המקרה המוזר של Tracer, או: למה גיימרים דרשו משחק יריות בלי כלי נשק

טרייסר היא צעירה זריזה, שובבה ומלאת חיים. מדובר בדמות במשחק הבא של בליזארד, שהינו Overwatch, והפכה עם הזמן לאחת הדמויות שמסמלות את המשחק יותר מאחרות. אך באופן משונה, בזמן האחרון Blizzard חוותה כמה סיטואציות מוזרות למדי הקשורות ל-Tracer, שמקורן – איך לא – בקהילת השחקנים.

הסיפור החל בפרסום של שחקן אחד שהינו אב לילדה קטנה. השחקן העלה כמה תלונות על אנימציה מסוימת, שנקראת “Victory Pose” (תנועה אותה מבצעת הדמות) שנראית לא ראויה לדעתו. האנימציה מכילה, לטענתו, מבט מיני מדי על אחוריה של הדמות. בפוסט עלו כמה טיעונים המוכרים לנו כבר מנושא מיניות של דמויות במשחקים, ובעיקרן תלונה על כך שהדמות לא מהווה מודל ראוי לחיקוי עבור הילדה שלו, ושהאנימציה הספציפית לא מתאימה לאופי של טרייסר.

התנוחה המקורית של Tracer. עוררה סערה
התנוחה המקורית של Tracer. עוררה סערה

“הורדתם את Tracer לרמה של עוד סמל סקס חסר אופי”, כתב האב המודאג, ופירט באריכות את כוונתו. הדבר עורר דיון ערני ומפלג בין אלו המאשרים את האנימציה ואלו המסכימים עם כותב הפוסט המקורי על היותה מינית מדי. שני הצדדים בוויכוח הופתעו כאשר בליזארד הודיעה לפתע כי היא מסירה את האנימציה המדוברת מהמשחק.

מסתבר כי גם בתוך החברה התנהל דיון פנימי אודות האנימציה המדוברת. לא כולם בבליזארד היו מרוצים ממנה, ועל כן ההחלטה להסיר אותה היתה קלה למדי. “אנחנו מרגישים שאנו מסוגלים ליצור משהו יותר טוב“, אמר נציג החברה על גבי הפורום.

אולם הסרת האנימציה הספציפית הזו נתפסה בעיניי גיימרים רבים כהתקפלות אל מול מתלונן שמרן ועיקש. הסיפור גלש אל מעבר לדפי הפורום וזלג אל קהילות הגיימינג השונות, שלא אחרו להגיב. תוך זמן קצר נפתחה עצומה שמטרתה להסיר את כל כלי הנשק מהמשחק, בטענה כי אלימות היא פוגענית מאוד, ויש להסירה.

בליזארד סוף סוף עשתה את הדבר הנכון והסירה מהמשחק את האנימצייה הסקסיסטית והפוגענית ביותר, “Victory Pose” של היא-הדמות הידועה בשם הטרייסר,” נכתב בדף העצומה. “בעוד שזוהי התחלה טובה, לנו בקהילת הגיימינג יש עוד דאגות רבות אודות Overwatch, כולל השימוש בכלי נשק כדי להרוג באלימות שחקנים אחרים, לפעמים אפילו להסלים עד כדי ירייה בראשם של שחקנים אחרים“. ועל כן, נטען בעצומה, יש להסיר את כל כלי הנשק.

התנוחה החדשה לדמות. האם האינטרנט יירגע?
התנוחה החדשה לדמות. האם האינטרנט יירגע?

מעט יותר מ-14,000 גיימרים חתמו על העצומה, ובך הודיעו לבליזארד למעשה כי הם מותחים ביקורת על ההחלטה להתקפל ולצנזר את המשחק בהתאם לתלונות של גיימרים, להשקפתם. בליזארד מצאה את עצמה באמצעו של סיבוך שיצא מכל פרופורציה, שסובב סביב אנימציה בודדת של דמות אחת מתוך למעלה מ-20 דמויות המשתתפות במשחק.

כעת בליזארד החליפה את האנימציה השנויה במחלוקת באנימציה חדשה, ונראה כי האינטרנט כולו בוחן אותה בקפדנות. בתנועה החדשה טרייסר עומדת באופן שונה לחלוטין, ונראית מהצד יותר מאשר מאחורי הגב, כך שלמלינים יהיה קשה יותר להתלונן הפעם. האם יהיה סופו של הסיפור?

Overwatch יוצא עבור המחשב האישי, ה-PlayStation 4 וה-Xbox One ב-24 במאי. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים