צפו בוידאו: אחרי 21 שנים, שלב חדש ונהדר למשחק Doom המקורי זמין כעת להורדה

ג’ון רומרו (John Romero) הוא אחד ממפתחי המשחק Doom המקורי, שעזר לייסד את ז’אנר היריות ממבט ראשון (FPS) המוכר לנו היום. כעת, 23 שנים לאחר שחרור המשחק שהביא למהפכה בעולם משחקי המחשב ו-21 שנים לאחר שהפיק לאחרונה שלבים עבור Doom, מפיץ רומרו שלב חדש למשחק שכל אחד יכול להוריד ולנסות בחינם.

השלב החדש מחליף את שלב הסיום של הפרק הראשון (E1M8) בשם “אנומליית פובוס” (Phobos Anomaly). כצפוי, רומרו תכנן שלב מאתגר ומרתק, הכולל מלכודות נבזיות שיבדקו את עירנותכם, מסדרונות צפופים לצד שטחי ריצה פתוחים, וגם אלמנטים מתקדמים כמו “קפיצות טילים” (Rocket Jump). אולם לא צריך להיבהל: ניתן לעבור את השלב גם בלי טכניקות מיוחדות, ואפילו אפשר לכוון את רמת הקושי שתתאים ליכולות שלכם. בתור בונוס, ניתן לשחק גם עם חברים ברשת.

השאלה המיידית שעולה היא, מדוע לפתע פתאום טרח רומרו לשחרר שלב חדש למשחק הוותיק? ובכן, לדבריו רומרו עומד בפני פיתוח של משחק חדש, ובכל פעם שהוא ניצב בסיטואציה זו הוא חוזר להכין שלבים עם כלים שהוא כבר מכיר. זהו “חימום” עבורו, וחלק מהתהליך היצירתי שלו.

doom-new-level-2
עדיין המאסטר. השלב החדש של ג’ון רומרו

את השלב החדש ניתן להוריד מכאן, אך שימו לב שעל מנת לשחק בו יש להשתמש בגרסה חדשה של מנוע Doom. כלומר, יש להוריד תוכנה כמו ZDoom או Zandronum. בנוסף יש צורך במשחק Doom המקורי מותקן היטב בתיקיית התוכנה, ולאחר מכן ניתן “לגרור” את השלב החדש לקובץ ההרצה ולהתחיל לשחק. הוראות מפורטות ניתן לקרוא כאן, והוראות למשתמשי Steam ניתן לקרוא כאן.

משחק חדש בסדרת Doom נמצא כרגע בפיתוח וצפוי להגיע באביב השנה (2016).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים