גאדג’טי מסקר: GoPro Hero 5 Black – שדרוג ראוי למלכת האקסטרים

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי) מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

יצרנית מצלמות האקסטרים גורפו (GoPro) אמנם יצרה את השוק אותו היא מובילה, אך האם יש לה את היכולת לעמוד בראשו לעד? לקחנו לסיבוב את ה-GoPro Hero 5 Black, ספינת הדגל החדשה, ובדקנו האם היא מסוגלת לשמור על כס המלוכה מפני הסיניות המוזלות הנושפות בעורפה.

נוחות שימוש

מצלמת ה-Hero 5 מביאה לספינת הדגל של GoPro בשורה חדשה, בשורה שכבשה את שוק הטלפונים בסביבות 2007 – מסך המגע. בעוד שספינת הדגל הקודמת (ה-Hero 4 Black) הסתפקה בכפתורים לא אינטואיטיביים ובתפריטים מבלבלים, ה-Hero 5 Black מתהדרת במסך מגע המאפשר שליטה על כל יכולות המצלמה בנוחות ובקלות. חשוב לציין כי גם ב-Hero 4 Silver מהדור הקודם שולב מסך מגע, אך מערכת התפריטים שופרה משמעותית והמסך זמין כעת בכל מצב בשל העמידות המובנית למים.

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

ניתן לשלוט על כל היכולות המתקדמות של המצלמה דרך המסך בפשטות ובקלות יחסית. על אף הנוחות המשופרת, זמן התגובה של המסך איטי למדי והוא אינו רגיש במיוחד – היינו שמחים לתפקוד קרוב יותר לזה של סמארטפון ממוצע וזה לא משהו שמצאנו במקרה זה.

בנוסף למסך המגע, ניתן כמובן לשלוט במצלמה גם דרך האפליקציה הנהדרת לנייד. האפליקציה מעוצבת כהלכה, נוחה לשימוש ומשדרגת את חווית השימוש במצלמה. דרך האפליקציה ניתן לשלוט בכל הגדרות המצלמה – החל בשליטה הקולית, כלה בזווית הצילום ועד למספר הצפצופים בהקלטה – כל ההגדרות זמינות היישר דרך האפליקציה ואין צורך לגעת כלל במצלמה לאחר שהודלקה.

האפליקציה והמצלמה מתקשרות אחת עם השנייה על גבי חיבור Wi-Fi ארוך טווח. תהליך הצימוד הוא נוח ומהיר, לחיצה אחת ועד שלושים שניות של המתנה והטלפון והמצלמה מקושרים. בכל פעם שהמכשיר השולט ננעל החיבור ניתק ומחובר מחדש באופן אוטומטי עם פתיחת המכשיר. החיבור מחודש תוך כ-5 עד 10 שניות, פרק זמן שנחשב ארוך למדי במצבים מסויימים. האפליקציה מציגה את תצוגת העדשה גם במהלך ההקלטה, בניגוד למצלמות אחרות דוגמת ה-Session מהדור הקודם.

במהלך השימוש במצלמה התקבל עדכון תוכנה מספר 1.5.5, אשר נועד לשפר את הביצועים ואת היציבות. בלחיצת כפתור אחת הוא הורד אל מכשיר השליטה, הועבר למצלמה באופן אלחוטי והותקן באופן אוטומטי – ללא צורך בכבלים או בהתעסקות מצד המשתמש. אין ספק כי GoPro פיתחה ממשק תקשורת אמין, יציב ורב תכליתי המקל על השימוש במצלמה.

הפקודות הקוליות הן יותר מסתם גימיק ומחוללות פלאים כאשר לא ניתן לגעת במצלמה עם הידיים

אחד הגימיקים החדשים ששילבה GoPro במצלמה הוא שליטה קולית. היא מאפשרת להפעיל מגוון יכולות בסיסיות במצלמה, ביניהן התחלה והפסקה של הקלטה, צילום תמונות, תיוג אירועים חשובים ושינוי מצבי צילום. היכולת פועלת נהדר, מזהה את הפקודות במדוייק פעם אחר פעם ומבצעת אותן תוך שבריר שנייה.

כיוון שהן פועלות בצורה כה מיטבית, הפקודות הקוליות הן יותר מסתם גימיק ומחוללות פלאים כאשר לא ניתן לגעת במצלמה עם הידיים. ללא ספק מדובר ביתרון משמעותי על פני המתחרות. מי שאינו מורגל לדיבור בשפה האנגלית ככל הנראה יתקשה מעט לעשות בהן שימוש, ואנו מלאי תקווה כי תמיכה בשפה העברית תתווסף בעתיד.

גימיק נוסף ששילבה GoPro במצלמה הוא רכיב GPS המנתר בכל רגע נתון את מיקומה של המצלמה. בשלב העריכה ניתן להציג על גבי הסרטון מדדים דוגמת כיוון, מהירות, מסלול ותאוצה. המדדים מוצגים בצורה מעוצבת ואלגנטית וניתנים להזזה כאוות נפשו של המשתמש. הרכיב פועל כהלכה, מעדכן בתדירות גבוהה את מיקום המשתמש ומהירותו, ומסוגל לקלוט גם תנועות זריזות ורגעיות. ללא ספק מדובר בגימיק חביב אשר מוסיף מימד נוסף של מידע מקצועי לסרטון.

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

איכות בנייה

ה-Hero 5 Black קיבלה מייקאובר – השינוי העיצובי הגדול ביותר בסדרת הדגל של החברה מאז הושקה. לראשונה, זנחה GoPro את כיסוי הפלסטיק המגונן ושילבה במצלמה הגנה מובנית כנגד נזקי הטבע – מכות, נפילות, מים ואבק. ספינת הדגל החדשה לקחה את העיצוב המוצלח של ה-Hero 4 Session והלבישה אותו על העיצוב המסורתי של מצלמות ה-GoPro. השילוב מוצלח, ויוצר מצלמה שנראית נהדר ומרגישה מעולה ביד.

גוף המצלמה עשוי משילוב של פלסטיק רך וגומי במרקם נעים במיוחד, בדומה למצלמת ה-Session. הדלתות המגנות על החיבורים, על הסוללה ועל כרטיס הזיכרון מורכבות היטב ומרגישות עמידות ואמינות. כיוון שהעמידות בפני מים שולבה היישר במצלמה, איטומי גומי מקיפים את שולי הדלתות הפנימיים ומנגנון הסגירה מוודא כי הדלת לא תיסגר ללא אטימה מוחלטת.

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

עם כל היתרונות של העיצוב החדש, קשה שלא להתגעגע למעטפת הפלסטיק המסורתית. היא סיפקה רמה אחרת של הגנה ועמידות, ויצרה חוצץ קשיח ועמיד במיוחד בין המצלמה לבין פגעי העולם שבחוץ. ה-Hero 5 Black מרגישה שברירית למדי בהשוואה לדגמים הקודמים להם מעטפת מגוננת, ולא ברור האם מסוגלת לשרוד אותה כמות מכות יחד עם תושבת הפלסטיק הדקיקה שלה באמצעותה היא מתחברת לאביזרים.

המצלמה החדשה מציעה עמידות מובנית למים של עד עשרה מטרים בלבד, נמוכה משמעותית מ-40 המטרים אשר מציעים הדגמים הקודמים יחד עם הכיסוי המגונן הכלול בערכה. GoPro מציעה לרכישה כיסוי מגונן ל-Hero 5 Black אשר מגדיל את העמידות במים ל-60 מטרים ומשפר את העמידות למכות, אך הוא יאלץ אתכם להיפרד מכמה מאות שקלים המתווספים למחירה הקיים של המצלמה ונוסף על כך לאבד את השליטה על מסך המגע (בתנאי ובוחרים להשתמש בגב עם העמידות המשופרת למים).

מצלמת GoPro Hero 5 מתחת למים (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 מתחת למים (צילום: גאדג’טי)

זמן סוללה

זמן הסוללה של ה-Hero 5 Black מספק בהחלט, ושופר משמעותית בהשוואה לדורות הקודמים. ה-Hero 4 Black שובקת חיים לאחר שעה עד שעה וחצי של צילום רציף, אך ה-Hero 5 Black תשרוד שעה וחצי של צילום ב-4K בעוד שרזולוציות נמוכות יותר דוגמת Full HD יספקו עד שעתיים וחצי של צילום ללא הפסקה.

כאשר הסוללה נפרקת, ניתן לטעון אותה באמצעות כבל ה-USB-C הכלול בערכה. קיבולת הסוללה עומדת על 1,220 מילי-אמפר לשעה, גדולה ב-60 מילי-אמפר לשעה משל הדגם הקודם. שימוש חוזר ונשנה במסך המגע כמובן יקצר את הסוללה משמעותית, אך ניתן לקבל  מידע על מצב המצלמה באמצעות המסך הקדמי וכך לחסוך בסוללה. שימוש בייצוב האלקטרוני, Wi-Fi או GPS יקצרו כולם את זמן הסוללה באופן משמעותי.

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

ביצועים

הסרטונים שמפיקה ה-Hero 5 Black פשוט מצויינים. הם חדים, ברורים, עם ייצוג צבעים טבעי ונעים לצפייה. גם כאשר כמות האור צונחת התמונה נשארת נקייה למדי עם כמות רעשים נמוכה – פשוט חגיגה לעיניים. למרבה הצער, לא ברור האם מדובר במספיק על מנת להדוף את התחרות. מצלמות זולות ואיכותיות דוגמת ה-Yi Action 4K כבר מתקרבות באיכותן לזו של GoPro, ועושות זאת במחיר נמוך בהרבה. אין ספק כי ידה של GoPro עדיין על העליונה בתחום איכות הוידאו, אך את תוספת המחיר אותה היא דורשת קשה יותר ויותר להצדיק ככל שהשנים חולפות והתחרות משתפרת.

החידוש האחרון מבית GoPro בגזרת איכות התמונה הוא לא אחר מייצוב תמונה דיגיטלי (EIS) – והוא עושה את כל ההבדל. כיוון שמדובר במצלמה המיועדת בעיקר עבור פעילויות אקסטרים, לייצוב האלקטרוני חשיבות רבה בהפחתת הרעידות והקלה על חווית הצפייה שעשוייה לעיתים להיות קופצנית למדי. הייצוב פועל נהדר, משפר משמעותית כל סרטון שמפיקה ה-GoPro ומוסיף לו מימד נוסף של מקצועיות.

מפני שמדובר בזווית צילום כה רחבה, החיתוך אשר דורש הייצוב האלקטרוני כמעט בלתי מורגש והוא לא פוגע בלכידת התמונה הכוללת. סיבה עיקרית נוספת לחשיבותו של הייצוב האופטי היא שתוכנות העריכה מתקשות לייצב סרטונים שמקורם בעדשות “עין דג” כמו זו שב-GoPro, כך שהטמעת הייצוב היישר במצלמה היא כמו ברכה משמיים עבור העורכים. יש לציין שגופרו הוסיפה מצב תמונה מיושר (לינארי) המאפשר תיקון אוטומטי של מבט “עין הדג” המוכר.

מבחינת חובבי הרזולוציה והפריימים אין חדש תחת השמש. בדומה לקודמתה, רזולוציית הצילום המקסימלית של ה-Hero 5 Black עומדת על 4K ב-30 פריימים בשנייה, עם הילוך איטי של 120 פריימים בשנייה ב-Full HD או 240 פריימים בשנייה ב-HD. כמו כן, קיימת במצלמה אפשרות לצילום Time Lapse. היינו שמחים לקצב צילום גבוה יותר בשלל הרזולוציות השונות, במיוחד ב-4K כיוון ש-30 פריימים בשנייה אינם מספיקים עבור שלל פעילויות ספורטיביות.

סיכום

ללא ספק, GoPro התעלתה על עצמה הפעם ושיפרה משמעותית מגוון היבטים במצלמת ה-Hero המצליחה – גם אם איכות התמונה נותרה פחות או יותר זהה. מהעיצוב החדש והמרענן, דרך מסך המגע,הפקודות הקוליות, ה-GPS וכלה בייצוב האלקטרוני המצויין – המצלמה החדשה מתעלה על קודמתה כמעט בכל תחום. מי שמחפש את מצלמת האקסטרים הטובה ביותר לא ימצא אותה בשום מקום אחר.

במחיר של 1,999 שקלים ה-Hero 5 עדיין נחשבת יקרה, אבל GoPro עדיין משאירה אבק למתחרות בתחום איכות הבנייה וחווית השימוש – מדובר במצלמה עתירת פיצ’רים שכולם בנויים ומתפקדים היטב, בדיוק כמו המצלמה עצמה. עם זאת, חשוב לציין כי לא חסרות בשוק חלופות יקרות הרבה פחות בעלות איכות צילום דומה למדי, אשר עשויות לחסוך כמה מאות שקלים אם תסכימו לוותר על יוקרת המותג ועל מספר פינוקים.

מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero 5 (צילום: גאדג’טי)

בעלי Hero 4 Black או Hero 4 Silver החפצים בשדרוג עשויים להתאכזב בשל היעדר יתרון ממשי בתחום איכות התמונה. עם זאת, בעלי מצלמות GoPro מדגמים ישנים יותר יהנו מאיכות הצילום המשופרת ושלל היכולות החדשות, וללא ספק קיימת כאן עילה טובה לשדרוג – כנראה לראשונה בתולדות החברה.

מה אהבנו:

  • פקודות קוליות שימושיות
  • ייצוב אופטי מצויין
  • עיצוב משופר

מה לא:

  • מחיר גבוה
  • אין שיפור ממשי באיכות התמונה בהשוואה לדור הקודם
  • מסך המגע איטי למדי


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים