DOA Xtreme 3 לא יגיע למערב עקב ביקורת על החפצת נשים

לאור ביקורת הולכת וגוברת במערב אודות ייצוג הנשים במשחקיהם, החליטו המפיצים של סדרת Dead or Alive שהמשחק החדש, Dead or Alive Xtreme 3, לא יגיע לשוק המערבי. את ההחלטה פרסם מנהל הקהילה בדף הפייסבוק של המותג. המשחק מתוכנן לצאת במהלך חודש פברואר הקרוב ל-PlayStation 4 ול-PS Vita, ויצא בשווקי המזרח בלבד.

Dead or Alive היא סדרת משחקי לחימה (מכות) הכוללת כמה דמויות נשיות בתלבושות נועזות, כמו כל משחק אחר בז’אנר. אולם בניגוד למשחקים אחרים בז’אנר, הבנות של Dead or Alive זוכות לצאת לחופשות קיץ ולשחק כדורעף ומשחקי ספורט בבגדי ים, במסגרת משחקי הספינאוף של הסדרה: Dead or Alive Xtreme. סדרת משחקי הספורט החלה את דרכה עוד ב-2003 על גבי ה-Xbox המקורית תחת השם Dead or Alive Xtreme  Beach Volleyball.

dead-or-alive_Pai
סדרת Dead or Alive: מציגה נשים באופן מחפיץ?

הטריילר ל-Dead or Alive Xtreme 3 כולל מספר פעילויות ספורט קיציות לצד הבריכה, כגון משיכה בחבל במים, ריצה על מצופים והולה-הופ – כשבכולם משתתפות נערות Dead or Alive בלבוש מינימלי. הטריילר נחתם עם שלל מוצרים נלווים שניתן לרכוש ברוח המותג.

בהודעה המקורית נכתב: “אנו לא מביאים את DOAX3 למערב ולא מתכננים לשנות החלטה זו בעתיד. תודה על התעניינותכם. שמעתם על הסוגיות הרבות בתעשיית המשחקים בנוגע לטיפול בנשים במשחקים? אנחנו לא רוצים לפתוח את הנושא כאן. אבל בהחלט עברנו על זה במהלך השנה או השנתיים האחרונות והגענו להחלטתנו. תודה.

מעריצי הסדרה הביעו את אכזבתם מההודעה. מ-Koei Tecmo האירופית נמסר בתגובה כי המשחק האסייתי יכלול כתוביות באנגלית ויהיה זמין לקניה ב-Play-Asia. הגיימרים ברחבי העולם מוזמנים לייבא אותו בעצמם. באופן משעשע, מספר העוקבים של Play-Asia בטוויטר יותר מהכפיל את עצמו מאז ההודעה של Koei Tecmo.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים