הוכרזה: Leica TL – שדרוג קטן למצלמה המעוצבת

מצלמת Leica TL (תמונה: יח"צ Leica) מצלמת Leica TL (תמונה: יח”צ Leica)

יצרנית מצלמות הבוטיק Leica הכריזה על ה-Leica TL, שדרוג מינורי למצלמת ה-Leica T שהושקה לפני שנתיים. המצלמה החדשה מציעה את אותו החיישן של קודמתה – חיישן APS-C ברזולוציית 16 מגה-פיקסל.

כיוון שמדובר במצלמה נטולת מראה, המיקוד והצילום נעשים דרך המסך – זאת בניגוד צורם למצלמות ה-Rangefinder המהוללות מבית Leica המציעות חווית מיקוד ידנית שאין שנייה לה. מערכת המיקוד האוטומטי שופרה, וכעת צפוייה להציג ביצועים טובים יותר כאשר נעשה שימוש במיקוד רציף. בדומה לקודמתה, במצלמה משולב מסך מגע בגודל 3.7 אינץ’ המקל על השליטה בהגדרות השונות.

כמות הזיכרון המובנה במצלמה שודרגה מ-16 גיגה-בייט בדגם הקודם ל-32 גיגה-בייט, אם כי לא ברור מדוע בחרה Leica לשלב במצלמה זיכרון מובנה כאשר שוק המצלמות מתבסס כמעט כולו על כרטיסי זיכרון חיצוניים. כמובן שהמצלמה מציעה גם תמיכה בכרטיס זיכרון מסוג SD המאפשר להרחיב את הזיכרון המובנה. כיאה למצלמה עדכנית, ה-Leica TL מציעה קישוריות Wi-Fi מובנית לשיתוף מהיר וקל של התכנים שצולמו.

מבחר העדשות של מצלמת ה-Leica TL (תמונה: יח"צ Leica)
מבחר העדשות של מצלמת ה-Leica TL (תמונה: יח”צ Leica)

רזולוציית צילום הוידאו של המצלמה החדשה עומדת על Full HD, בעוד שקצב הצילום הרציף עומד על חמש תמונות בשנייה. טווח הרגישות של החיישן נע בין 100 ל-12,500 ISO. מבחר העדשות מצומצם למדי, וכולל שש עדשות בלבד – שלוש עדשות זום ושלוש עדשות “פריים” (בעלות אורך מוקד קבוע). עדשות הזום הן 11-23mm f/3.4-4.5, 18-56mm f/3.5-5.6, ו55-135mm, בעוד שעדשות הפריים הן 23mm f/2, 35mm f/1.4, ו-60mm f/2.8.

המצלמה החדשה תוצע לרכישה בארה”ב עוד החודש במחיר של 1,695 דולר (כ-6,500 שקלים חדשים). בשלב זה לא ברור האם המצלמה החדשה תגיע גם אל ישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים