הכונן החדש של HGST מציע מקסימום נפח במינימום מקום

יצרנית הכוננים המובילה מכריזה על כונן חדש ומהפכני: ה-Ultrastar He10 מציע נפח אחסון בגודל 10TB, כל זאת בעובי אינץ’ אחד – קטן מספיק עבור מחשבי ה-iMac הדקיקים.

הנפח העצום נוצר באמצעות שימוש בלא פחות משבע פלטות שונות. HGST הצליחה לדחוס את הפלטות המרובות אל תוך הכונן הקטן באמצעות שימוש בגז ההליום הקל. הכונן החדש אמנם אינו הכונן הראשון מבית החברה שמציע את הנפח העצום (את התואר הזה קטף כונן ה-Archive Ha10) אך הוא הראשון שעושה זאת בתצורה קטנה ודקה, המסוגלת להיכנס גם אל תוך מחשבי All-In-One מוגבלים במקום (ביניהם מחשבי ה-iMac הפופולריים מבית אפל).

הדור הקודם של הכונן, שיועד לעומסי עבודה קלים בלבד
הדור הקודם של הכונן, שיועד לעומסי עבודה קלים בלבד

הכונן החדש מסתובב במהירות סטנדרטית של 7,200 סיבובים לדקה וטומן בחובו 256 מגה-בייט של זיכרון מטמון לשיפור מהירות הגישה. הוא מציע עמידות גבוהה מאוד, וצפוי לפעול לא פחות מ-2.5 מיליון שעות לפני תקלה (MTBF). נוסף על כך, תקופת האחריות של הכונן עומדת על לא פחות מ-5 שנים.

ביצועי הכונן גבוהים למדי (עבור כונן קשיח רגיל), והוא מציע מהירות קריאה וכתיבה רציפות של 249 ו-225 מגה-בייט לשנייה, בהתאמה. זמן התגובה הממוצע עומד על 4.16 מילי-שניות. הכונן מציע עמידות גבוהה ב-25 אחוז משל הדור הקודם וצריכת חשמל נמוכה ב-56 אחוז משל כונן אוויר רגיל.

בנוסף לגרסת 10 טרה-בייט, הכונן החדש יהיה זמין גם בגרסת 8 טרה-בייט. הוא יוצע לרכישה עם ממשק SATA III או SAS (ממשק נפוץ בשרתים) ובשלב זה לא נמסר מידע אודות מחירו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים