לומדה חדשה וחינמית תלמד אתכם לתכנת בעזרת Minecraft

Mojang, היוצרים של מותג Minecraft הפופולארי, יצרו לומדה מקוונת ללימוד כתיבת קוד בשיתוף פעולה עם Code.org. הלומדה מיועדת בראש ובראשונה לילדים, אך כל מתכנת מתחיל יכול להיעזר בה על מנת להבין את העקרונות הבסיסיים של עולם התכנות. הלומדה זמינה כבר עתה להתנסות בחינם בכתובת code.org/mc.

לאחר סרטון הסבר קצר, הלומדה מאפשרת לנו לבחור דמות – סטיב או אלכס. מיד לאחר מכן, הלומדה מדריכה אותנו כיצד להפעיל את הדמויות בעזרת קוד. אנו מקבלים בלוקים עם הוראות מוכנות מראש: ואם נבחר את פיסות הקוד הנכונות בסדר הנכון, נצליח לבצע את המשימה שהוטלה עלינו ולהתקדם אל השלב הבא. אחרי השלמת שלב נוכל ללחוץ על כפתור “הצג קוד”, שמראה לתלמיד\ה איך נראה הקוד האמיתי אותו הרכיב\ה. בסיום כל שלבי ההדרכה ניתן לשחק באופן חופשי עם הפקודות לדמויות, ולגרום להן לעשות כרצוננו.

minecraft-coding-1
ניתן לגרור בלוקים של הוראות מוכנות מראש על מנת לשלוט בדמות

בעוד שהלומדה נמצאת בשלב הבטא, יש בה כבר 14 שלבים פעילים והיא מתורגמת למספר שפות. תחת הכותרת “שעה של תכנות עם מיינקראפט”, הלומדה בנויה באופן המאפשר לסיים אותה תוך פחות משעה, כך שהיא מתאימה גם למסגרת בית ספרית. עקב הפופולאריות הרבה של Minecraft בקרב ילדים, אין ספק כי הלומדה החדשה תקרב רבים מהם לעולם הקוד.

חברת Mojang ומרקוס פרסון (Marcus Persson) העומד בראשה ידועים כתומכים נלהבים של תרומה לקהילה באמצעות משחקים. דבר זה מתבטא, למשל, בתרומות נאות בפלטפורמת ה-Humble Bundle, בה ניתן לרכוש חבילות של משחקים ולתרום את הכספים לעמותות שונות. יוזמת לימוד עקרונות התכנות בעזרת Minecraft, שהופכת את הלימוד למשחק בעזרת עקרונות גיימיפיקציה, איננה מפתיעה וניתן לצפות מהחברה השוודית הקטנה ליוזמות נוספות בסגנון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים