביותר, גדל מיום ליום. אינספור חברות קטנות, מנסות את מזלן בשוק זה מדי שנה, אך מעטות מצליחות לכבוש את ליבם של המשתמשים.

חברת סטארט אפ שוודית בשם Symetium מעוניינת להכנס בסערה לשוק הסמארטפונים ויודעת שעל מנת לעשות את זה, היא חייבת לספק למשתמשים מכשיר שהוא לא פחות ממהפכני. וכאן נכנס סמארטפון ה-Symetium PC לתמונה.

Symetium PC Smartphone 2

מפרט יוצא דופן

ה-Symetium PC, אותו מכנה החברה “סמארטפון ה-PC שלא מתפשר“, מציע מפרט יוצא דופן הבנוי מגוף מתכת יוקרתי. הוא ירוץ על גבי מערכת ההפעלה Android 6.0 מרשמלו ואת כוח העיבוד שלו תספק פלטפורמת Snapdragon 820 לצד לא פחות מ-6GB זיכרון פעולה (RAM).

עוד יציע הסמארטפון מסך OLED בגודל 5 אינץ’ תחת פריסת פיקסלים של 1920X1080, מערך צילום מרשים בעל מצלמת 24 מגה פיקסל ראשית ו-5 מגה פיקסל משנית, רמקולים סטריאופוניים הנמצאים בקידמת המכשיר, נפח אחסון על סך 64, 128 או 256 גיגה-בייט ואף חריץ MicroSD שיאפשר להרחיב אותם ב-128GB נוספים.

לצורך העברת נתונים מהירה וטעינה יציע המכשיר מחבר USB Type-C וכן ישלב עמידות במים ואבק תחת תקן IP67. כל אלו וגם סוללה בעלת קיבולת 4,000mAh שתציע בין 3 ל-4 ימי עבודה מלאים, יידחסו לגוף בעובי 6 מ”מ בלבד ובמשקל 150 גרם.

[su_vimeo url=”https://vimeo.com/139932118″ width=”640″ height=”420″]

סמארטפון או מחשב? מה שתבחרו

אז מה הופך את המכשיר למיוחד במינו מלבד המפרט המתקדם? ובכן, הסטארטאפ הצעיר פיתח בשנים האחרונות ממשק בשם SymetiumOS המתבסס כיום על אנדרואיד 6.0. ממשק זה, מלבד היותו מעוצב בצורה יוצאת דופן, יאפשר למשתמשים להזרים תוכן למספר מסכים בו זמנית.  בניגוד למרבית הסמארטפונים המאפשרים להזרים תוכן ומדיה בלבד, יוכל המשתמש להזרים את ממשק המכשיר המלא על גבי מסך חיצוני, בעודו ממשיך לעבוד על הסמארטפון.

כמו כן, תחת עגינה תאפשר מערכת ההפעלה למשתמש לחבר את המכשיר לכל מסך טלויזיה או מחשב באמצעות כבל שמצידו האחד USB Type-C ומצידו השני מחבר HDMI ובכך, לבצע שימוש בסמארטפון במחשב PC מלא. בעת שיחובר ה-Symetium למסך חיצוני, יהפוך מסך המכשיר לעכבר ומקלדת, בעוד כל הממשק יוקרן על גבי המסך המחובר ובכך יחסוך את הצורך במקלדת ועכבר חיצוניים. כמו כן, מציעה החברה מקלדת חיצונית שתהפוך את הסמארטפון למחשב קטנטן, כשכוללת מקלדת מלאה ומשטח מגע.

פיצ’ר זה מוכר לכולנו בשם Continuum ממערכת ההפעלה Windows 10, המאפשר להפוך מכשירי ווינדוס 10 למובייל מחשב PC מלא. עם זאת, מדובר בפיצ’ר ייחודי למדי כשמדובר במערכת ההפעלה אנדרואיד ואין ספק כי יהיה מעניין לצפות כיצד יתמודד המכשיר כשידרש לתפקד כמחשב.

הדרך עוד ארוכה

על מנת להפוך את המכשיר למציאות, פתחה החברה השוודית במסע מימון דרך פלטפורמת מימון ההמונים Indeigogo, שם מבקשת לממן לא פחות מ-1,250,000 דולר, המהווים לכמעט 5 מיליון שקלים. בינתיים, לאחר שלושה ימים בלבד, הצליחה החברה לממן כ-45 אלף דולר ונראה כי הדרך עד ייצור המכשיר עוד ארוכה.

על פי הערכות החברה, במקרה בו הכל יתנהל כסדרה ומימון ההמונים יצליח, יחידות ראשונות של הסמארטפון ישלחו כבר בחודש אוגוסט 2016, פחות משנה מהיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים