סוני מתכננת סוללה חדשה עם צפיפות משופרת וחיים ארוכים

סוללת סוני מטעינה אייפון צילום: גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה הותיקה סוני מתכננת סוללה חדשה לסמארטפונים בעלת צפיפות אנרגטית משופרת. הסוללה, שמבוססת על טכנולוגיית ליתיום-גופרית, צפוייה להגיע אל השוק עד שנת 2020.

לדברי סוני, הסוללה החדשה מציעה צפיפות של 1000 וואט-שעה לליטר – גבוהה ב-40 אחוז מסוללות יוני הליתיום המתקדמות ביותר כיום. הסוללה החדשה תאפשר ליצרניות להאריך את חיי הסוללה משמעותית או לחלופין לצמצם את עובי המכשירים מבלי לפגום בחיי הסוללה.

אף שכיום נמצאות בפיתוח סוללות בעלות צפיפות גבוהה בהרבה, הטכנולוגיה של סוני היא המבטיחה ביותר וככל הנראה הקרובה ביותר לייצור. כל הטכנולוגיות האחרות נתקלו במחסומים כדוגמת קשיי ייצור, עלויות גבוהות וסכנות בטיחותיות, בעוד שהסוללה של סוני נמצאת בדרכה לייצור מסחרי.

סוללה של סוני. קרדיט: TechStage, אתר flickr
סוללה של סוני. קרדיט: TechStage / flickr

סוללות יוני הליתיום שמזינות את כלל המכשירים הניידים מבוססות על טכנולוגיה שפותחה אי שם בשלהי שנות ה-70 של המאה הקודמת. במרוצת השנים זכתה הטכנולוגיה למגוון שיפורים מינוריים בצורת מהירות טעינה מוגברת, בטיחות מושפרות ותוספות קיבולת זניחות, אך נשארה זהה בבסיסה.

ייצור סוללה כרוך באחסון כמות אדירה של אנרגיה בצורה כימית – מתכון אידיאלי לאסונות, ועל כן הבטיחות נמצאת בעדיפות העליונה. רוב טכנולוגיות הסוללה החדשות נגנזות בשל היותן מסוכנות מדי לשימוש נרחב. סוללות יוני הליתיום נחשבות לבטוחות ואמינות יחסית עם וותק רב בשוק, אך גם הן מסוגלות להתלקח ולהתפוצץ במהירות במקרה של טיפול לקוי.

צפויות לעבור עוד מספר שנים עד שהטכנולוגיה החדשה של סוני תגיע אל השוק. עד אז נאלץ להמשיך לחפש את השקע הקרוב במהלך היום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים