גוגל מרחיבה את פעילותה בתחום המציאות המדומה

משקפי מציאות מדומה Google cardboard

ענקית האינטרנט גוגל פרסמה מספר הצעות עבודה בתחום החומרה, הרומזות על כך שהחברה מתכננת להיכנס אל תחום המציאות המדומה.

בין הצעות העבודה שפורסמו ניתן למצוא “מהנדס חומרה, מערכות צילום של מציאות מדומה” ו-“מהנדס חומרה אלקטרונית”, כולן קשורות בצורה זו או אחרת לתחום מציאות המדומה. לאחר שהצעות העבודה התגלו ופורסמו בתקשורת, מיהרה החברה לתקן את ההצעות ל-“חומרה צרכנית” על מנת להשקיט את הרוחות.

עם הקארדבורד ננצח

לגוגל יש כבר היום דריסת רגל משמעותית למדי בתחום המציאות המדומה: משקפי ה-Google Cardboard שפיתחה פועלות בעזרת סמארטפון ומהוות את הפיתרון הזול והנגיש ביותר כיום למציאות מדומה. בהודעה שפירסמה בבלוג החברה הרשמי חשפה גוגל שיותר מ-5 מיליון יחידות ממשקפי הקארדבורד כבר הגיעו לצרכנים ברחבי העולם.

עם זאת, החוויה שהן מספקות רחוקה מאופטימלית – המסך והחיישנים של הסמארטפון הרגיל מחווירים לעומת חומרה שתוכננה במיוחד עבור מציאות מדומה, עם מסך מותאם ומכוונן ואמצעי עקיבה מדוייקים.

משקפי המציאות המדומה Gear VR מבית סמסונג. יתחרו בחומרה החדשה של גוגל?
משקפי המציאות המדומה Gear VR מבית סמסונג. יתחרו בחומרה החדשה של גוגל?

ככל הנראה, החומרה החדשה שמפתחת גוגל לא נועדה להחליף את ה-Cardboard – היא תספק מענה לשוק הגבוה ותהווה אלטרנטיבה ראוייה לקסדות המציאות המדומה מבית Oculus, HTC ויצרניות רבות אחרות. ה-Cardboard ימשיך למלא את תפקידו כמפיץ בשורת המציאות המדומה לעולם כולו, ולא מן הנמנע שיהווה מעין “גרסת התנסות” לחוויה השלמה והעשירה שתציע החומרה החדשה מבית גוגל.

רק הזמן יגיד האם אכן תיכנס גוגל לשוק הגבוה של המציאות מדומה, ותהפוך למתחרה נוספת בשוק הרענן והמתפתח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים