אל תיבהלו: המסך האדום המפחיד של גוגל יעשה לכם טוב

רשת האינטרנט מלאה באנשים ובארגונים שינסו לגרום לכם ליפול בפח זה או אחר. קחו, למשל, את הכותרת של כתבה זו, אשר אמנם לא אופיינית במיוחד לגאדג’טי, אבל נועדה למשוך אתכם פנימה אם רק כדי להבין קצת יותר על הסכנות השוכנות באינטרנט.

אחת מהבעיות המרכזיות באינטרנט הינה המידיות של המידע הזמין לנו, זו עשויה לעתים להפוך למטרד כאשר בוחרים גורמים עויינים לנצל את חוסר רצוננו להקדיש זמן ולבדוק לאיזה אתר אנו נכנסים, על איזו מודעת פרסום אנו לוחצים או איזה קובץ אנו מורידים מהרשת.

יש להניח שרבים מכם, גם אם לא תודו בכך, לחצו על קישור סורר כלשהו בעבר שהוביל, במקרה הטוב, לאתר חיצוני שניסה למכור לכם משהו או לכל הפחות לעשות עליכם כמה גרושים על-ידי הצגת פרסומות.

מתוך הרצון להגן על הגולשים ברשת האינטרנט החליטה גוגל לשלב מנגנון הרתעה נוסף מפני תכנים חשודים והשיקה כלי אבטחה חדש המובנה בדפדפן הכרום של החברה, שימנע מכם הורדה של קבצי תוכנה חשודים. המנגנון החדש יציג את חלון האזהרה מפני גלישה לא בטוחה, אשר אולי חלקכם כבר ראו גרסאות שונות שלו בעבר.

חלון האזהרה של גוגל
חלון האזהרה של גוגל

חלון זה יוצג כאשר זיהתה מערכת האבטחה של דפדפן כרום כי לחצתם על כפתור להורדת קובץ אשר מאחוריו עומדת תוכנה העשויה להזיק לכם. החלון עשוי להופיע כאשר תגיעו לעמודים שיציעו לכם להוריד קבצים במסווה של הבטחות לדברים שאתם ממש ממש רוצים – לדוגמה, להוריד את הפרק האחרון בסדרה שאתם אוהבים או לצפות בשידור חי במשחק הכדורגל בסופר קלאסיקו.

בגוגל מציינים כי ישנם מספר מקרים בהם מטפלת מערכת הגלישה הבטוחה החדשה בדפדפן כרום. פרט לכפתורים לחיצים באתרי אינטרנט בעייתיים המציעים לכם הורדה של תכנים או תוכנות מסוימות, עשויים קבצים בעייתיים להופיע גם דרך מנגנוני פרסומות המשולבים באתרים שונים. לפניכם מספר דוגמאות להמחשה:

אם אתם בעלי אתרים החוששים מכך שגוגל תסמן את האתר שלכם כפוטנציאל להצגת חלון ההרתעה האדום, מקדימה החברה ומציינת כי ההודעה תופיע רק באתרים בהם זוהו לאורך זמן תכנים רבים המושכים משתמשים לחשוף מידע אישי על ידי הטעיה או מאפשרים לגנוב מידע או להוריד תוכנות נוזקה.

[su_spoiler title=”אמ;לק” style=”fancy”]גוגל השיקה מנגנון אבטחה חדש שיציג חלון אזהרה בצבע אדום בדפדפן כרום שיזהיר אתכם מפני הורדה של תוכנות נוזקה.[/su_spoiler]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים