חברת StoreSmarts הישראלית מזהה לקוחות בחנות באמצעות Wifi

StoreSmarts

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של בעלי עסקים הוא היכולת לקבל תמונת מצב אמינה ורציפה אודות המתרחש בעסק. בעוד שלעסקים וחנויות בעולם הוירטואלי יש מגוון רחב של כלים ושירותי אנליטיקה, דווקא החנויות הפיזיות “המסורתיות” נשארו ללא כל דרך לקבל מידע אמין על מצב החנות. חברה ישראלית בשם StoreSmarts, לשעבר Analoc, מנסה לשנות את המצב ולהציע לבעלי עסקים דרך ייחודית לקבל את המידע המבוקש ואף יותר.

StoreSmarts פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לה לזהות לקוחות באמצעות אות wifi היוצא מכל סמארטפון. מה שמצליח לייחד את StoreSmarts ולהבדיל אותה משאר המתחרות הוא שהפתרון שלהם לא דורש כל חומרה חיצונית או תוספות מיוחדות. כדי לרשת חנות, כל שיש לעשות הוא להתקין תוכנה על מחשב העסק וזהו. מאותו הרגע, נקודת המכירה תוכל לאסוף נתונים מהסביבה.

לאחר ההתקנה יוכל בעל העסק לקבל אינפורמציה על מצב החנות שלו ועל הדרך בה הלקוחות מגיבים למספר אלמנטים בה. לדוגמה, בעל החנות יוכל לבדוק עד כמה חלון הראווה שלו אטרקטיבי והאם הוא מצליח למשוך מספיק לקוחות פנימה. מעבר לכך, StoreSmarts תוכל לספק סטטיסטיקות בנוגע למשך השהות של כלל הלקוחות – מידע שיכול להיות קריטי לכל בעל עסק. לצד אפשרות זו, StoreSmarts מעניקה פירוט ברמת המחלקות ובכך חושפת אילו מחלקות מצליחות למשוך יותר קונים ואילו פחות.

היכולת להבין אילו מחלקות בעלות ביצועים טובים מאחרות, או מנגד, לאמוד את זמני ההגעה והעזיבה של הלקוחות, יכולים לספק תובנות עמוקות מאשר רק פירוט על כמות המכירות. אחד מהשירותים שמספקת StoreSmarts הינו היכולת להפיק דו”ח שמנתח את גודל הצוות שנדרש על סמך נתוני הלקוחות שפקדו את העסק. כפועל יוצא מכך, בעל העסק יכול לייעל את כוח האדם שיש ברשותו ולטייב את זמני העבודה שלהם. המערכת אף יודעת לזהות באופן אוטומטי כמה חברי צוות יש בחנות ולדאוג שלא לספור אותם בדו”ח הסופי.

מה שהצליח להרשים אותנו באמת, לצד היכולות המצוינות מעלה, היא היכולת של StoreSmarts לזהות לקוחות חוזרים. הטכנולוגיה של StoreSmarts מבוססת על כתובת ה-mac הייחודיות שיש לכל מכשיר ומכשיר, מה שמאפשר לה לדעת אם המשתמש ביקר כבר בחנות או לא.

StoreSmarts אף מספקת תובנות רחבות יותר ויכולה לזהות אם הלקוחות נאמנים לסניף ספציפי או מנגד מבקרים במספר סניפים שונים של הרשת. מידע זה לכשעצמו יכול להיות יקר מפז לרשתות חנויות ויכול לשנות את אסטרטגית השיווק שלהן לחלוטין. חשוב להדגיש כי StoreSmarts אינה שומרת מידע אישי אודות כל משתמש והרגלי הצריכה שלו אלא אוספת את הנתונים בצורה אנונימית לחלוטין.

מי אני ומה שמי

מול StoreSmarts מתחרות מספר טכנולוגיות שונות שמנסות גם הן לאתר את כמות הלקוחות שנכנסים לחנויות. טכנולוגיה אחרת שנפוצה מאוד היא זיהוי פנים באמצעות רישות העסק במצלמות שמסוגלות לזהות ולנתח תווי פנים. כמובן שמערך כזה של מצלמות, שלא נדבר על האלגוריתם עצמו, מייקר מאוד את העלויות ומאריך את משך האינטגרציה.

מלבד זאת, קיימת גם טכנולוגיה ישנה יותר שנפוצה מאוד בעולם כולו – קרן לייזר. ברגע שלקוחות נכנסים לחנות, קרן הלייזר “נחתכת”, מה שמעיד על כניסה של לפחות בן אדם אחד לחנות. כמובן שגם בטכנולוגיה זו ישנם מספר חסרונות, אך היא הפשוטה והקלה ביותר לתפעול.

StoreSmarts שקדה על פיתוח חיישן נוסף אותו ניתן למקם בתוך מתחמי קניות או בחנויות גדולות שכוללות מספר מחלקות

גם ל-StoreSmarts אתגרים רבים ומכשולים שעלולים לפגוע ברמות הדיוק. הראשון הוא העבודה הפשוטה שלא כולם משאירים את חיישן ה-Wifi דולק בעת יציאה מהבית או מהמשרד – מה שעלול לפגוע בתוצאות הדגימה. על פי StoreSmarts, מחקרים מראים כי בין 60 ל-70 אחוז מהמשתמשים בעולם המערבי משאירים את ה-Wifi פתוח, מה שמספק להם מספיק מידע כדי ליצור הערכה של כמות המבקרים בחנות.

נקודה נוספת הוא זמני הביקור של הלקוח, שעתידים להשפיע על רמות הדיוק. אם הלקוח היה בחנות זמן קצר מאוד, לפני שהראוטר הצליח לקלוט אותו, הוא לא יכנס לספירה הכוללת.

ב-StoreSmarts ציינו בשיחה עם גאדג’טי כי יש להם מספר מודלים מתמטיים שאחראים על תיקון סטיות התקן, דבר האמור לפתור את מרבית הבעיות שהוזכרו. יתרה מכך, StoreSmarts הסבירו כי הם נשענים על סטטיסטיקות קודמות ויודעים לשכלל אותן גם בחישוב הכללי במטרה להביא לדיוק גבוה במיוחד.

חיישן ממוקד

בכדי להתגבר על נקודות התורפה וכדי לספק מידע לאזורים גדולים יותר, שקדה StoreSmarts על פיתוח חיישן נוסף אותו ניתן יהיה למקם בתוך מתחמי קניות או מנגד בחנויות גדולות שכוללות מספר מחלקות. החיישן דורש רק חיבור לחשמל ויכול להיפרש בכל אזור בחנות. לאחר ההתקנה, החיישן יעניק פירוט מדויק וברור יותר על מצבו של אזור כזה או אחר ובכך יאפשר להסיק תובנות ממוקדות.

מעבר ליכולות אלו, יכול החיישן החדש להציע ניתוח של דפוסי תנועה של לקוחות, אינדיקציה לאזורים חמים וקרים (כלומר שמושכים תנועה רבה או נמוכה) ושאר ניתוחים אשר רלוונטים למתחמים גדולים. באופן זה, ניתן למקסם את הפעילות של כל אזור בחנות ולדעת אם ישנם חלקים אליהם הלקוחות כלל לא מגיעים.

חברת StoreSmarts הוקמה בשנת 2013 על ידי אייל בן-אליהו (CEO) ועילי פלח (CTO). עד כה גייסה החברה סך של מיליון דולר, כאשר בסיבוב הראשון השתתפו משקיעים פרטיים: לב לבייב, מייסד הפייסבוק הרוסי ושותף Vaizra Ventures, והסיבוב השני מ-Maverick Ventures.

StoreSmarts פועלת כעת ב- 9 מדינות: ארה”ב, קנדה, ישראל, ברזיל, קולומביה, מקסיקו, תורכיה, צ’ילה והודו. 35 רשתות קמעונאות שונות כבר עושות שימוש במוצר שלהן, ביניהן: Pandora ,Armani ו -Flormar כאשר לכל רשת יש בין עשרות למאות סניפים שמרושתים במוצר בזכות StoreSmarts.

לפרטים נוספים – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים