אפל וגוגל משנות את תנאי התשלום בחנות האפליקציות ומגדילות את הרווח של המפתחים

פרסומות בחנות האפליקציות של אפל פרסומות בחנות האפסטור (מקור: Apple)

אפל הודיעה לפני זמן קצר על שני שינויים מהותיים שהיא מתכוונת לבצע בחנות האפליקציות שלה – שינויים שעשויים להשפיע בצורה ניכרת על הדרך בה אנו מגלים אפליקציות ומשלמים עליהן. לצד זאת, נחשף כי גם גוגל מתכוונת ליישר קו עם המודלים החדשים וכעת מתכוונות שתי החברות ליישם את השינויים בקרוב מאוד.

השינוי הראשון והמשמעותי ביותר עליו הכריזה אפל הוא פתיחת תכנית מנויים עבור אפליקציות. בפועל, כל מפתח יוכל להציע למשתמשיו את האפליקציה שלו עבור תשלום חודשי קבוע מראש וזאת במקום מחיר סטטי אותו הוא גובה בעת הורדת האפליקציה. על הנייר לא מדובר במודל חדש ומהפכני, אך הבשורה המעניינת באמת בנוגע לאותה הכרזה סובב סביב שינוי מודל התשלום למפתח.

נתח הכנסות המפתחים יעלה ל-85% שנה לאחר תחילת רישום המנוי

עד כה החלוקה בין אפל לבין המפתחים הייתה פשוטה מאוד: 70 אחוז מההכנסות הולכות למפתח בעוד ש-30 אחוז הנותרים מועברים לאפל. חשוב להדגיש כי חלוקה זה התבצעה גם עבור המחיר הראשוני של האפליקציה ברכישה ישירה מהחנות וגם עבור רכישות פנימיות בתוך האפליקציה. במודל המנויים החדש, אפל מציעה חלוקת רווחים שונה: 85 מההכנסות יועברו למפתחים בעוד ש-15 האחוזים הנותרים יועברו לאפל. אך יש קאצ’ אחד – תחשיב זה ייכנס לפועל רק לאחר שנה מיום הרישום של המנוי. כלומר: שנה ראשונה תעבוד במודל חלוקת ההכנסות הישן של 70/30 ולאחר מכן במודל החדש של החלוקה – 85/15.

שיטת תשלומים זו כמובן פותחת אוקינוס רחב של מודלים חדשים וכלים שאפל מאפשרת למפתחים להשתמש בהם. לדוגמה, אפל תאפשר לכל מפתח להציע מספר חבילות (בסיס, מורחב, פרימיום ועוד) ולתמחר כל אחת מהן בצורה שונה. מעבר לכך, אפל תסייע למפתחים להתאים את העלויות לכל אזור ואזור ותציע להם לקבוע עלויות שונות פר מדינה, ישירות ממערכת הניהול הרגילה.

עד כה מודל המנויים היה שמור למגוון מאוד מצומצם של אפליקציות כדוגמת: חדשות, מוזיקה, דייטים ועוד וכעת מודל זה יהיה פתוח לכל סוג אפליקציה באשר היא. על פי אפל, שירות המנויים החדש עתיד להיפתח באופן גלובלי בסתיו הקרוב, עד אז יוכלו המפתחים לבצע את ההתאמות הנדרשות. נדגיש כי אפליקציות שכבר כיום מציעות מודל מנויים יוכלו ליהנות מחלוקת הרווחים החדשה החל מה-13 ביוני, יום פתיחת כנס המפתחים WWDC 2016.

search ad
מתוך אתר Apple.com

השינוי הנוסף עליו הכריזה אפל הוא שילוב מנגנון פרסום אפליקציות בתוצאות החיפוש של חנות האפליקציות. מעתה מפתחים יוכלו ליצור מודעות ייעודיות לאפליקציות והן בתורן יופיעו בראש טבלת החיפוש ברגע שמשתמש ייבצע חיפוש רלוונטי. כך למשל, חברת Gett תוכל ליצור מודעה שתופיע בכל פעם שמשתמש מחפש שירות הזמנת מוניות. משתמשי האנדרואיד כבר רגילים למודעות אלו וזאת מאחר שגוגל מאפשרת פרסום מסוג זה כבר זמן רב.

ואם בגוגל עסקינן, מדיווחים שעולים בשטח נראה כי גוגל לא מתכוונת להישאר מאחור וגם היא כבר בוחנת את שיטת התשלומים החדשה מבוססת המנויים. מקורות מקרובים לחברה חשפו כי בשנה האחרונה ערכה החברה מספר פיילוטים עם מפתחים מובילים וגופי מדיה שעבדו גם הם לפי מודל ה-85/15. מה הקאצ’? ובכן, במקרה של גוגל אין אחד כזה – מפתחים יוכלו ליהנות מחלוקת הרווחים החדשה ללא הצורך להמתין שנה. בניגוד לאפל, שחשפה את התכניות שלה באופן רשמי, טרם ידוע מתי גוגל מתכוונת להחיל את המודלים החדשים ולהציעם למפתחים.

מידע נוסף עבור מודל המנויים השנתיים – לחצו כאן.

מידע נוסף עבור פרסום בתוצאות החיפוש – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים