אינטל מציגה: הילוכים חוזרים ב-360 מעלות במשחקי הליגה הספרדית

צוות אינטל ושחקני הליגה הספרדית (צילום: גאדג'טי) צוות אינטל ושחקני הליגה הספרדית (צילום: גאדג’טי)

הבוקר (ה’) הכריזה חברת אינטל יחד עם נציגי הליגה הספרדית בכדורגל על שילובה של טכנולוגיית הצילום Intel FreeD באצטדיון הכדורגל קאמפ נואו אשר בברצלונה. הטכנולוגיה החדשה פותחה במקור על ידי הסטארט-אפ הישראלי ריפליי אותו רכשה אינטל בתחילת השנה, והיא מאפשרת הפקת קטעי וידאו ותמונות ב-360 מעלות במטרה להציג הילוכים חוזרים מכל זווית אפשרית. בשבועות הקרובים תושלם הטמעת הטכנולוגיה גם במגרשה הביתי של ריאל מדריד – סנטיאגו ברנבאו.

הופעת הבכורה של הטכנולוגיה במשחקי הליגה הספרדית, ובמשחקי כדורגל בכלל, תתבצע במפגש הקרוב בין קבוצות הכדורגל ברצלונה וריאל מדריד (משחק הקלאסיקו) ביום שבת. במהלך שידורו של משחק הכדורגל יוקרנו מעת לעת הילוכים חוזרים של מהלכים – ואלו יוצגו כאמור בתמונות וקטעי וידאו ב-360 מעלות על מסך הטלוויזיה בביתכם. בעתיד הקרוב תתאפשר הצגתם של ההילוכים החוזרים הללו גם על מסכי הענק שבמגרשים.

במסיבת העיתונאים הדגישו נציגי הליגה הספרדית כי הטכנולוגיה לא נועדה לסייע לשופטים בקבלת החלטות, שכן לשם כך ישנם לא מעט אמצעים אחרים הפועלים במגרשים. “הטכנולוגיה החדשה של אינטל תאפשר למאות מיליוני הצופים בבית לחוות את משחקי הכדורגל דרך עיניהם של השחקנים”, ציין מלכיור סולר, ממנהלי הליגה. את דבריו חיזק שחקן העבר של ברצלונה, קרלס פויול, באומרו שהצופים יזכו לחוויה טובה הרבה יותר – כזו שלא חוו מעולם במשחקי הקלאסיקו.

וידאו: Intel FreeD במשחקי ה-All Star (בייסבול)

אף על פי שכל 36 המצלמות המיוחדות שולבו במגרשים לצורך הפקת הילוכים חוזרים ב-360 מעלות, במסיבת העיתונאים הובהר שנכון לעכשיו לא תינתן לצופים האפשרות ליצור הילוכים חוזרים משלהם, לא במהלך המשחק ולא לאחריו. אינטל מצידה מדגישה שהדבר אכן אפשרי מבחינה טכנולוגית, אם כי ההחלטה בנושא זה נמצאת בידה של מנהלת הליגה. שיתוף הפעולה המיוחד בין אינטל והליגה הספרדית נחתם למשך שלוש עונות לפחות, כך שאנחנו צפויים לשמוע על חידושים נוספים בעתיד.

משחק הקלאסיקו יתקיים ביום שבת הקרוב, 3 בדצמבר, בשעה 17:15 (שעון ישראל).

*הכותב הוא אורח אינטל בברצלונה, ספרד


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים