טכנולוגיית זיכרון אטומית חדשה תבטיח שלעולם לא יגמר לכם נפח האחסון

חוקרים מאוניברסיטת דלפט שבהולנד פיתחו טכנולוגית זיכרון חדשנית המסוגלת לאחסן עד 9.6 טרה-בייט של מידע בסנטימטר רבוע אחד. הטכנולוגיה החדשנית מציעה צפיפות גבוהה פי 500 משל הכוננים הדחוסים ביותר כיום, ועשוייה לשנות את פני התעשייה אם תגיע לייצור מסחרי. הטכנולוגיה נעזרת בסידור של אטומי כלור על מצע נחושת על מנת לקודד מידע בצורה זעירה ברמה האטומית, ככל הנראה שיטת האחסון המתקדמת ביותר אשר ניתן להגיע אלייה ללא שימוש ברכיבים קוונטים (אשר הדרך אליהם עוד ארוכה מאוד).

בעזרת מיקרוסקופ מנהור סורק (STM) הצליחו החוקרים לסדר במעבדה 100 ננומטרים של אטומי כלור על מצע נחושת טהור ולקודד בעזרתם קילו-בייט של מידע. החוקרים הצליחו ליצור גם “חותמת אימות” לכל בלוק של המידע, חותמת אשר ניתן לסרוק ולקבל בעזרתה מידע על תקינות הנתונים ועל מיקומם.

לטכנולוגיה צפויים עוד מכשולים רבים לפני שתגיע אל אור הזרקורים: ראשית, המיקרוסקופ בו נעשה שימוש במחקר אמנם נפוץ בעולם המדעי אך גודלו כגודל חדר ועלותו עומדת על מליוני דולרים, מעט יקר וגדול מדי עבור מחשב שולחני רגיל. בנוסף, המחקר התקיים בתנאים קרירים במיוחד של מינוס 196 מעלות צלזיוס, שכן בטמפרטורה גבוהה יותר רעידת האטומים עשוייה להרוס את המידע ולהפוך אותו ללא קריא.

יתרה מכך, הנחושת בה נעשה שימוש הייתה טהורה במיוחד ואינה פרקטית לייצור תעשייתי. עם זאת, חשוב לזכור כי חלק גדול מטכנולוגיות האחסון הנוכחיות הומצאו בנקודת פתיחה דומה והחוקרים מעריכים כי מדובר רק בעניין של זמן עד שהטכנולוגיה תהפוך לישימה בשוק.

כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא להמתין בציפייה לפרטים נוספים אודות הטכנולוגיה החדשה, שעשוייה ביום מן הימים לפתור את בעיית האחסון ב-iPhone 43S או ב-Samsung Galaxy Note 83.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים