גאדג’טי מסקר: Nexus 5X – מועמד מוביל בשוק הביניים

Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

ברשותכם, נחזור רק שנתיים אחורה בזמן: גוגל חושפת את מכשיר הנקסוס 5 ומצליחה בשנית, אחרי הנקסוס 4, ליצור מכשיר שמתאים לקהל הרחב, המשלב חומרה חזקה ותג מחיר מגוחך. לא לחינם ההמתנה והציפיות לדגם הבא, הנקסוס 6, היו כל כך גדולות – אך ככגודל הצפיות, גודל האכזבות. הנקסוס 6 היה גדול מידי ויקר מידי, שתי נקודות שלא אפיינו את משפחת הנקסוס של גוגל. המכירות של הנקסוס לא הצליחו לשחזר ולו במעט את ההצלחה של הנקסוס 5 והנקסוס 6 לא הפך להיט כמו קודמיו.

הנקסוס 5X היה אמור להיות ההמשך הישיר של הנקסוס 5 ולא הנקסוס 6. כעת הציגה בפנינו גוגל מכשיר קומפקטי ונעים לאחיזה המגיע עם תג מחיר שפוי. עם כל זאת, האם הנקסוס 5X החדש באמת כל כך מוצלח שהיה שווה לחכות לו שנתיים? האם גוגל סוף כל סוף הצליחה להחזיר לנו את סדרת הנקסוסים האהובה? כל התשובות בסקירה.

מה בקופסה

בקופסה של הנקסוס 5X לא תמצאו הפתעות מיוחדות והוא מגיע עם אריזה סטנדרטית. הדבר היחיד שכן הצליח לסקרן הוא כבל מסוג Type C המשמש לטעינת המכשיר, כבל שעדיין לא כל כך נפוץ ברוב המכשירים. אנחנו נפרט עוד רבות על הכבל בהמשך הסקירה בחלק העוסק בחיי הסוללה.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

תכולת האריזה:

  • מכשיר סמארטפון Nexus 5X
  • כבל סנכרון USB Type-C
  • מטען נייד
  • אוזניות
  • מדריך למשתמש
  • תעודת אחריות

עיצוב ואיכות בניה

במבט ראשון נראה כי הנקסוס 5X מעוצב בצורה פשוטה למדי וכאשר הוא מונח על גבו אפשר להתבלבל ולחשוב שהוא מכשיר של חברה עלומת שם. ברגע שהופכים את המכשיר על גבו, התמונה משתנה לחלוטין: בחלקו התחתון מוטבע הלוגו של LG, קצת מעליו מופיע בגדול הלוגו של סדרת הנקסוס ומעליהם, גולת הכותרת – חיישן טביעת האצבע שעליו נרחיב בהמשך.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

מעל כל אלמנטים אלו מצויה המצלמה האחורית שמוגבהת מעט מפני השטח של המכשיר, מה שיוצר בליטה קטנה בגבו. סמוך למצלמה נמצא פלאש ה-LED וחיישן הלייזר, שאחראי על ביצוע הפוקוס במצלמה. מעבר לכך, ניתן למצוא בצידו הימני של המכשיר את כפתורי ויסות הווליום וכפתור הנעילה, ובצד שמאל נמצאת מגירת כרטיס ה-nanoSIM.

בשורה התחתונה, הנקסוס 5X מעוצב בצורה מנימליסטית ומוקפדת – לא תמצאו בקימוריו בשורה משמעותית או התרגשות יתרה, אך ההטבעה של המילה “Nexus” בגב המכשיר בשילוב חיישן טביעת האצבע החדש מספקים את הסחורה.

מה שכן הצליח ליצור אצלנו רושם טוב הוא התחושה המעולה שיש למכשיר בכף היד. כיום כמעט בלתי אפשרי למצוא מכשיר שישב טוב ביד ושלא יחייב להיות בעל כפות ידיים ענקיות כדי לתפעלו. הנקסוס 5X מגיע בגודל אידיאלי וגורם לנו להתגעגע לימים בהם המכשירים היו בגודל נורמלי.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

הדבר היחיד שהעיב על התחושה הוא האויב מספר אחד של מכשירי הביניים – הפלסטיק. נכון, לא מדובר במכשיר שוק גבוה, אך המרקם הפלסטיקי של הנקסוס 5X הורס את חווית השימוש ובכל פעם שמרימים אותו ישנה תזכורת כי לא מדובר במכשיר פרימיום אחרי הכל.

חומרה וביצועים

מכשירי הנקסוס תמיד היו ידועים בכך שיש להם חומרה מתקדמת במיוחד שמעניקה להם את יחס העלות-תועלת הכל כך גבוה שלהם. גם הפעם אנחנו זוכים לקבל את אחת מהמערכות על שבב החזקות ביותר בשוק, Snapdragon 808 ולצידה 2GB של זיכרון RAM. רק לשם השוואה גם מכשיר הדגל של LG, ה-G4, מגיע עם אותו המעבד וכמוהו עוד מגוון רחב של מכשירים שהושקו בשנה האחרונה.

הודות למפרט המתקדם, ומערכת ההפעלה הנקייה, המכשיר מצליח להציג ביצועים מרשימים מאוד שמקפיצים אותו כמה רמות מעלה. סרטונים באיכות Full HD מתנגנים ללא כל עיכוב או תקיעות, ומנגד, המשחקים החדשים והכבדים ביותר פשוט עובדים מעולה. יכולת ריבוי משימות, שהייתה “בסכנה ביצועית” בעקבות הבחירה ב-2GB של זיכרון RAM, לא נפגעה כלל והמעבר בין המסכים השונים והאפליקציות הפתוחות נעשה ללא כל השתהות.

הדבר היחיד שהיה תמוה במידה מסוימת היא ההשתהות הקיימת בין צילום תמונה אחת לצילום התמונה הבאה. המפרט שמגיע עם הנקסוס 5X מאפשר על הנייר צילום תמונות מהיר ורצוף, אך מסיבה כלשהי היינו צריכים לחכות קצת מעל לשנייה בין צילום לצילום – מעט מביך מאחר ומכשירים ישנים יותר עושים זאת ללא כל בעיה. מצד שני, קרוב לוודאי שמדובר על בעיית תכנה שיכולה להיפתר בעדכון הבא לאפליקציית המצלמה של גוגל.

מסך ותצוגה

הנקסוס 5X מגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ’ ברזולוציה של 1920 על 1080 (Full HD), מה שיוצר צפיפות פיקסלים של 423ppi. המסך היה ללא ספק אחת מההנאות הגדולות שלנו בסיקור המכשיר – הצבעים היו מדויקים וחיים, סרטונים ותמונות נראו חדים במיוחד והגרפיקה העתירה של המשחקים השונים שנבחנו הוצגה במלוא הדרה. אף כל המילים החמות, עדיין לא מדובר במסך שעומד בשורה הראשונה עם שאר המסכים המובילים בשוק.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

מהשוואות שערכנו, המסך של הנקסוס 5X לא נופל בצורה משמעותית מאלו של מכשירי הדגל עם הרזולוציה הגבוה יותר. בהשוואת מסכים, אחד מול השני, קל להבחין בהבדל בין השניים, אך בשגרה אנו בספק אם מישהו יבחין שמדובר “רק” ברזולוציית Full HD.

על המסך כולו מגנה זכוכית Gorilla Glass 3 שעתידה להיות עמידה מול שריטות ואף להעניק לו הגנה מינמילית מפני נפילות. גם כאן, לצערנו, לא מדובר על המילה האחרונה בתחום מאחר ובשוק ישנה כבר Gorilla Glass 4 ששומרת על רוב מכשירי הקצה. נקודה אחרונה אליה נתייחס היא השוליים של המסך, שהיו בדיוק במידה הנכונה – לא עבים מידי מכדי לפגוע בחווית הצפייה ולא דקים מידי מכדי ליצור לחיצות לא מתוכננות במסך.

מולטימדיה

כפי שציינו בחלק העוסק במסך, הנקסוס 5X מגיע עם מסך ברזולוציית FHD, מה שמאפשר לו להציג סרטונים וקטעי וידאו בצורה טובה למדי. סרטונים באיכות גבוהה יתנגנו ללא כל בעיה ויראו חדים על המסך של הנקסוס 5X. בגזרת השמע, מגיע הנקסוס עם רמקול בודד הממוקם בתחתית המסך – קצת מבלבל מאחר שישנם שני גרילים, אחד למעלה ואחד למטה, לכן ניצתן היה להניח כי מדובר בזוג רמקולים סטריאופוניים. הרמקול עושה עבודה סבירה ולא נשמעו צרימות גם בעצמה גבוהה.

בגזרת האפליקציות, מגיע המכשיר עם שתי אפליצקיות מובנות למוזיקה ולצפייה בתמונות וסרטונים – Google Music ו-Photos בהתאמה. אני באופן אישי מאוד אוהב את שתי האפליקציות הללו והן מספקות חווית שימוש מעולה לצריכת תוכן מכל סוג שהוא. אפליקציית התמונות זכתה ללא מעט שדרוגים בתקופה האחרונה כך שהיא מתעלה על לא מעט אפליקציות מובונת אחרות שיצא לי לנסות.

הנקודה הבעייתית היחידה בתחום המולטימדיה היא העובדה שלנקסוס 5X אין כניסה לכרטיס זיכרון חיצוני. זה אומר שהמשתמש יצטרך להסתפק בכמות הזיכרון הקיימת לו ולשקלל לתוכה גם את מערכת ההפעלה, שזוללת לא מעט מקום, וגם את המוזיקה, התמונות והוידאו שירצה לשמור על המכשיר.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

אחד מהיתרונות הגדולים של משפחת מכשירי הנקסוס הוא ללא ספק העובדה שהם מריצים את גרסת האנדרואיד המתקדמת והעדכנית ביותר. הנקסוס 5X ממשיך את הקו הזה ומגיע גם מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0. מרשמלו, שמה העממי של אנדרואיד 6.0, כוללת מגוון רחב של פיצ’רים חדשים ותוספות עליהן נרחיב בחלק זה.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

מבלי ללכת סחור סחור נגיע ישירות לנקודה החשובה ביותר בחלק העוסק בממשק המשתמש  – מערכת ניהול ההרשאות החדשה. מגרסת אנדרואיד 6.0, המשתמש יוכל להחליט באופן ידני ודינמי איזו הרשאה תקבל כל אפליקציה. כפועל יוצא מכך, תוכלו להחליט איזה מידע או יכולות תחלקו עם האפליקציות שהורדתם ובעצם לשים סוף לדרישות ההרשאות המוגזמות שכל כך מזוהות עם אנדרואיד. אין שמחה גדולה יותר מלמנוע ממשחק כלשהו לגשת לאנשי הקשר שלכם, או מנגד למנוע מאפליקציית שעון מעורר לגשת לגלריה ללא כל סיבה מוצדקת. זה ללא ספק אחד מהפיצ’רים המשמעותיים ביותר שאנדרואיד הציגה בשנים האחרונות, אם לא המשמעותי ביותר.

אם מערכת ניהול ההרשאות של אנדרואיד 6.0 הצליחה להדהים אותנו, דווקא Now on Tap, התוספת השנייה המשמעותית ביותר של גוגל, הצליח לאכזב אותנו. בקצרה: Now on Tap מאפשרת, על ידי לחיצה ארוכה על כפתור הבית, לסרוק את העמוד שמוצג ולקבל מידע בצורת כרטיסיות על מילות מפתח שמוצגות בעמוד – סוג של Google Now מקומי. בתיאוריה, Now on Tap אמור היה להיות מפגן כוח של גוגל בו היא מראה לכולם כיצד היא מצליחה להבין מתוך הקשר מה באמת חשוב ועל אילו מילים להביא מידע נוסף. בפועל, פעמים רבות Now on Tap פספס מילים משמעותיות והציג רק רשימה חלקית של הנושאים שהוצגו בדף.

Now on Tap מרגיש כמו שירות בעל פוטנציאל אדיר, לא לחינם גם מיקרוספט כבר העתיקה אותו, אך הוא עדיין איננו בשל. ייאמר לזכותה של גוגל כי ברגע שהוא כן עבד התוצאות היו מעולות וחסכו לא מעט עבודה בחיפוש ידני. הבונוס הגדול הגיע כאשר התחלתי להתקין עוד ועוד אפליקציות תומכות שהציגו בתורן מידע רלוונטי בכל סריקת עמוד.

קורא טביעות אצבע, Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
קורא טביעות אצבע, Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

אנדרואיד 6.0 הביאה עמה בשורה נוספת ומשמעותית: תמיכה בקוראי טביעות אצבע למכשירי אנדרואיד. הנקסוס 5X מצויד בקורא שכזה הממוקם בגב המכשיר. למרבה ההפתעה, החיישן מאוד מדויק ולא פספס כמעט לעולם – לא מובן מאליו בכלל. המיקום הייחודי של הקורא מתגלה כיעיל במיוחד מאחר ואם האצבע הנסרקת מושטת לכיוון החיישן עוד שהמכשיר בכיס, הנקסוס 5X ישתחרר כל כך מהר ממצב הנעילה עד שככל הנראה לא תראו בשנית את מסך הנעילה. עם זאת, מיקומו של החיישן מתנהג כחרב פיפיות ואם המכשיר מונח על גבו יהיה לא נוח לשחררו מנעילה בדרך זו.

אם במסך הנעילה עסקינן, ואם בכל זאת תרצו להציץ בו מידי פעם, הנקסוס 5X כולל יכולת חדשה בשם Ambient Display שתעזור לכם לחסוך בחיי הסוללה. אז מה זה Ambient Display? ברגע שתרימו את הנקסוס 5X ותקרבו אותו אליכם, מסך הנעילה, על שלל ההתראות שהוא מרכז, יוצג בפניכם בצורה אוטומטית בצבעי שחור לבן. בדרך זו, ניתן לקבל הצצה לכל ההתראות שיש במכשיר וזאת מבלי באמת להדליק את כל המסך הבזבזני. אני מאוד אהבתי את היכולת הזו ומצאתי אותה שימושית מאוד, במיוחד נוכח מיקומו הבעייתי של קורא טביעות האצבע.

מצלמה

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

הגענו לנקודה הרגישה ביותר בסקירה כולה: המצלמה. כבר שנים שהמצלמה היא עקב אכילס של דורות שלמים ממשפחת הנקסוס. המצלמה תמיד היתה בינונית מינוס ולא הצליחה להפיק תמונות איכותיות מספיק לסטנדרט של אותן שנים. לשמחתנו הרבה, המצב בנקסוס 5X השתפר וכעת אפשר לומר בלב שלם: קללת המצלמה מאחורינו.

הנקסוס 5X מגיע עם מצלמה אחורית בעלת חיישן של 12.3 מגה פיקסל שלצידה פלאש לד כפול וחיישן לייזר שמסייע לפיקוס התמונות. המצלמה הקדמית גם היא עברה מקצה שיפורים וכעת מגיעה עם חיישן של 5 מגה פיקסל. המכשיר מפיק תמונות מצוינות ומצליח באחוז גבוה מהמקרים להציג תוצרים חדים ומדויקים.

חיישן הלייזר מצליח באמת להשיג תמונות מפוקסות יותר ומבזק ה-LED הכפול משפר באופן ניכר את תוצאות הצילום בעת חושך. רק כדי לסבר את האוזן: אותו מערך צילום קיים בגרסה היוקרתית יותר של מכשיר הנקסוס – הנקסוס 6P, כך שאין כל ספק שהפעם הושקעה מחשבה רבה בכל הקשור לצילום.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

הדבר היחיד שהפריע לי הוא אפליקציית הצילום הממוצעת מינוס שמגיעה עם הנקסוס 5X. האפליקציה לא מציעה יותר מידי אפשרויות מתקדמות וכוללת מספר מצבים מצומצם למדי. למשתמש הממוצע אולי מדובר באפליקציה שמניחה את הדעת, אך מי שירצה קצת מעבר לצילום רגיל ייאלץ להוריד אפליקציה אחרת שתעניק לו אפשרויות נוספות. בסופו של יום, מדובר במצלמה מצוינת שתספק את המשתמש הרגיל, אך חשוב להדגיש כי לא מדובר במצלמה שמתקרבת ליכולות המתקדמות של מכשירי הפרימיום האחרים.

תמונה מנקסוס 5X

סוללה

מכשיר הנקסוס 5X מגיע עם סוללה בגודל של 2,700mAh  שלצערנו הרב לא מצליחה לעמוד בציפיות. הסוללה לא תחזיק יום שלם ולקראת שעות הערב המאוחרות המכשיר כבר יזעק למטען – לגיטימי, אבל יש טובים יותר בשוק. הבשורה הטובה היא שהנקסוס 5X, המתחבר למטען באמצעות חיבור USB Type C, מגיע עם טכנולוגיית טעינה מהירה שמקצרת באופן משמעותי את משך הטעינה. לפי בדיקה שערכנו טעינה מלאה מאפס למאה לקחה בממוצע שעה ו-45 דקות. אם אין לכם כל כך הרבה זמן להמתין, הטעינה המהירה תאפשר לכם גם עבודה של כמה שעות רצופות בטעינה של עשר דקות לערך.

אלמנט נוסף המגיע אלינו מאנדרואיד 6.0 הוא מצב חסכון סוללה בשם Doze. מצב זה מתחיל לפעול כאשר המכשיר נמצא במנוחה, ללא תנועה או במסך כבוי, למשל, ומונע מהאפליקציות השונות לגשת לרשת. אל חשש, אין זה אומר כי לא תקבלו עדכונים. בפועל, האפליקציות כולן נכנסות למצב השהייה מיוחד שגורם להן לשאוב מידע מהרשת בפרקי זמן קבועים ומוגדרים מראש. באופן זה, האפליקציות לא בקשר רציף עם השרת והמכשיר אינו צורך אנרגיה רבה. אם בכל זאת ישנה אפליקציה שחשוב לכם לקבל ממנה מידע באופן רציף, ניתן להסירה באופן ידני מרשימת האפליקציות שכלולות במצב זה. מהניסיון שלנו במכשיר, מצב Doze אכן פועל בצורה טובה ובמצב המתנה הנקסוס 5X יאבד אחוז אחד בלבד, אם בכלל.

סיכום

ה-Nexus 5X הוא בין המכשירים הטובים שיצא לי לסקור וללא ספק אחד מהנקסוסים הטובים שהושקו. יש לו ממשק משתמש מעולה, קורא טביעות אצבע מדויק להפליא, מסך חד ואפילו מצלמה איכותית – לראשונה במכשיר נקסוס. מעל הכל, הנקסוס 5X נוח מאוד לאחיזה ומרגיש מעולה ביד, זאת בהינתן ותחושת הפלסטיק לא מפריעה לכם.

Nexus 5X (צילום: גאדג'טי)
Nexus 5X (צילום: גאדג’טי)

הדבר היחיד שמונע ממני להכריז כי הנקסוס 5X הוא קנייה בטוחה ומשתלמת זה התזמון שלו. הנקסוס 5X מגיע בשעה שמרבית ספינות הדגל של היצרניות האחרות כבר לא מעט חודשים בשוק, מה שהוביל לירידה מאוד דרסטית במחיר שלהם. ה-LG G4 כבר עולה כיום פחות מ-2,000 שקל בחנויות השונות (לא דרך היבואן הרשמי), כך שקשה להצדיק תשלום של 2,300 עבור הנקסוס 5X. תוסיפו לכך את העובדה שתג המחיר שלו זהה כמעט לזה של ה-Galaxy S6 ותקבלו דילמה רצינית במיוחד.

בסופו של יום, הנקסוס 5X הוא מכשיר מדהים שיספק כל משתמש, אך עדיין מתומחר גבוהה מידי בכדי לרכוש אותו עכשיו – אולי בעוד כמה חודשים הוא באמת יהיה קנייה בטוחה ומשתלמת.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
7/10
מצלמה
8/10
8.0
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מערכת הפעלה-ממשק משתמש
  • מצלמה
  • קורא טביעות אצבע
מה פחות אהבנו
  • עיצוב פלסטיק
  • רמקול בודד
  • היעדר הרחבת זיכרון

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-2,349 שקלים
  • שוק פתוח: 2,000 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים