-פרסומת-

Samsung SDI מכריזה על סוללת רכבים עם טווח אדיר וטעינה מהירה

| יום רביעי, 11 בינואר 2017, 09:21 | רכב
נציגת סמסונג מציגה את סוללות הרכב החדשות

תמונה: Samsung SDI

חטיבת הסוללות של סמסונג, העונה לשם Samsung SDI, הכריזה על סוללת רכבים חדשה עם טווח ארוך במיוחד וטעינה מהירה. הסוללה החדשה תספק לרכבים אשר יטמיעו אותה טווח נסיעה פורץ דרך (פשוטו כמשמעו) של עד 600 קילומטרים. הרכבים החשמליים המתקדמים ביותר כיום מציעים טווח נסיעה של כ-400 עד 450 קילומטרים, כך שטווח משופר של 600 קילומטרים עשוי להוות מהפכה של ממש ולספק למכוניות חשמליות טווח הנסיעה העולה על אלה של מקבילותיהן המונעות בעזרת דלק.

נוסף על הטווח המשופר, הסוללות החדשות תומכות בטעינה מהירה במיוחד. תוך 20 דקות בלבד של טעינה, ניתן לטעון את הסוללה עד ל-80 אחוז מקיבולתה וכך להרוויח את טווח הנסיעה ב-500 קילומטרים נוספים. נוסף על הטווח המצומצם, משך הטעינה מהווה מכשול עיקרי נוסף של מכוניות חשמליות, שכן הן דורשות תכנון מראש של טעינה רבת שעות לעומת תדלוק האורך דקות ספורות בלבד במכוניות מסורתיות.

טעינה כה מהירה של מכונית חשמלית עשוייה להרים את המחסום האחרון העומד בפני השתלטות החשמליות על שוק הרכב. אילו בעלי רכבים יוכלו להטעין טווח נסיעה מכובד ברכבם תוך דקות ספורות של שתיית קפה וקריאת עיתון בתחנה במקום שעות ארוכות של המתנה, רוכשים רבים יותר עשויים להתפתות לרכוש רכב חשמלי ולהנות משמירה על הסביבה ומעלויות תפעול נמוכות יותר.

תחנות ה-Supercharger המהירות של Tesla הן אחת הסיבות העיקריות להצלחתה הרבה של יצרנית הרכב השאפתנית. הן נחשבות כיום למובילות בתחום שכן הן טוענות מחצית מסוללת הרכב תוך 20 דקות בלבד, פי 16 יותר מהר מטכנולוגיות טעינה נפוצות אחרות. הטכנולוגיה של סמסונג מתעלה על זו של טסלה ועשוייה לחולל מהפכה אילו תגיע אל השוק.

לוגו samsung-sd

הסוללות החדשות של סמסונג עושות שימוש במודולים גדולים יותר בעלי 24 תאים ו-6-8 קילווואט-שעה של טעינה, בהשוואה למחצית מן התאים ו-2-3 קילווואט-שעה של טעינה בתאים רגילים. המודולים המוגדלים יציעו בטיחות משופרת עם עיצוב אלקטרו-מכני מתקדם. הסוללות החדשות של סמסונג מציעות משקל מופחת והפחתה של 10 אחוז בכמות הרכיבים, מה שעשוי להוריד את עלויות הייצור ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכבים.

נוסף על הסוללות המיועדות לרכבים חשמליים, הכריזה סמסונג גם על סוללות במתח 48 וולט המיועדות לרכבים חצי היברידיים (Mild hybrids). רכבים אלו אינם מציעים מערכת היברידית מלאה המסוגלת להניע את הרכב קדימה, אלא מחליפים את המתנע (“סטארטר”) במנוע מוגדל המספק דחיפה בתחילת הנסיעה ומסייע בהפחתת צריכת הדלק בזמן זה (הנחשב לבזבזני ביותר). המנוע המוגדל מסוגל גם לאגור מחדש בסוללות את האנרגיה הקינטית של הרכב בשעת בלימה (Regenerative Braking).

ברכבים חצי היברידיים משולב גם מגדש-על (Supercharger) חשמלי הדוחס את האוויר הנכנס לצילינדרים ובכך משפר עוד יותר את צריכת הדלק בכך שהוא מאפשר לרכב להסתפק במנוע קטן יותר המקבל תוספת ביצועים בשעת הצורך (בדומה למנועים המוגדשים בהם נוהג להשתמש קונצרן Volkswagen). רכבים היברידיים למחצה מספקים את מרבית היתרונות של רכבים היברידיים במחיר נמוך משמעותית (בשל השימוש במנוע ובסוללה מוקטנים) ועשויים להוות שלב ביניים במעבר לרכבים חשמליים והצלת כדור הארץ.

בשלב זה לא ברור מתי הסוללות החדשות ייכנסו לייצור ויוטמעו בשלל הרכבים החשמליים של העתיד. הדבר היחיד שבטוח הוא ששלל היצרניות השונות משקיעות את מירב מאמציהן בפיתוח טכנולוגיות עבור רכבים חשמליים, לכן אנו צפויים לחזות בשיפורים מרחיקי לכת בתחום זה בשנים הקרובות.

מקורות
BusinessWire
חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
עדן גוטליב
תלמיד תיכון במגמה מדעית הנדסית. טכנולוגיה זורמת בעורקיי מגיל 9. מתעניין בעיקר בתחום הסלולר והחומרה, עם פינה חמה בלב למעבדים. כשהידיים שלי לא על המקלדת, הן אוחזות בכידון האופניים (או במחשבון).
סלולרי: OnePlus One | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
  • Ruslan Ver

    רק שלא יתפוצצו

  • itamar4444

    צריך לפתור ממס לגמרי את כל המכוניות החשמליות. לפחות ל15 שנה בהתחייבות של המדינה בחוק. אחר כך הם כבר יתבססו מספיק ויהיה מספיק תחנות טעינה.
    הכסף יחזור למדינה בחיסכון על הוצאות בריאות מזיהום אוויר בערים.

    • Name

      מסכים לגמרי. המדינה חייבת לעודד מעבר לרכבים חשמליים מה שיותר מוקדם!

      • itamar4444

        אבל אתה יודע מה הבעיה?
        אם נגיד פתור ממס לרכב חשמלי עולה נגיד 2 מיליארד שקל ל5 שנים על עובדן הכנסה ממסים (סתם זרקתי סכום) ונגיד שזה סכום ששר האוצר יכול לעמוד בו (זה לא קצת אבל אפשרי) הבעיה שיבואו פקידי האוצר ויסבירו לו שיהיה גם עוד 5 מיליארד שקל עלות בגלל ירידה בצפי הכנסה ממיסים על דלק. 7 מיליארד כבר לא בטוח שהשר יסכים לקצץ בתקציב. זה מראה על המצב המגוחך שהגענו, המס על הדלק נועד במקור לעודד אזרחים לצרוך פחות דלק. אבל עם הזמן הפך למקור הכנסה גדול למדינה ועכשיו המדינה לא יכולה/רוצה לוותר עליו ולפעול לצמצום השימוש בו.

        • לגמרי

        • itamar4444

          לכן צריך תוכנית הדרגתית של כמה שנים. שבה דווקא יורידו את המס על דלק ובמקביל יעלו מס הכנסה ומע”מ. כך שההכנסות של המדינה והנטל על האזרחים ישאר שווה פחות או יותר. ולהשאיר רק מע”מ ועוד מס קטן של בערך 4-5 אחוז שהכסף ממנו לא יכנס לקופת המדינה אלה יושקע רק במטרה שלה נועד וזה צמצום שימוש בדלק. אפשר לדוגמה לסבסד בו לדוגמה את מחיר ההטענה המפוקח

          • yokosuka finegold

            אין שום סיבה להעלות במיסים אחרים אם מורידים את מיסוי הרכב בהדרגה
            אתה יודע שיש מס של 112% על רכב חדש? וזה על רכב רגיל. מה אם תרצה רכב ספורט יוקרתי? אז יש מס מותרות שיכול להגיע עד 60%!!! המיסוי על רכבים בישראל הוא מטורף. יש רק שתי מדינות בעולם שמטילות מס כל כך גבוה על רכב. ישראל וסינגפור.
            בעוד שבאירופה וארצות הברית משלמים את מחיר הרכב כמעט נקי. כאן אתה קונה שתי מכוניות פלוס אבל נהנה רק מאחת
            אני אספר לך איך המס הגבוה הזה התחיל
            היו היה מפעל בישראל שייצר מכוניות מפיבר-גלס. המכוניות היו כל כך גרועות עד שהישראלי הממוצע לא הסכים לזרוק את כספו לפח והעדיף לרכוש מכונית צרפתית או גרמנית. מכיוון שהמפעל היה ממשלתי. הוחלט שכל האמצעים קדושים, ועל כן הוטל מס לא הגיוני על רכב מיובא ועל רכב ישראלי רק מע”מ והוצאות רישוי. אבל מכיוון שהרכב היה באמת גרוע, אנשים הפסיקו לקנות ודרשו משהו יותר אמין וחזק. ואז הגיעו ה”מורכבות”. רכבים גרמניים ויפניים שהגיעו בחלקים לכאן והורכבו בארץ עם צמיגים ומצברים ישראלים. בסופו של דבר סגרו את המפעלים ונשארנו רק עם המס בלי שום סיבה הגיונית

    • itamar4444

      צריך גם להעביר חוק שתוך 4-5 שנים כל תחנת דלק תחויב לספק גם טעינה בתשלום לרכבים חשמליים. וכמובן במחיר מפוקח כמו שיש פיקוח על מחיר הדלק.
      בנוסף להכניס בתקנות של בניה עמדות תעינה בחניות (כמו שכשבונים בניין מגורים היום, חייבים לבנות לו חניות לכל דייר ובלי זה לא יתנו אישור. אז להוסיף חובה שלכל חניה יהיה לפחות תשתית לעמדת טעינה לרכב )
      כמובן שגם בניינים שעוברים תמא 38 יחוייבו בכך על חשבון הקבלן ( הם מרוויחים מספיק על הפרויקט וגם העלות לא כל כל גבוהה כי בכל מקרה הם משפצים את החניון של הבניין כדי להוסיף חניות לדירות החדשות.)

  • itamar4444

    נתון חשוב מאוד מאוד שלא כתוב זה אורך החיים של הסוללות. ברכבים זה חשוב בהרבה מאשר בסמארטפונים. סמארטפון במילא לא מחזיק יותר מגג 5 שנים.

  • Darkidan

    נשמע טוב אבל הבעיה פה זה המחיר. אם המחיר היה משתלם- אפילו בחצי ממה שהם הולכים למכור את זה- הם היו מרוויחים הרבה יותר במצטבר. הבעיה עם המכוניות זה שהן נורא יקרות בתור התחלה. בארץ זה בכלל סיוט בגלל המיסים אבל גם בחו”ל זה לא בהכרח זול לקנות מכונית חשמלית.

    ברגע שיגיעו למצב (ולדעתי זה עניין של שנה-שנתיים) שהטווח במכונית יהיה הרבה יותר גדול ממכונית רגילה וגם ההטענה תהיה כמה דקות- אנשים יתחילו ללכת על זה- ואולי יהיו גם ירידו מחירים.

    • itamar4444

      רוב האנשים לא צריכים בכלל טווח שמשתווה לרכב רגיל. כי רוב האנשים מתדלקים רק פעם בכמה ימים. ורכב חשמלי אפשר להטעין כל לילה בבית. רכבים של מוניות כמובן שזה יותר בעייתי. ויכול להיות שהם יעברו לחשמל קצת יותר מאוחר.

  • למה להטעין ולא פשוט להחליף מצבר

    • itamar4444

      זה קצת בעייתי מכמה בחינות. מצבר זה רכיב עם אורך חיים מוגבל. אז אם קנית מכונית חדשה ועכשיו תחליפי מצבר יכול להיות שתקבלי מצבר בן 4 שנים שהטווח נסיעה שלו הרבה יותר קטן.
      הדרך היחידה זה לעשות מודל עסקי שהמצברים לא של הלקוח אלה של חברת הרכב והוא רק שוכר אותם ואז לא אכפת לו להחליף אותם. אבל אז זה מצריך תשלום קבוע לחברה של הרכב וצרכנים לא מתחברים למודל הזה ולכן אגסי קרס. גם אני לא הייתי רוצה מודל כזה. מלבד זה זה מצריך תשתית יקרה יותר בתחנות הטענה. מה שגורם לפחות כאלה להיפתח וגם מייקר את הרכב והופך אותו למורכב יותר.
      דבר אחרון. עוד כמה שנים הטכנולוגיה תשתפר כך שאו שטעינה תקח רק 5-7 דקות או שקיבולת הסוללה תהיה מספיק גדולה שלא יהיה כמעט סיכוי שטעינה לילית לא תספיק ליום שלם. ואז ההשקעה ברשת תחנות להחלפת סוללות תרד לטמיון

  • Android Developer

    “טעינה כה מהירה של מכונית חשמלית עשוייה להרים את המחסום האחרון העומד בפני השתלטות החשמליות על שוק הרכב. ”
    מעולם לא לקח לי לתדלק ב-20 דקות את הרכב (או יותר)

    • itamar4444

      נכון אבל זה כבר הרבה יותר נסבל ואפשרי. בטח לעומת המצב בעבר טעינה היתה כמה שעות. מלבד זה אתה לא חייב להטעין 80%.
      אתה יכול להטעין רק 10 דקות רק עד שתגיע הביתה ואז תטעין בלילה בחניה שלך. אולי בכל חניון יהיה עמדות טעינה. נגיד בקניון בזמן שאתה עשה קניות המכונית תטעין. מבחינת הקניון מדובר בעוד מקור הכנסה בהשקעה לא גדולה.

      • Android Developer

        זה לא נסבל כלל. תחשוב שמעכשיו, כל רכב יהיה ככה. אם פעם היית בתור לתדלוק, כשתדלוק בודד לוקח משהו כמו 3 דקות (כולל כל התהליך), עכשיו תצטרך לחכות פי 10 בתור.
        לא לכולם יש חניון, וגם לאלו שיש, לא תמיד יש מקום לזה (החניונים קטנים בארץ).
        אבל כן, זה עדיף ממה שהיה עד עכשיו.

        • itamar4444

          תחשוב אבל שתחנת דלק היא דבר גדול ומסורבל שדורש מכלים גדולים, משאבות, תקנות בטיחות חמורות. עמדת הטענה יכולה להיות קטנה וזולה בהרבה. אפילו חניה עירונית יכולה להפוך לאחת. בהשקעה קטנה זה יכול להיות עמוד קטן (יותר קטן מעמדת תשלום לחניה ) עם מקום להעביר כרטיס אשראי. לאחר שתעביר כרטיס יפתח פתח שממנו תמשוך כבל קצר.

          • Android Developer

            אז במקום לסרבל תחנה שמיועדת לתדלוק, אתה רוצה לסרבל הרבה חניות…
            לדעתי עדיף יותר שימצאו דלק אלטרנטיבי, שאפשר לייצר לתמיד, ושאינו מזיק לסביבה.
            הסוללות שבכלי הרכב מאוד מייקרות אותו ולפי מה שאני מכיר, גם די מזיקות לסביבה בייצור שלהן.

          • itamar4444

            באותה מידה אפשר להגיד:”לדעתי עדיף לפתח מכונית שלא צריכה דלק בכלל”

          • Android Developer

            זה גם טוב 🙂

          • itamar4444

            או יותר טוב. מכשיר טלפורזציה. ואז יפתר גם בעיות הפקקים.
            ברצינות, תדבר על פיתוח ספציפי שאתה חושב שאפשר להשקיע. או לפחות כיוון אפילו תאורטי.

          • Android Developer

            שתי שיטות התדלוק הללו קיימות כבר שנים אבל מעולם לא הפכו להיות מספיק פופולריים בעולם (אם כי יש מדינות שכן). יש כבר דלקים אחרים שאפשר לייצר (מתאנול ואתנול לדוגמה), ויש כמובן גם כלי רכב שלא צריכים תדלוק, על ידי תאים פוטו-אלקטריים.
            לגבי teleport, זה לא יהיה בעשרות השנים הקרובות לדעתי. היה ניסוי קטן אבל זה מאוד רחוק מזה.

          • itamar4444

            לתאים פוטו אלקטריים לא יהיה אף פעם מספיק כוח לנסיעה במהירות גבוהה אפילו אם יהיה תאים עםו ניצול של 100% מאור השמש. פשוט כי ברוב העולם האנרגיה של אור שמש על שטח של מכונית משפחתית יותר קטן מהאנרגיה שצריכה מכונית שמסיעה משפחה שלמה ב80 קמ”ש. שלא לדבר על מה עושים בלילה או ביום מעונן. אלה אם יש למכונית סוללות ואז מדובר על מכונית חשמלית לכל דבר רק עם תאים סולרים שיוכלו רק להפחית מעט את כמות החשמל שצריך לטעון את המכונית.
            בקשר למה שנקרא ביו דיזל. הוא כן מזהם. לנשום את העשן שלו לא שונה כל כך מלנשום עשן רגיל של מנוע. וגם הייצור שלהם פוגע בסביבה (גידולים נוספים שדורשים הרבה מים ראויים לשתיה, ריסוס, דישון ושטחים נוספים לחקלאות במקום טבע וכו.. ותישכח מגידול “אורגני” זה ייקר כל כך את התהליך)
            יש גם אפשרות להשתמש בפסולת אורגנית ( כמו אפילו שמן משומש ממסעדות) אבל ברור שזה ייצר רק כמות קטנה שלא תספיק ליותר מאחוזים בודדים מהצריכה העולמית. (כמובן שתוספת המשקל עלולה להפוך את זה ללא שווה)
            ובכל מקרה אתה נשאר עם אותו אוויר מזוהם בעיר אותו רעש של מנועי בערה פנימיים עם ניצול אנרגיה של רק כמה עשרות בודדות של אחוזים.
            לעומת החזון של המכונית החשמלית. של עיר עם אוויר נקי, וכבישים שקטים.רוב הזיהום בעיר (חוץ מערים כמו חיפה) מגיע מהמכוניות וגם רוב הרעש.
            הפתרונות היחידים האפשריים הנוספים הם “קבלי על” או מכונית על מימן בשניהם מדובר על מכוניות חשמליות רק עם טכנולוגיה חלופית לסוללה (עם יתרונות וחסרונות משלהם).
            אבל נכון להיום רק טכנולוגיה של סוללות בשלה מספיק וגם מראה קצב שיפור גבוה.

          • Android Developer

            -סולרי – זה פתרון ללא תדלוק. ככה לא תשלם על דלק וגם לא על חשמל. על זה דיברתי.
            – ביו דיזל – לא דיברתי עליו ספציפית, אבל לפי מה שאני מכיר לא צריך לגדל גידולים נוספים עבורו, היות והרבה ממה שיש כבר ניתן לשימוש. לגבי עשן, זה תלוי מה אתה מייצר, כי ממה שאני מכיר זה הרבה הרבה יותר נקי מעשן של בנזין.
            – מכונית חשמלית זה לא נקי, כי צריך לייצר גם את החשמל, ואת זה עדיין עושים עם חומרים שמזיקים לסביבה.
            – שוב, אני אמרתי שכדאי להשקיע בדלקים חלופיים. נתתי דוגמאות למה שיש כיום. זה לא אומר שזה הכי טוב. זה אומר שכדאי לדעתי לשפר ולמצוא פתרונות יותר טובים.

          • itamar4444

            -סולרי- בשטח של מכונית לעולם לא יחליף לגמרי טעינה בחשמל יכול רק לצמצם (לא מגבלה תכנית, המגבלה פיזיקלית ולא תלויה בהתקדמות טכנולוגית)
            -ביו דיזל- זה שם כללי לדלקים ממקר ביולוגי בעיקר צמחים. השרפה שלהם כן מזהמת. גם אם חלקם פחות משל בנזין. פחמן דו חמצני ופחמן חד חמצני כולם פולטים בזה אתה יכול להיות בטוח. הם גם כולם מיצרים פיח. וכמו שכבר אמרתי, אפשר לייצר מפסולת אבל אם רוצים להפוך את זה לפתרון כולל ולא רק אחוז פיצפון מהדלק. צריך לגדל במיוחד.
            לכן לא כדאי להשקיע בייצור דלקים חלופיים. דלק תמיד=אש=זיהום.
            הדלק היחיד שלא פולט בכלל פחמן דו חמצני או מזהם אחר זה מימן טהור. “העשן” שלו זה אדי מים בלבד. אבל כדי לייצר אותו צריך אנרגיה והוא עלול להיות לא בטיחותי (למרות שיש פתרונות) ואם כבר יש לך מימן אתה לא תשרוף אותו אלה תשתמש בתאי דלק שלהם ניצול אנרגיה של 90% כמעט.
            מכונית חשמלית זה כן נקי- מכונית חשמלית (עם סוללות, קבלים או מימן) כמובן צריכות להיות חלק מתוכנית כוללת. לצד חוקים לעידוד מעבר למכוניות חשמליות צריך לקבוע שתחנות הכוח החדשות שיפתחו (עקב הגידול בצריכת החשמל אם הרוב יעברו למכונית חשמלית) יהיו מאנרגיה ירוקה בלבד. ובהמשך להעביר גם את הקיימות לאנרגיה נקיה.
            אם לא יהיה מכוניות חשמליות אז גם אחרי שיבנו תחנות כוח סולריות הזיהום ימשך בתחבורה.

          • Android Developer

            סולרי – שוב, מדובר בצורה כללית. אתה יכול לכסות גם את הגג של הבית בשביל זה.
            ביו דיזל – שוב, דיברתי בצורה כללית ולא על משהו ספציפי. לפי מה שאני מכיר, שריפה של דלק דמוי אלכוהול לא מזהם כלל או בקושי מזהם לעומת זה של בנזין. וכמו שרשמתי, לפי מה שאני מכיר, הפתרונות שמשתמשים בהם במדינות שזה עובד לא היו צריכות לגדל יותר במיוחד בשביל זה.
            מכונית חשמלית צריכה חשמל. כיום רוב החשמל שמיוצר ברוב המדינות הוא כן מזהם. בדרך גם צריך לייצר סוללות שמזהמות בתהליך הייצור והכרייה של החומרים שלהן. זה פחות מזהם מבנזין, אבל עדיין מזהם ואינו נקי. יש לזה פוטנציאל להיות נקי יותר מבחינת התדלוק (ייצור חשמל ממקורות נקיים יותר), אבל השאר עדיין מזהם.

          • itamar4444

            כל הדלקים מכילים פחמן ולכן גם פולטים פחמן דו חמצני. שרפה של אלכוהול גם פולטת פיח (יעידו הרבה מבחנות עם תחתית שחורה ששטפתי). אין שרפה בלי עשן ( כמו שאין עשן בלי אש😁) מלבד זאת הדרך הכי יעילה להפיק אנרגיה מדלקים זה מנוע בערה פנימי. והוא מאוד לא יעיל (גג 40% ולרוב הרבה פחות) ואם כבר עושים שימוש בביו-דלק עדיף שזה יהיה בתחנות כוח לייצור חשמל ולא ברכבים.
            1; תחנות כוח יכולות להיות יעילות יותר אנרגטית. כי אין שם שיקול של משקל כמו במכונית
            2; הם מחוץ לעיר לרוב ואפשר להתקין בהם כל מיני דברים להפחתת הזיהום בלי שזה יגרום להם לשרוף עוד דלק ( בניגוד לרכב שכל דבר שתוסיף יוסיף משקל )
            3; יש להם ארובות גבוהות שמפזרות יותר טוב וכך זה פוגע פחות.
            אבל כמובן שעדיף לא לשרוף בכלל דלקים לא רגילים ולא ביו דלק. אבל אם כבר אז לא בתוך העיר בגובה האף של האנשים באופן שהורג מסרטן באלפים ( באופן מוכח לגמרי)

          • Android Developer
          • itamar4444

            לא מצליח לפתוח את זה. מצטער

          • Android Developer

            איזה דפדפן יש לך שלא תומך בתצוגה של זה?
            זה עובד בכרום, בכרומיום, ב FF, ב IE …
            הנה אלטרנטיבה, במיוחד:
            https://ufile.io/3ee48

          • על מנוע מימן שמעת? 🙂

            חברים, אתם מנהלים ויכוח מעניין אבל חסר תחתית, תנו לי לתרום את חלקי!
            ברגע שהמדינה תיקח את עצמה בידיים, ותתחיל לנצל את הנגב לפאנלים סולרים ושבשבות ענקיות כמו שעושים בבריטניה לדוגמה, אנחנו נוכל לספק חשמל לכל הצרכים האלו עם זיהום אפסי ועלות מזערית!

            אגב, בבריטניה יש בעיה שכיום אנשים מגיעים מהעבודה בחמש בערב ומחברים את הרכבים החשמליים שלהם לשקע ויוצרים עומס אטומי על הרשת החשמלית, וזה צפוי רק ללכת ולהחמיר… אז הפתרון המאוד מעניין שהם מצאו זה שהרכב יחכה לפני שהוא יתחיל להיטען (אלא אם כן תבקש במפורש להטעין מיד), ובעצם יספק חשמל לרשת החשמל בעצמו! כן כן, הרכב עצמו יספק חשמל לבית ולבתים של השכנים, ויחכה לשעות הלילה כדי להתחיל להיטען, שבזמן הזה בעצם אין עומס והמחיר של החשמל זול יותר…
            מעניין!
            למידע נוסף: https://www.youtube.com/watch?v=9siGatwzI4w

          • itamar4444

            רעיון יפה.
            וכן שמעתי על רכב מימן. זה פתרון עם הרבה יתרונות אבל לא מעט חסרונות ובכל מקרה לא בשל בכלל. לעומת זה סוללות כבר בשלות לגמרי וצפויות להשתפר מאוד בשנים הקרובות. לאומת מימן שלא רואים את הפתרונות לבעיות באופק.
            בנוסף מימן דורש שינויים גדולים והשקעה ענקית בתשתית חדשה ואילו סוללות רק צריכות רשת חשמל שכבר קיימת ועמדות תעינה בעלות קטנה. בטח לעומת עמדות תדלוק של גז ( שדורשות גם דחיסה של המימן ) וסוללות הולכות ומתגברות על רוב החסרונות שלהם. בייחוד זמני טעינה.
            אם יחכו שהטכנולוגיה מימן תבשיל עלולים לחלוף 4-5 עשורים מבוזבזים. לאומת זאת אם ממשלות יחליטו היום לבצע צעדי עידוד אפשר תוך שתי עשורים להגיע לרוב של מכוניות חשמליות.

          • Android Developer

            לא התווכחתי על כלום. רשמתי את מה שאני מכיר. אני בטוח שיש עוד הרבה פתרונות מעניינים, שהם יכולים להחזיק לתמיד (כלומר שלא יכול להפסק ייצור ה”דלק” שלהם) והרבה מהם נקיים יותר מבנזין.

          • אורנגאוטן

            אני חושב על יותר גדול תחנת דלק סולרית 🙂
            זה באמת יכול להפחית את מחיר הדלק שיתגלגל לצרכן כך שגם אם המכונית יקרה טיפה הכסף הזה חוזר אלייך בדלק….

        • DagzahavDX

          וב ms-dos היו הרבה יתרונות שאין היום בווינדוס. אבל היה שווה.

          • Android Developer

            חחח…

          • DagzahavDX

            מה
            512 קילובייט מינימלי של ראם,
            בוט מיידי,
            התקנת תוכנה מיידית (רק תכניס תתקליטור למגרה),
            הפעלה מידש תוך פחות משניה,
            כל שבב הכי קטן ניתן להחלפה,
            חוברת הפעלה מלאה ומקיפה ותמיכה טלפונית מצוינת,
            מערכת הפעלה קלילה שלא לוקחת הרבה מקום.

          • Android Developer

            ההפעלה של המערכת לקחה כמה שניות, תלוי במחשב. כיום כמובן זה ייקח פחות משנייה… 🙂

          • DagzahavDX

            וכל השאר😜

          • Android Developer

            מה כל השאר?

          • DagzahavDX

            לא משנה

  • Osher Abergel

    מעניין אם מהפכה בתחום הזה תהיה בסדר גודל של זו שקרתה עם הסמארטפונים

    • itamar4444

      היא חייבת להיות אטית יותר. מהפכת הסלולר הייתה מאוד מהירה עברו רק 10 שנים מהאייפון הראשון. אבל תחשוב על זה שאין היום אף מכשיר עובד מלפני האייפון. מכוניות לא חשמליות שיצאו השנה יהיו על הכביש גם בעוד 10 שנים. בעולם הסלולר בשלוש שנים ( אפילו פחות) מתחלפים 90% מהמכשירים בשוק. בעולם הרכב לוקח הרבה יותר זמן. זה גם עולם הרבה יותר שמרן מחידושים (אם יוצא טכנולוגיה חדשה בסלולר אנשים יותר יקנו כי הכי הרבה גם עם הם יתאכזבו זה סכום הרבה יותר קטן מרכב)
      וחוץ מזה עוד לא יצא “האייפון” הראשון של הרכבים החשמליים. כלומר מוצר ראשון שאפשר לומר שהוא ממש נפוץ ועממי

      • DagzahavDX

        אל תגזים הרבה מכשירים עדיין קיימים, פשוט אין מה לעשות איתם. עולם הטלפונים פשוט בועט את ה”זקנים” שלו החוצה. ברכבים זה לא ככה.

  • אביב וקסלר

    כנראה שזה יהיה בעתיד הקרוב.
    אבל אני חייב להודות שמכוניות חשמליות זה ממש לא בר קיימא.
    זה לא פותר את בעיית הפקקים ואת עודף המכוניות שיש בכול עיר גדולה.

    • itamar4444

      זה כן בר קיימא אם זה בא כחלק מפתרון כולל. ובכל מקרה הוא מפחית מקרי סרטן ועוד מחלות שנגרמות מזיהום אוויר בעיר. וגם מעלה את רמת איכות החיים בעיר. עיר כמו תל אביב יכולה לקבל אוויר של ירוחם והורדת הרעש ביותר מחצי.
      מלבד זה מנועים חשמליים עמידים יותר ופשוטים יותר משל בנזין. מנוע בנזין כולל רדייטור, משאבות דלק, מכיל דלק, מדחס אוויר, אלטרנטור, מצברים, סטרטר,תיבת הילוכים וכו..
      מנוע חשמלי כולל רק מנוע וסוללות. והוא עובד בטמפרטורה הראבה יותר נמוכה אז הוא הרבה פחות נשחק. (נכון שאת הסוללות צריך להחליף כל כמה שנים אבל הן עוברות מחזור ולא בטוחג שזה יותר מזהם מרק החלפת שמנים במנוע בנזין. )
      אז זה כן בר קיימא בניגוד למה שחברות האנרגיה מנסות לגרום לנו לחשוב.

      • אביב וקסלר

        זה פותר את בעיית זיהום האוויר אבל לא את בעיית הפקקים.

        • itamar4444

          זה גם לא פותר את הסכסוך היהודי פלסטיני. וגם לא את בעיית האנטישמיות באירופה ולא את בעיית קרטלי הסמים בדרום אמריקה.
          מישהו אמר שמכוניות חשמליות יפתרו את כל הבעיות בעולם?

          • אביב וקסלר

            לא. אבל בעיית הפקקים יותר גדולה כרגע. והפתרון עליה הוא עידוד תחבורה ציבורית. אוטובוס אחד שעובד על בנזין עדיף מ-30 מכוניות. גם אם הם חשמליות.
            ואם אנשים היו באמת מוותרים על האוטו שלהם, אפילו רק בשעות הפקוקות, היו מגיעים גם אוטובוסים חשמליים.

            לצערי אף אחד לא יוותר על האוטו שלו כך שבעתיד יהיו מכוניות חשמליות אבל אנחנו משלמי המיסים נוציא מליונים על מחלפים ענקיים ופינוי מבנים לצורך הרחבת כבישים.

          • DagzahavDX

            מכוניות חשמליות לא יפתרו את הפקקים, אבל אוטובוסים ורכבות חשמליות כן.

          • itamar4444

            בקיצור הבעיה לא טכנולוגיות בכלל.

      • yokosuka finegold

        מנוע חשמלי משתמש בסוללות חומצה מאוד מזהמות. האוויר אכן יהיה נקי אבל הזיהום של הסוללות יהיה להמון שנים אם לא ימחזרו אותן נכון.
        דבר שני. יש בארץ המון קטנועים חשמליים לגמרי על הכביש ולא חסרות תקלות. זה לא ממש מנוע ובטריות כמו שאתה חושב, זה הרבה יותר מכך

        • itamar4444

          אין סיבה שלא ימחזרו נכון. מדובר בסוללות ענק. לא במשהו שהולך לאיבוד. אם יהיה חוק שמחייב מחזור. לא קשה לאכוף

  • yosilogen logen

    בהצלחה לסמסונג בתקווה לראות רכבים ראשונים כבר ב 2020

  • yokosuka finegold

    אתם בטח מדמיינים לעצמכם עתיד ורוד
    “איזה כיף” “ניסע בחינם” “פחות ווהג’ראס”
    אל תדאגו. עוד ימצאו איזה סעיף חדש שיוריד לכם את האוויר מהמפרשים, או יותר נכון את היונים מהסוללות
    אתם ידעתם שבשנים הקרובות יוטל מס נישומים?
    הכוונה היא על האוויר ה”נקי” (זה אמור להיות אובייס בכלל) שתנשמו.
    כמו ארנונה. ככל שזיהום האוויר בעיר יהיה נמוך יותר ככה תשלמו יותר מס
    אז אל תשמחו מהר כל כך. המהפכה הירוקה הולכת לגרום לכם להיות חולים

    • yokosuka finegold

      ובכל אופן בלי שום קשר
      אני מקוה שעד 2025 לפחות חצי מהמכוניות החדשות שיעלו על הכביש יהיו אוטונומיות. זה יעשה לנו רגוע על הכבישים והכל יזרום בקצב הרבה יותר טוב

      • itamar4444

        2025 זה הרבה יותר מוקדם מידי. גם אם היום היה בשלות טכנולוגיות מלאה (ואין כזאת) היה לוקח יותר מ-8 שנים כדי להגיע לחצי מהמכוניות על הכביש.

        • yokosuka finegold

          לא חצי מהמכוניות על הכביש אלא חצי מהרכישות של רכב חדש

          • itamar4444

            יותר הגיוני.

  • Johnny

    אתם צריכים להבין: עד שזה לא בייצור סדרתי ונגיש לציבור. הדבר לא קיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כשיבוא רכב עם היכולות הללו של סמסונג נדבר.
    כיאה לשוק הרכב החשמלי ייתכן שהטכנולוגיה הזאת תגיע ב2050. נמאס מחברות הטכנולוגיה שמוציאות שטויות שלא יגיעו לציבור בתקופה הקרובה כדי להקפיץ את המניות ושווי החברה

    • DagzahavDX

      אתה צריך להבין שבלי המצאות = אין טכנולוגיה = אין שיפורים = הכל תקוע במקום.
      פעם גם סמסונג מציגה שבב בודד 6 ג׳יגה ראם לסמארטפונים היה נשמע הזוי לגמרי.

  • מורדכי משיטה

    כולם פה זורקים חוקים משונים חושבים שהם מבנים נחמד לראות מה אנשים חושבים אבל דבר אחד לא חשבתם למה נכשל שי אגסי כי עלות החלפת כול פעם את הבטרייה כי זה הייה יותר מדיי זמן הטעינה והיום סמרטפואן לוקח בין שעה וחצי לשעתיים וחצי אז כמה זמן יקח לטעון את הבטרייה באוטו עדיין הטכנולוגיה של טעינה בזמן נסיעה לא מוצלח מספיק אבל זה הכיוון מכניות שמטעינות את עצמן ואת זה לא הממשלה לא חברות הדלק לא בעלי תחנות הדלק רוצים ואתם סובלים

    • DagzahavDX

      איך אתה משווה טעינה אומללה של סמארטפון למפלצות וואטים-אמפרים של מכונית?! וחוץ מזה עשרים דקות לחמש מאות ק”מ זה יותר ממספיק ל95 אחוז מהאוכלוסייה.

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות