מיקרוסופט מבטלת את הפרוייקט להמרת אפליקציות מאנדרואיד ל-Windows 10

Microsoft Lumia 950XL מריץ את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל (צילום: גאדג'טי) Microsoft Lumia 950XL מריץ את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל (צילום: גאדג’טי)

ענקית התוכנה האמריקאית, מיקרוסופט, הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון כי היא מבטלת את פרוייקט אסטוריה (Astoria), שאיפשר למפתחים להמיר אפליקציות אנדרואיד לאפליקציות התומכות במערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל, תוך התערבות מינימלית של המפתח ושמירה על מרבית הקוד הקיים, ללא צורך בפיתוח מחודש.

הפרויקט, שנקרא גם “גשר ווינדוס לאנדרואיד” (Windows Bridge for Android), הוכרז בשנה שעברה לצד פרוייקט זהה בשם פרוייקט Islandwood עבור מערכת ההפעלה iOS. כעת, פחות משנה לאחר מכן, יפסיק פרוייקט אסטוריה את עבודתו, בעוד “גשר ווינדוס ל-iOS” ימשיך את עבודתו ללא כל שינוי.

הסיבה לכך, מוסרת מיקרוסופט בבלוג ווינדוס הרשמי שלה, היא שפידבק רב אותו קיבלה בנושא זה העיד כי המפתחים מוצאים בהימצאותם של שני “גשרים” שונים, האחד עבור iOS והשני עבור אנדרואיד, כמיותרת, כאשר הדבר אף מוביל למצב של בלבול.

מיקרוסופט, בינתיים, בחנה טענות אלו ובהתאם לכך החליטה לבטל את פרוייקט אסטוריה ומאיצה במפתחים שהשקיעו בו את זמנם לעבור לפרוייקט המקביל עבור iOS.

עוד מוסרת החברה כי היא ממשיכה לעדכן את מגוון הכלים המאפשרים המרה של אפליקציות הכתבות בשפות תכנות שונות ישירות לאפליקציות התומכות בווינדוס 10, ללא צורך בכתיבה ופיתוח מחדש של הקוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים