זו הסיבה ש-Huawei לא מייצרת את מכשירי סדרת Google Pixel

Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג'טי) Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג’טי)

פאבלט הדגל האחרון לסדרת נקסוס מבית גוגל, הוא ה-Nexus 6P, יוצר באופן בלעדי על ידי יצרנית הסמארטפונים והמובייל הסינית, וואווי. עם עיצוב יוקרתי, איכות סאונד ומולטימדיה מרשימות וביצועים מהשורה הראשונה, הוא היה לאחד ממכשירי האנדרואיד הטובים ביותר בעולם (אם לא הטוב ביותר) בזמן השקתו, וללא כל צל של ספק היווה לסמארטפון הנקסוס הטוב ביותר איי פעם דאז. למעשה, בחודשים שלאחר השקתו, העידו דיווחים שונים ואף דבריה של בכירה בוואווי כי זו תייצר עבור גוגל סמארטפון נוסף.

עם זאת, בחרה גוגל עבור 2016 כי את מכשירי הסמארטפון שלה, שהגיחו תחת סדרה חדשה בשם Google Pixel, תייצר דווקא יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC. אז מה גרם לצמד ענקיות הטכנולוגיה גוגל ו-Huawei להפסיק את שיתוף הפעולה ביניהן? זמן לא רב לאחר השקת הסדרה החדשה חושף בכיר וואווי מה גרם לחברה לסגת מייצור מכשירי סדרת גוגל פיקסל.

הצצה לאחור

קולין ג’יילס, סגן נשיא החטיבה העסקית בוואווי, מסר בראיון כי בפני היצרנית הסינית הייתה האופציה לייצר את מכשירי הדגל של גוגל ל-2016, אך זו בחרה שלא לבצע זאת מכיוון שענקית החיפוש האמריקאית רצתה לבצע שימוש בשם המותג שלה באופן בלעדי על גבי המכשירים, ללא כל איזכור לכך שבפועל ייצורם לא מתבצע על וואווי. זאת, כמובן, בניגוד מוחלט לשלל מכשירי סדרת הנקסוס מהשנים האחרונות.

עוד הוסיף ג’יילס כי וואווי סירבה לקחת חלק בפרוייקט זה כמעיין חברת קבלן האחראית על הייצור בלבד ללא שום סימן היכר לעבודתה המרובה בייצור ופיתוח המכשירים. לאחר סירובה של וואווי פנתה גוגל אל HTC ומכאן התמונה כבר ידועה: היצרנית הטיוואנית אחראית על ייצורם של צמד מכשירי הדגל Pixel ו-Pixel XL, ובכל מסע השיווק הדגישה גוגל כי אלו מכשירים שפיתחה ענקית החיפוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים