השקה מקרטעת: Deus Ex: Mankind Divided מעצבן את הגיימרים

Dues Ex Mankind Divided

המשחק Deus Ex: Mankind Divided, שהינו בין המשחקים המצופים ביותר של השנה, הושק אתמול לכל הפלטפורמות. אולם לאכזבתם הרבה של הגיימרים, עד מהרה התגלו בו מספר בעיות שפוגמות בחוויה, ונראה כי גם הפעם גרסת המחשב האישי סובלת מהשקה מקרטעת ועמוסת בעיות טכניות.

הנושא המשמעותי ביותר הוא ביצועי המשחק על המחשב האישי. נראה כי Mankind Divided מצטרף למאגר המפוקפק של השקות בעיתיות: שחקני המחשב סובלים ממגוון תקלות, החל משליטה גרועה בעכבר (תאוצת-עכבר לא צפויה שלא ניתנת לביטול), ביצועים גרועים ללא סיבה נראית לעין, תפריטים עם שגיאות (למשל, צירי העכבר התהפכו) וכלה בהתרסקות שלמה של המשחק באיזורים מסויימים. מפתחי המשחק מוסרים כי התקלות הללו נמצאות בבדיקה, ויטופלו בהקדם.

שחקני הקונסולה לא סובלים מבעיות אלו, אך מצד שני שחקנים בכל הפלטפורמות מרגישים שהוטעו על ידי קמפיין השיווק של המשחק. בעיקר, חבילת תוכן להורדה (DLC) שניתנה במתנה למזמינים מראש (Pre-Order), כוללת פריטים שניתנים לשימוש פעם אחת בלבד – ולאחריה, הפריטים לא זמינים יותר, גם אם השחקן מתחיל משחק חדש לחלוטין.

שמה של חבילת ה-DLC, שהיה Covert Agent Pack, שונה כעת ל-Augmented Covert Agent Consumables Pack. השם החדש מבהיר כי מדובר בחפצים מתכלים, אולם מסתבר כי הגיימרים מגדירים מונח זה באופן שונה מ-Square, המפיצה את המשחק. אכן מדובר בבונוסים כמו תחמושת נוספת וערכות עזרה ראשונה, שנעלמים לאחר השימוש – אולם הגיימרים סברו כי בונוסים אלו יחכו להם בכל פעם שהם יתחילו משחק חדש, ואילו Square החליטה כי בונוסים “מתכלים” נעלמים לחלוטין אחרי שימוש בודד.

הדבר כנראה נועד לעודד שחקנים לקנות את הבונוסים הללו בכסף אמיתי, וזהו נושא נוסף אשר מטריד את הגיימרים: על אף תג המחיר המלא של שישים דולרים, המשחק כולל מערכת מיקרוטרנזקציות (micro-transactions), המעודדת את הגיימרים לרכוש פריטים למשחק תמורת כסף אמיתי. בקרוב תציע החברה מנוי לעונה (Season Pass) שיכלול חלק מהפריטים הללו, לצד תוכן משמעותי יותר שצפוי להגיע בהמשך.

מביקורות ראשונות ברשת נראה כי המשחק עצמו מוצלח למדי, ולכן הבעיות שהוזכרו לעיל מטרידות אף יותר. חבל, אם כך, ש-Mankind Divided פשוט לא זכה להשקה שמגיעה לו.

Deus Ex: Mankind Divided זמין כעת עבור ה-PlayStation 4 ,Xbox One, והמחשב האישי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים