Nvidia מאיצה: אילו מנועי צמיחה גרמו למניה לזנק 60% ב-3 חודשים?

ההתפתחויות הטכנולוגיות במגוון תחומים יוצרת סביבה עסקית מצוינת ליצרנית הכרטיסים הגרפיים, Nvidia. כך עולה מהדו”ח לרבעון הראשון שפרסמה החברה ביום חמישי האחרון. בהתאם לדו”ח, שתוצאותיו עקפו את כל הציפיות, זינקה המניה בבורסה לשיא חדש. Nvidia הכניסה ברבעון הראשון 1.3 מיליארד דולר, קפיצה של 13% לעומת שנה שעברה. הרווח הסתכם ב-196 מיליון דולר שהם 46 סנט למניה, זינוק של 46%. הציפיות בשוק היו להכנסות של 1.15 מיליארד דולר ורווח של 33 סנט למניה בלבד.

תחום הגיימינג מספק ל-Nvidia את רוב ההכנסות: אלו הגיעו ל-687 מיליון דולר ברבעון זה, קצת יותר מ-50% מסך ההכנסות. בחברה מציינים את הכרטיסים הגרפיים GTX 1070 ו-GTX 1080 שמבוססות על ארכיטקטורת Pascal החדשנית והושקו ממש לאחרונה כגורם שיגביר את הביקוש ברבעונים הקרובים בקרב הגיימרים.

כמו כן, המכירות הואצו ברבעון האחרון בזכות השקת פלטפורמת הפיתוח האחרונה שמתמקדת ב-VR. עולמות VR דורשים כח חישוב גרפי עצום, דגם ה-GTX 970 מצוין כדרישת מינימום ל-Oculus. ככל שטכנולוגיה זו תתפוס בקרב ההמונים כך יגדלו הכנסותיה של Nvidia.

מפות HD

אבל לא רק גיימינג, ההתקדמות הטכנולוגית לרוחב ענפי התעשייה מביאה עימה הזדמנויות נוספות. חוות שרתים רבות משלבות מעבדים גרפיים של Nvidia כדי לספק יכולות חישוב נוספות לארגונים (ולענף הגיימינג שעובר לענן/סטרימינג). ולמה לתמוך בחוות שרתים אם החברה יכולה לספק תחליף הולם לאחת? Nvidia השיקה בחודש שעבר את ה-DGX-1 שכולל כוח עיבוד השווה ל-250 שרתים. סגמנט זה זכה לצמיחה של 63% ומכניס 143 מיליון דולר ברבעון.

שוק חדש ועצום אחר שנפתח בפני Nvidia הוא שוק הרכב. יצרניות רכבים רבות מבקשות לשלב כח עיבוד גרפי להצגת נתונים ובידור לנוסעים (Infotaiment) וגם כדי לעבד במהירות את הצילומים שמתקבלים ממערכות הנהיגה האוטומטיות. תחום זה זכה לצמיחה של 47% בהכנסות עד ל-113 מיליון דולר ברבעון האחרון.

עבור מכוניות אוטונומיות השיקה Nvidia בחודש שעבר מערכת מיפוי מתקדמת שמסוגלת לזהות פריטי דרך מתוך מפות בהפרדה גבוהה (HD-Mapping) וכן לקבל פרטים מזהים על הסביבה מצילומים שמתקבלים מארבעת המצלמות שמוצבות על המכונית. מנכ”ל החברה ציין בשיחת המשקיעים שכרגע רוב הדרישה מגיעה מיצרניות רכב אירופיות, אך הוא טוען שהיצרנים האמריקנים והסטארטאפים מעמק הסיליקון יצטרפו במהרה.

כרטיס העיבוד הגרפי לרכב של Nvidia. מקור: מצגת החברה
כרטיס העיבוד הגרפי לרכב של Nvidia. מקור: מצגת החברה

תור הזהב של Nvidia

בתגובה לדיווח זינקה מניית Nvidia ב-15.2% ביום שישי, זהו שיא היסטורי חדש עבורה. שיא שהתקבל לאחר ראלי אדיר של 60% ב-3 חודשים בלבד. בשנה האחרונה המניה כמעט והכפילה את עצמה. אמנם המתחרה AMD זינקה 100% בשלושת החודשים האחרונים, אך זו נמצאת בקשיים כלכליים ולא מצליחה לעבור לרווח כבר כמה שנים.

מקור: Finviz.com
מקור: Finviz.com


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים