טכנולוגיית דיו אלקטרוני חדשה מציגה צבעים חיים וטבעיים

חברת E-Ink, מנהיגת השוק של הדיו האלקטרוני, הכריזה כי מצאה דרך לייצר דיו אלקטרוני צבעוני מפורט הרבה יותר מבעבר. דיו אלקטרוני מהווה סוג מיוחד של טכנולוגיית מסכים, הפועל באופן שונה מאשר מסכי ה-LCD וה-OLED הנפוצים כיום. בניגוד למסכים רגילים, אשר מסננים אור מתאורה אחורית (או מייצרים אותו בעצמם) ומקרינים אותו למשתמש, מסכי E-INK אינם מכילים תאורה מכל סוג שהוא ומוארים באמצעות אור חיצוני.

בפשטות, במסך דיו אלקטרוני קיימים פיקסלים קטנים המכילים חומר בולע אור ומשנים את מצבם על מנת להחזיר/לבלוע את האור המוקרן עליהם, ובכך ליצור את התמונה. בשל עיקרון הפעולה שלהם, מסכי דיו אלקטרוני צורכים חשמל אך ורק במהלך החלפת התמונה המוצגת, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור קוראי ספרים אלקטרוניים. הטכנולוגיה החדשה, שעונה לשם ACeP, מסוגלת להציג 32,000 צבעים שונים, ובכך ליצור תצוגה טבעית ומדוייקת הרבה יותר מבעבר – טכנולוגיית ה-Triton הנוכחית מסוגלת להציג 4000 צבעים בלבד.

E_Ink_logo

הטכנולוגיה החדשה נמצאת כרגע בחיתוליה, ועדיין ניצבים בפנייה מספר אתגרים: ראשית, צפיפות הפיקסלים המירבית עומדת על 150 פיקסלים לאינץ’ בלבד, נמוכה בהרבה מהרצוי עבור מסכים ניידים. בנוסף, זמן ריענון התצוגה של המסך עומד על שתי שניות שלמות – ארוך בהרבה מהנסבל בספרים אלקטרוניים.

בשל המגבלות , E-Ink מייעדת כרגע את התצוגה החדשה לשלטים בתוך חנויות, וייצרה בהצלחה מספר מסכים בגודל 20 אינץ’ וברזולוציית Quad HD. לבינתיים, עבור קוראי ספרים, נאלץ להסתפק בפתרונות הקיימים כיום בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים