מהמורות בדרך: אינטל עקפה את התחזיות אבל מסמנת את סין כאיום

שבב Intel Skylake (צילום: גאדג'טי) שבב Intel Skylake (צילום: גאדג’טי)

חברת אינטל פרסמה דו”ח לא רע לרבעון הרביעי של 2015 אך המשקיעים עדיין לא מרוצים. התחזית ל-2016 היא שמפילה את המניה בכ-5% לאחר שעות המסחר.

אינטל צופה פתיחה חלשה של 2016, במיוחד מכיוון סין. המדינה הענקית עוברת משבר כלכלי שמשפיע לרעה על רמת הביקושים למחשבים ושרתים וההכנסות צפויות להיות נמוכות ממה שצפו האנליסטים. בהתחשב בכך שכ-80% מהכנסות אינטל מגיעות מחוץ לארה”ב, המשבר הסיני הוא איום מרכזי על אינטל, שכן הוא יכול לגרום לסחרור של עוד מדינות מתפתחות ושווקים מתעוררים.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance

סיום חלש ל-2015

הצמיחה במכירות השרתים ירדה ל-5% בלבד ברבעון הרביעי (4.3 מיליארד דולר), תחום שהצמיחה בו אופיינה ב-2015 במעל ל-10%. מכירות מעבדי ה-PC הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת שנה שעברה. יש לזכור כי מעבדים אלו מהווים לכמעט 60% מכלל הכנסות החברה. תחום ה-IoT הכניס לאינטל 625 מיליון דולר, גידול של 6% לעומתה הרבעון המקביל.

אינטל הכניסה סך של 14.9 מיליארד דולר (מול צפי של 14.2 מיליארד דולר) והרווח ברבעון הסתכם ב-3.6 מיליארד דולר שהם 74 סנט למניה (אנליסטים צפו רק 63 סנט למניה). במיוחד צרמה העובדה ששולי הרווח הגולמי (מכירות פחות הוצאות ייצור) נשחקו מ-65.4% ל-64.3%. ברבעון הראשון של 2016 שיעור זה צפוי לרדת עד ל-58%.

אינטל היא בין המדווחות הראשונות בעונת דוחות זו. בשוק מתחזק החשש שעוד תאגידים יזכירו את סין כאיום משמעותי על רמת ההכנסות שלהם ברבעון הבא. אינטל, שכבר ספגה תקופה קשה בגלל הירידה במכירות המחשבים האישיים, עתידה עכשיו להתמודד עם גורם האטה נוסף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים