סקירה: Upright – הגאדג’ט הישראלי שמיישר את הגב

תמונה: Upright תמונה: Upright

הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה גם אנחנו. יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מבלים את רוב שעות היום במשרד, על כסא, מול מחשב ומסיימים את היום בבית, על כסא מול מחשב. הליכה וריצה כבר הפכו לסוג של ספורט שאנו מבצעים בחדרי כושר בשביל הכיף (או כדי להישאר בכושר) ולאו דווקא כדי להגיע ממקום, אבל בעוד אימונים אלו עוזרים לנו לשמור על בריאות כללית ומונעים מאיתנו להתנוון לחלוטין, הרי שהישיבה הממושכת בתנוחה לא נכונה גורמת לעליה במקרים בהם נמצאים אנשים עם בעיות גב בגיל צעיר יותר.

חברת סטארט-אפ ישראלית בשם Upright מנסה לפתור לנו את בעיות הגב הפוטנציאליות הנגרמות כתוצאה מישיבה לא נכונה ומבצעת זאת בגישה הדומה לזו של האימונים אותם נבצע בחדרי כושר או מחוץ לבית. במקום להטיף לנו ש”צריך לשבת זקוף” או ש”לא בריא לשבת שעות ארוכות מול המחשב”, ב-Upright בוחרים לאמן את הגוף, ובעיקר את המוח, כך שנוכל ליצור לעצמנו מהלך חיים בריא יותר באופן קבוע.

את הגאדג’ט הקטן שפיתחה Upright קיבלנו לבדיקה וניסינו להבין את הקסם שעומד מאחורי המוצר שמבקש מאיתנו לשבת בצורה הבריאה יותר לגב שלנו.

החומרה ודרכי השימוש

באריזת ה-Upright תוכלו למצוא את המכשיר עצמו, הבנוי בתצורה של פלסטר גדול ומעוצב וכולל חלק קשיח במרכז המכיל את רכיבי התקשורת והחיישנים השונים, כאשר משני צדדיו נפרש סיליקון גמיש במיוחד. לצד זאת, תמצאו מדבקות סקוצ’ לשם הצמדת המכשיר לגב, מטליות אלכוהול לניקוי שטח הגב עליו יודבק המכשיר, מטען שולחני וכבל נתונים\הטענה מסוג microUSB-to-USB.

בתוך המכשיר משולבים שני חיישנים: מד תאוצה (Accelerometer), המזהה תנועות שתבצעו שיגרמו לשינוי בזווית הגב, וחיישן “מתיחה” (Strech Sensor) המסוגל, לדברי החברה, לחוש בתנועה של עמוד השדרה עצמו. באמצעות אלגוריתמים שפיתחה החברה, נדגם המידע המגיע מהחיישנים ובמידה וזוהתה חריגה ממצב הישיבה הזקוף, תישלח התראה לאפליקציית החברה המותקנת על מכשיר הסמארטפון דרך בלוטות’ (4.0 LE) ומנגנון הרטט במכשיר יזכיר למשתמש שעליו לשנות תנוחת ישיבה.

Upright (צילום: גאדג'טי)
Upright (צילום: גאדג’טי)

מבנה הפלסטר רומז לא מעט גם על דרך השימוש ב-Upright. ההרכבה פשוטה למדי וזוכה להסבר ברור דרך סרטוני וידאו שמספקת החברה דרך האתר והאפליקציה. טרם הצמדת המכשיר לגב יש לנקות את האזור באמצעות אחת ממטליות האלכוהול המצורפות, להדביק את מדבקות הסקוצ’ למכשיר (ישנן 60 מדבקות באריזה) ולהצמיד לגב בחלקו התחתון.

בצידו העליון של המכשיר ממוקם כפתור ההפעלה, אשר תחתיו מסתתרת נורית. לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה למשך כ-3 שניות תציג אור מהבהב תוך המתנה לקישור לאפליקציה, משם מתבצעת השליטה וההפעלה של ה-Upright בכל אימון.

האפליקציה

אפליקציית Upright זמינה עבור משתמשי מכשירים מבוססי אנדרואיד החל מגרסה 4.3 ועבור משתמשי אייפון 4S ומעלה עם מערכת ההפעלה iOS 7 ומעלה.

תהליך ההרשמה לאפליקציה קצר למדי ומדריך אתכם (בשפה האנגלית) בצעדים הדרושים לשם הפעלתו הראשונית של המכשיר, תוך שילוב קטעי וידאו המדריכים בדיוק כיצד יש למקמו על הגב, כיצד למקם את המדבקה על גבי המכשיר וכיצד להדביקה על הגב והסברים כיצד לשבת זקוף ואיך ללמד את ה-Upright מתי אתם יושבים זקוף ומתי לא על מנת שיוכל לספק התראות מדויקות.

אפליקציית Upright
אפליקציית Upright

בהגדרת האפליקציה הראשונה תתבקשו להזין שם, כתובת מייל וסיסמה על מנת לשמור את הנתונים שלכם, ובנוסף תתבקשו לציין פרטים אישיים כמו גיל, מין, משקל וגובה על מנת ליצור עבורכם תכנית פעילות מותאמת. תכנית האימונים תחל ב-5 דקות של ישיבה זקופה ביום, כאשר הזמן נמדד רק כאשר תשבו זקוף והאימון יעצור אם לא.

באפליקציה עצמה תוכלו לראות דרך גרפים את תכנית האימונים הצפויה ואת הזמן הנותר לביצוע כל אימון.

מסקנות

כמי שעבודתו מסתכמת בכתיבה ועריכת תוכן, אני מוצא עצמי יושב שעות רבות מול המחשב, על כן הפתרון שמציעה Upright קרץ לי במיוחד. אתחיל ואומר שאני מאוד מודע לדרך בה אני יושב ולאורך השנים דאגתי להצטייד בכיסא נוח מאוד ושולחן עבודה המותאם לצרכים המדויקים שלי. אני גם דואג לקום מהכסא ולהתהלך לעתים קרובות (כל פעם שנכנסת שיחה לטלפון) כדי שלא אשב רצוף יותר מידי זמן. בקיצור – אני מנסה לדאוג לגב, לרגליים, למפרקי הידיים ולכל מה שצריך.

האימון הראשון עם ה-Upright הפך אותי לסקפטי במיוחד. בחברה ממליצים לבצע אימונים קצרים בתחילת הדרך, אלו נמדדים בכ-5 עד 10 דקות בימים הראשונים, ואיך לומר – הם ממש קלים עד לא מורגשים. על כן, לא הרגשתי שום שינוי שהוא ואחרי שלושה ימים כבר חשבתי לוותר על כל העניין.

upright-Office-2

מה שהפתיע אותי היה שהחל מהאימון הרביעי התחלתי להרגיש את התוצאות. לא, הגב שלי לא הפך לזקוף ונצבע בזהב, אבל כן הצלחתי להתחיל להבין למה האימון של Upright עובד כשלפתע הרגשתי כאילו המכשיר הקטן נמצא שם גם כשהוא לא, ואם לא ישבתי זקוף – היה לי צורך לשנות זאת מיד. מכאן הבנתי שהמטרה של Upright היא לא להגיד לי איך לשבת ומתי, אלא ללמד את הגוף ואת המוח שירצו לשתף פעולה ולהרגיל אותי לשבת זקוף.

חלקים בישיבה הזקופה אותם יתקשה Upright למדוד הם האם הצוואר והכתפיים שלנו ישרים. בפגישתי עם עודד כהן, מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה, הבחנתי כי הוא משתמש במכשיר הקטן דווקא בחלקו העליון של הגב. מיקום זה אינו המלצה לשימוש המתבצעת על-ידי החברה, אולם כהן הסביר כי ניתן לבצע מדידות גם באזור זה, אז גם קל יהיה לספק “אימון” לאזורים נוספים כמו הכתפיים. למרות זאת, ציין כהן כי המיקום בגב התחתון מספק פתרון עבור ישיבה יציבה, אשר במרבית המקרים גוררת גם את יישור הכתפיים.

צוות Upright במשרדי החברה (צילום: גאדג'טי)
צוות Upright במשרדי החברה (צילום: גאדג’טי)

את הרעיון למוצר הגה עודד כהן, כיום מנכ”ל החברה, מתוך צורך אישי. “גם אמא שלי וגם אני אנשים שפופים, או לפחות כך היינו“, ציין כהן במהלך פגישה עם גאדג’טי. כהן בחן מספר אפשרויות שונות לשם תיקון הגב והיציבה עד שהבין כי רבים מהמוצרים בשוק, כמו רתמות, מנסים לתמוך בגב ולא לחזק אותו, ואז הבין כי כל אלו לא יעזרו לחזק את הגב על מנת לפתור את הבעיה עימה התמודד.

“הרעיון הראשוני היה לעשות משהו חכם ודיסקרטי שמזכיר לך להיות זקוף”, מציין כהן, ומסביר כי מעצם גישה זו נעשו בחינות וחיפושים אחר הדרך הטובה ביותר לשלב מוצר דיסקרטי שיעזור באימון הגב.

את המוצר הציגה Upright לראשונה לפני כשנתיים דרך קמפיין באתר מימון ההמונים אינדיגוגו, דרכו הצליחה לגייס מעל 150 אלף דולר, כ-200 אחוזים יותר ממה שביקשה לגייס. כיום שלחה החברה כבר מעל 5000 יחידות למשתמשים שונים.

את Upright ניתן להשיג באתר החברה או באמזון במחיר של 130 דולר (כ-490 שקלים).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים