דיווח: עסקי המחשבים של אפל “על אש קטנה”, טים קוק טוען אחרת

סדרת מחשבי ה-Mac נמצאת כעת בתחתית סדר העדיפויות, כך טוענת ידיעה שפורסמה בידי אתר החדשות העסקיות Bloomberg. לפי הידיעה, כמות משאבי הפיתוח המושקעים בסדרת המחשבים הותיקה צומצמה משמעותית לטובת  התמקדות במכשירי ה-iDevice המוצלחים – ה-iPhone ו-הiPad.

הידיעה חושפת מספר שינויים ארגוניים אשר הובילו להפחתת מאמצי הפיתוח בחטיבת המחשבים ולעדכונים המאכזבים שהיא מניבה. בעבר, חטיבת העיצוב המהוללת עליה מנצח ג’וני איב נפגשה על בסיס שבועי עם חטיבת פיתוח החומרה של המק.

הפגישות השבועיות אפשרו לשתי החטיבות לעבוד בצורה צמודה וליצור את ההרמוניה העילאית בין עיצוב לחומרה בה מתפארת אפל בכל מכשיריה. כעת, הפגישות הללו הפכו פחות ופחות תכופות וחטיבת העיצוב משקיעה את מירב מאמציה במכשירי ה-iOS.

בנוסף לחטיבת החומרה, גם בגזרת פיתוח התוכנה ספגו מחשבי המק מכה קשה. בעוד שבעבר התקיימו בחברה חטיבות נפרדות לשתי מערכות ההפעלה, הן אוחדו כעת לחטיבה גדולה אחת המחלקת את מאמציה בין המערכות. לדברי הידיעה, מרבית המהנדסים בחטיבה שמו את מערכת ה-iOS בראש מעיינם בעוד שמערכת ה-macOS נמצאת בעדיפות משנית.

מחשב המקבוק פרו החדש של אפל
מחשב המקבוק פרו החדש של אפל

על אף הדיווחים המדאיגים, מנכ”ל החברה טים קוק משתדל להרגיע את הרוחות. לפי Bloomberg, באחד מישיבות המשקיעים אמר המנכ”ל (בתרגום חופשי) כי “יש לנו מחשבים נהדרים במפת הדרכים השלנו. אף אחד לא צריך לדאוג לגבי לזה“.

מפת הדרכים של אפל לשנת 2017 עדיין לא ברורה, אם כי שדרוגי חיבורים ומעבדים למחשב ה-Mac Pro המזדקן ולמחשב ה-iMac ככל הנראה נמצאים בתוכנית. לא מן הנמנע שנזכה לקבל גם אביזרים חדשים, דוגמת מקלדת אלחוטית בעלת פס מגע וקורא טביעות אצבע מסוג Touch ID.

מה דעתכם? האם אתם מרוצים מהישגיה האחרונים של אפל בתחום המחשבים? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים