דיווח: כפתור הבית ב-iPhone 7 לא יעבוד במגע עם כפפות, ידרוש מגע ישיר של יד המשתמש

אייפון 7 פלוס (תמונה: Apple) אייפון 7 פלוס (תמונה: Apple)

צמד מכשירי הדגל החדשים של אפל, iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus, כבר החלו לנחות על גבי מדפי החנויות ביום שישי האחרון (גם אם מלאי המכשירים מצומצם למדי) וכן הספיקו להגיע לידיהם של אלו שהזמינו אותם כבר במהלך המכירה המוקדמת. כעת, כאשר הרוכשים המאושרים כבר החלו לבחון את הסמארטפונים החדשים, צצים בפניהם אותם חבלי לידה שאנו רואים עם השקתו של כל סמארטפון חדש.

הפעם עומד תחת המבחן כפתור הבית החדש של צמד מכשירי הדגל. זה, כפי שרובכם ודאי כבר יודעים, עבר שינוי משמעותי עם ההכרזה על סדרת האייפון 7, כאשר אפל החליטה להשאיר מאחור את כפתור הבית הפיזי שאפיין את מכשירי האייפון לדורותיהם, ובחרה לשלב במקומו כפתור מבוסס מגע בעל יכולת לזיהוי עוצמת הלחיצה, המספק פידבק שמדמה לחיצה על כפתור אמיתי. אלא שלצערם הרב של רבים מן המשתמשים ועל פי דיווחים שונים, נראה שעל מנת לזהות לחיצה – נדרש מגע ישיר עם גוף המשתמש (אחת מאצבעותיו).

— Myke Hurley (@imyke) September 16, 2016

בהתאם לכך, הופך כפתור הבית לבלתי ניתן לשימוש בשניה בה ילבש המשתמש כפפות על ידיו, בדיוק כפי שלא ניתן יהיה להקיש על מסך המגע הקפסטיבי של המכשיר. עם זאת, הבעיה אף הופכת עמוקה יותר בעקבות הדרישה להקיש על כפתור הבית על מנת לפתוח את נעילת המכשיר שהוצגה עם iOS 10 והחליפה את מסך ה”החלק לפתיחה” הפופולרי. ומכאן שלא ניתן יהיה לפתוח את נעילת המכשיר כלל וכלל בעת שיעטה המשתמש כפפה או כל כיסוי המונע מגע ישיר על כפתור הבית.

אם הנחתם שכפפות קפסטיביות המיועדות למסכי או כפתורי מגע יפתרו את הבעיה המאתגרת, כלל לא בטוח שזהו המצב, שכן חלק ממשתמשי האייפון 7 העידו כי באמצעות כפפות מן הסוג הזה התאפשר להם להקיש על גבי כפתור הבית ללא כל בעיה, בעוד אחרים העידו כי המצב דווקא הפוך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים