ביטס: מיקרוסופט וגוגל לא מלשינות יותר ותתחילו לחשוב רחפנית

מיקרוסופט וגוגל הגיעו להסכם בינהן לפיו הן לא יגישו תלונות אחת נגד השנייה לרשויות החוק השונות בעולם. או זה, או לפחות לגשר על המחלוקות בעצמן לפני שהן ניגשות להתלונן לרגולטור.

שתי החברות כנראה הגיעו ל”הסכם ג’נטלמנים” זה לאחר שיחות של כמה חודשים אבל אי אפשר להתעלם מהטיימינג: שבוע לאחר שהאיחוד האירופי האשים את גוגל בפומבי כי היא מנצלת את מעמדה הדומיננטי בשוק מערכות ההפעלה ונוקטת בשיטות תחרותיות לא ראויות.

מתעדכנים

מילון וובסטר און ליין מתאים את עצמו לרוח הזמן והוסיף לאחרונה מילים מהז’רגון האינטרנטי. בין המילים/קיצורים שנוספו בעדכון הנוכחי: nomophobia שהיא פחד מלהשאר ללא מכשיר סלולרי עובד, FOMO – fear of missing out, ICYMI – in case you missed it, TMI – Too much information.

רחפנים השלב הבא

באוניברסיטת פלורידה שילבו טכנולוגית “קריאת מחשבות” שנמצאת בחיתוליה יחד עם מירוץ רחפנים. התוצאה, מירוץ רחפנים תוך שליטה מוחית הראשון מסוגו בעולם. אז נכון שהרחפנים לא ממש “קרעו את המסלול” ובעיקרון רק ריחפו קצת מעל האדמה אבל תחשבו על הפוטנציאל.

גוגל מסכנת אתכם

לכרום של גוגל יש אופציה שמזהירה אם אתם נכנסים לאתר שעלול להזיק לכם. משתמשים ברשת גילו בשבוע האחרון שלרשימה השחורה של גוגל נכנס לא אחר מאתר Google.com בכבודו ובעצמו. ההודעה שהופיעה על המסך: “כמה דפים באתר זה מובילים מבקרים להתקנת אפליקציות זדוניות” (תרגום חופשי).

ההסבר ל”תקלה” ניתן כבר באותה הודעה: “בלי פאניקה. לפעמים משתמשים מעבירים תוכן מזיק באתרים בטוחים. נעדכן אותך כאשר מנהל האתר ינקה את התוכן המזיק”. בקיצור, כמה משתמשים ניצלו את שרותי גוגל השונים כדי להעביר תוכנות זדוניות והאלגוריתם המזהה סימן בתגובה את כל הרשת של גוגל. אנחנו נחכה למנהל האתר.

גיוון

כמו הרבה חברות אחרות בעמק הסיליקון ובכלל, גם חברת אינטל מנסה לקדם גיוון תעסוקתי. התוכנית מכוונת לשלב יותר מיעוטים אתניים ונשים בחברה. למעשה, אינטל הכריזה בשנה שעברה שתשקיע 300 מיליון דולר כדי שנשים ומיעוטים יהיו מיוצגים כראוי עד 2020.

מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’, סיפר בכנס הייטק על איומים שנשלחו להנהלת החברה בנוגע לתוכנית השילוב ברקע להתנגדות מתוך החברה לתהליך. “אנשים דואגים כי עובדת היותם גברים לבנים מעמידה אותם קצת במצור”, אמר קרזניץ’.

לדבריו, אין שחר לטענה שאין מועמדים טובים שהן נשים או מיעוטים, הפיתרון הוא רק לשלוח ציידי כשרונות לקולג’ים מגוונים אתנית. זה נשמע קל כשמגייסים עובדים. אבל כשגרזן הפיטורים יתנופף מעל 12,000 עובדים, תוכנית הגיוון התעסוקתי עלולה ליצור בעיות.

רובוט לסיום

חברה נורבגית פיתחה את נחש המים הדי מפחיד הזה שלא תרצו לפגוש בים. יחד עם חברת נפט וטכנולוגיה ימית נורבגיות, הן מתכננות ליצור הרבה מהם ובקרוב. רובוטי הנחש האלו מיועדים לשבת על קרקעית הים כדי לפקח על ציוד שנמצא עמוק במים ואולי אפילו לפתוח ולסגור שסתומים עם פיות דמויות-צבת עשויות מפלדה. לעוד מישהו זה מזכיר את הזקיפים ממטריקס?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים