גוגל מוסיפה תמיכה בשמע ב-360 מעלות עבור משקפי הקארדבורד

משקפי מציאות מדומה Google cardboard

המציאות המדומה הפכה בשנים האחרונות לדבר החם ביותר בעולם הטכנולוגיה, תוך כדי שהיא משפיעה רבות על תעשיית הגיימינג והסרטים. במרוצת השנים השקיעו מרבית השחקניות הגדולות רבות בתחום כדי לשפר את חווית הצפייה ולבסוף הצליחו ליצור תמונת 360 רציפה שמדמה באופן מלא את העולם החיצוני.

התחום היחיד שהוזנח מעט הוא תחום השמע, אשר טרם נהנה מאותו שדרוג מיוחל. כעת מודיעה גוגל על הוספת אפשרויות חדשות עבור מפתחי ה-Google Cardboard ומעניקה זריקת מרץ לפלטפורמה גם בתחום השמע.

בגרסת ה-SDK האחרונה של הקארדבורד, הוסיפה גוגל מספר כלים שיעזרו למפתחים ליצור חווית שמע מקיפה יותר. אם עד כה היה השמע מונוטוני ולא תלוי מיקום או מבט מצד המשתמש, כעת יכולו המפתחים לשלוט על הכיוונים השונים מהם מופקים הקולות ובכך לדמות את הדרך בה האוזן קולטת שמע.

לדוגמה: המפתחים יוכלו לגרום לאובייקט “לחלוף” מצידו הימני של המשתמש לעבר צידו השמאלי באמצעות אפקט סאונד שיתחיל באוזנייה הימנית ואט אט יעבור לאוזניה השמאלית. באופן דומה, ניתן יהיה לממש התקרבות או התרחקות עצמים שונים במרחב ובכך ליצור סביבת משחק/צפייה ריאליסטית יותר.

הדוגמאות הללו הן רק רשימה חלקית מתוך מגוון רחב של אפשרויות הטמעה ואינטגרציה שקיימות ב-SDK החדש. יתרה מכך, ניתן להחיל כל אפקט שמע ב-360 מעלות ולא בהכרח לשמור על תנועה לינארית אופקית של הסאונד. הסרת מגבלה זו יכולה להתגלות ככלי חזק מאוד בקרב מפתחים שידעו לעשות שימוש מושכל בו.

מעל הכל מחדדת התוספת החדשה כי גוגל שמה דגש רב, וגם לא מעט משאבים, בפיתוח פרויקט הקארדבורד, עליו הכריזה בכנס המפתחים שלה לפני שנתיים. תוספת הסאונד המקיף לקארדבורד, יאפשר חווית VR טובה יותר גם עבור אלה שאין ברשותם להוציא 600 דולר על משקפי האוקולוס החדשים ויקדם את התעשייה כולה קדימה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים