הוכרזה: סדרת מכשירי הדגל Lenovo Moto Z – עם מערך מודולים ייחודי ועיצוב פרימיום

Lenovo Moto Z Moto Z (קרדיט: יח”צ לנובו)

חרושת השמועות הקצרצרה שליוותה אותנו במהלך השבועות האחרונים אודות סדרת הדגל הבאה מבית מוטורולה שבבעלות לנובו הגיעה הערב (ה’) לקיצה, כאשר ענקית המחשוב הסינית חשפה קבל עם ועדה את סדרת Moto Z המציעה את צמד מכשירי הפרימיום לשוק המשתמשים הגבוה – Lenovo Moto Z ו-Lenovo Moto Z Force, שיתפסו את מקומם של מכשירי סדרת Moto X המוכרת.

עיצוב הפרימיום כאן

אחרי מספר שנים בהן צד העיצוב במכשירי השוק הגבוה של מוטורולה לא בדיוק הצליח להרשים אותנו, נכנסת סדרת Moto Z בסערה לתמונה וגורמת לנו להחסיר פעימה. ה-Moto Z ו-Moto Z Force עשויים מתכת באופן כמעט מלא, כאשר בגבם, הנקטע על ידי צמד פסי אנטנה ורצועות זכוכית בחלקו התחתון והעליון, ניתן למצוא מערך צילום הכולל את חיישן הצילום, פוקוס לייזר ופלאש LED ייעודי. אלו משולבים בתוך עיגול קטנטן שמכוסה זכוכית ובולט משמעותית, לדאבונם של לא מעט משתמשים, מחוץ לגב המכשיר.

Moto Z
Moto Z (קרדיט: יח”צ לנובו)

במקרה שתהיתם מדוע לנובו ביצעה זאת, לחברה יש סיבה לא רעה בכלל עבורכם: עוביו של ה-Moto Z עומד על 5.2 מ”מ בלבד ועוביו של ה-Z Force נמדד ב-7.0 מ”מ, כך שבליטת המצלמה מחוץ לגב המכשיר די מובנת. עוד נמצא בגב המכשירים מחבר 16 פינים ייחודי שיאפשר למשתמשים לבצע שימוש במערך המודולים החדש MotoMods, עליו נרחיב בהמשך.

מבנה המתכת של סדרת ה-Moto Z מתעגל ישירות לחלקו העליון, שם שוכן לו מסך AMOLED בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית Quad HD. בדגם ה-Z Force, נמסר, שילבה לנובו מסך בטכנולוגיית ShatterShield שהיא מבטיחה כי “לא ישבר ולא יסדק. מעט מתחתיו נמצא את כפתור הבית הפיזי של המכשיר, המשלב, בהתאם להבטחתו של סמנכ”ל החברה, חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש.

מפרט מרשים לכל אורכו

אם חששתם לרגע כי מפרטם הטכני של צמד מכשירי סדרת Moto Z ישאר מאחור, טעות בידכם. המכשירים מגיע עם מפרט מן השורה הראשונה שכולל בראש ובראשונה את מערכת השבבים Snapdraogn 820 מבית קוואלקום, שמגיעה עם 4 ליבות Kryo בתדר מירבי של 2.15GHz עבור 2 ליבות ותדר של 1.6GHz עבור ה-2 הנותרות, יחד עם המאיץ הגרפי (GPU) המוכר Adreno 530.

מלבד זאת, נמצא במכשירי הסדרה 4GB RAM, רכיב אחסון בסך 32/64 גיגה-בייט עם חריץ להרחבת הזיכרון וסוללה בלתי ניתנת לשליפה בעלת קיבולת של 2,600mAh בדגם ה-Z הסטנדרטי וסוללת 3,500mAh עבור דגם ה-Moto Z Force האימתני. שני דגמי המכשירים יציעו יכולות טעינה מהירה, כאשר עבור דגם ה-Z Force מציינת מוטורולה כי מדובר ביכולות הטעינה המהירה הטובות ביותר בעולם, כך שתוך 15 דקות טעינה בלבד יוכלו המשתמשים לקבל לא פחות מ-15 שעות פעילות נוספות.

Moto Z
Moto Z (קרדיט: יח”צ לנובו)

נעדר מן המכשירים, למקרה שלא שמתם לב, זהו שקע ה-3.5 מ”מ עבור חיבור אביזרי אודיו שונים אותו הסירה לנובו, כך שאם תחפצו לשמוע מוזיקה דרך אוזניות תאלצו להשתמש במחבר ה-USB Type-C שבמכשיר או פשוט להתחבר דרך בלוטות’.

מערך הצילום של ה-Moto Z מציע חיישן ראשי ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8, פלאש LED ייעודי, מייצב תמונה אופטי (OIS) ופוקוס לייזר אוטומטי. יכולות הצילום של ה-Z Force מתקדמות אף עוד יותר ומציעות מצלמה ראשית ברזולוציית 21 מגה פיקסל עם פוקוס לייזר אוטומטי, מנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס, פלאש LED ייעודי ומייצב תמונה אופטי. מצלמת הסלפי בצמד הסמארטפונים תגיע ברזולוציית 5 מגה פיקסל.

Hello MotoMods

בדיוק בהתאם לכל השמועות והדיווחים שקדמו לאירוע ההכרזה, חשפה לנובו יחד עם סדרת הדגל הצעירה גם מערך מודולים ייחודי במינו שעונה לשם Moto Mods ומהווה למעיין גרסה משודרגת למערך ה-Moto Maker שאפיין את מכשירי מוטורולה בשנים האחרונות.

צילום: רהב רוזנברג \ גאדג'טי
צילום: רהב רוזנברג \ גאדג’טי

עם מערך זה מציעה לנובו למשתמשים מגוון נרחב של אפשרויות, המתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות:

  • קוסטמיזציה – כראוי למערך שעשוי לימים להחליף באופן מוחלט את Moto Maker, תציע לנובו למשתמשי סדרת מוטו Z להלביש ישירות על גב המכשיר מודולים בשם Style Shell העשויים ממגוון חומרים ובעלי סגנונות עיצוב שונים, ביניהם: גב עשוי עץ, גב עור, גב ניילון ייחודי ועוד. כל אחד מרוכשי אחד ממכשירי סדרת Moto Z יקבל מודול מסוג Style Shell ישירות באריזת המכשיר וללא כל עלות נוספת.
  • הרחבת פונקציות – נוסף על המודולים העיצוביים שמציעה לנובו וככל הנראה הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע ל-MotoMods, הם סדרת מודולים שיאפשרו למשתמשים להרחיב פונקציות קיימות במכשיר, לדוגמה: SoundBoost – מודול רמקולים סטריאופוניים שנוצר בשיתוף פעולה עם ענקית האודיו JBL וכוללת סוללת 1,000mAh; מודול Power Pack – מציע קיבולת נוספת של 2,200mAh לסוללה; InstaShare Projector – מודול מקרן המאפשר להקרין כל דבר בו יחפוץ המשתמש על גבי תצוגה בגודל של עד 70 אינץ’ וברזולוציית 480P, כאשר הוא מכיל סוללה ייעודית שתאפשר הקרנה למשך שעה לפני שיבוצע שימוש בסוללת המכשיר.

כל המודולים יתחברו למכשירי הסדרה מגנטית באמצעות מחבר ה-16 פינים שמשולב בגב המכשירים, בהליך שנראה קל, פשוט ומהיר, בניגוד למערך המודולים של סמארטפון ה-LG G5. בלנובו מדגישים כי שירותי Moto Maker יהיו זמינים גם עבור סדרת Moto Z ותאפשר למשתמשים לבחור בצבע מסגרת המתכת של המכשיר וכן בצבע של הפאנל הקדמי.

Lenovo Moto Z Force
Moto Z Force (קרדיט: יח”צ לנובו)

מחיר וזמינות

ה-Lenovo Moto Z ו-Moto Z Force יהיו זמינים לרכישה בגרסת ה-Droid המוכרת באופן בלעדי דרך מפעילת הסלולר האמריקאית ורייזון כבר בחודשי הקיץ הקרובים, כאשר הם יהפכו זמינים ברחבי העולם במהלך הסתיו הקרוב, בין החודשים ספטמבר לאוקטובר.  בשלב הנוכחי לא ברור מתי יגיעו המכשירים ארצה, אך אנו מעריכים כי אלו אכן יינחתו במדינתנו הקטנה באמצעות ייבוא רשמי של חברת יורוקום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים