מדיה-טק מכריזה על מערכת השבבים Helio P15 עבור מכשירי שוק הביניים

מערכת השבבים Helio P15 מערכת השבבים Helio P15

חלק ניכר מהסמארטפונים המגיעים מביתן של יצרניות המובייל, משלבים מתחת למכסה המנוע שלהם מערכת שבבים בייצורה של ענקית השבבים הטיוואנית מדיה-טק (MediaTek), אשר שבביה נתפסים כנגישים במיוחד. עבור מכשירי שוק הביניים, הכריזה היצרנית בקיץ 2015 על סדרת שבבים חדשה בשם Helio P, המתחדשת היום בשבב חדש בשם Helio P15 שידחוף את ביצועי שוק הביניים קדימה.

שבב ה-Helio P15, שמגיע כגרסה משודרגת של פלטפורמת העיבוד P10 ומוצב בינה לבין ה-Helio P20 שהוכרזה מוקדם יותר השנה, מציע מספר שיפורים בהשוואה לקודמיו וכולל: מערך מתומן ליבות מסוג Cortex-A53 בתדר ליבה מקסימלי של 2.2GHz ומאיץ גרפי בעל שתי ליבות מדגם Mali-T860 בתדר 800MHz. אלו, כך מבטיחה חברת השבבים שהפכה פופולרית במיוחד בשנים האחרונות, יביאו לשיפור של 10% בביצועים בהשוואה לדור הקודם יחד עם צריכת חשמל טובה יותר.

נוסף על כך, ה-P15 ככל הנראה יציע תמיכה בזיכרון RAM מסוג LPDDR3 בערוץ בודד בלבד, ומשלב מודם 4G עם תמיכה ב-LTE בקטגוריה 6 (LTE Cat 6).  השבב החדש מיוצר על-ידי חברת TSMC בתהליך בגודל 28nm, שאחראית בין היתר על ייצור שבבי העיבוד מסדרת Apple AX המעוצבים ומפותחים על-ידי אפל. בשלב זה מדיה-טק טרם פרסמה את שאר הפרטים אודות השבב, אם כי אנו מעריכים כי רבות מתכונותיו הנותרות יהיו זהות ל-P10. ביניהן: תמיכה בחיישני צילום ברזולוציה מקסימלית של 21 מגה פיקסל, תמיכה במסכי Full HD ועוד.

מועד השקת ה-Helio P15 טרם נמסר, אך צפוי להתברר בחודשים הקרובים.  


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים