שמועה: Canon תשיק מצלמת חיישן מלא נטולת מראה במקום ה-6D Mark II

מצלמה ללא מראה מדגם EOS-M5 (תמונה: Canon) מצלמה ללא מראה מדגם EOS-M5 (תמונה: Canon)

שמועה חדשה שפרסם אתר CanonWatch גורסת כי יצרנית המצלמות Canon תשיק מצלמת כניסה נטולת מראה בעלת חיישן מלא (Full Frame). המצלמה החדשה תגיע במקום מצלמת ה-6D Mark II, אליה מצפים מספר רב של צלמים בכיליון עיניים.

לפי הדיווח, המצלמה החדשה צפוייה לתמוך בעדשות ה-DSLR של Canon המורכבות בתושבת מסוג EF. זוהי, ככל הנראה, הסיבה המרכזית לביטול מצלמת ה-6D Mark II, שכן זוג מצלמות כניסה לשוק ה-Full Frame עשויות לפגוע אחת לשנייה במכירות.

בחירה בתושבת מסוג EF, לה קוטר רחב יותר משל עדשות ה-EF-M (המיועדות למצלמות נטולות המראה של החברה), מרמזת על מצלמה גדולה למדי, שתחקה בעיצובה את מצלמות ה-DSLR המסורתיות. זאת בניגוד מובהק למגמה הרווחת בשוק נטולות המראה – מצלמות קומפקטיות עם עיצוב מינימליסטי, חד ומוקפד.

מצלמת ה-EOS M5 מבית קאנון, האחרונה בסדרת נטולות המראה. תזכה בקרוב לאחות גדולה?
מצלמת ה-EOS M5 מבית קאנון, האחרונה בסדרת נטולות המראה. תזכה בקרוב לאחות גדולה?

אם תבחר Canon להשיק מצלמה שכזו, היצע מצלמות ה-Mirrorless שלה עשוי להפוך למעניין למדי לאחר שבמשך שנים הוזנח לטובת מצלמות ה-DSLR הותיקות. מצד אחד, יהיו ברשותה מצלמות ה-EOS M בעלות החיישן המוקטן (APS-C) אשר יציעו עיצוב קומפקטי ויתחרו בשוק נטולות המראה.

מצד שני, יהיו ברשותה מצלמות EOS בעלות חיישן מלא בגודל 35 מ”מ (Full Frame) שיבדלו ממצלמות ה-DSLR אך ורק בהיעדר המראה. הסוג השני עשוי להפוך את המעבר של חובבי קנון מושבעים אל עולם נטולת המראה לפשוט וקל, ללא צורך בהחלפת אוסף העדשות המפואר.

אם השמועה תתברר כנכונה, נזכה לראות לראשונה מצלמה נטולת מראה מבית קנון המיועדת עבור מקצוענים. כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא להמתין בציפייה להכרזות נוספות מבית Canon.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים