“בבקשה אל תשברו הכל”: נינטנדו החביאה מסר סודי להאקרים שפרצו את הקונסולה שלה

הטקסט המקורי שהופיע בקוד של נינטנדו

הקונסולה הנוסטלגית של נינטנדו, NES Classic Mini, מדמה את מכשיר ה-NES של החברה משנות ה-80, ומגיעה עם שלושים משחקים מובנים במכשיר (בישראל, סביר להניח שתזהו אותם כמשחקי “מגאסון”). ביניהם ניתן למצוא קלאסיקות כמו סופר מריו, פק-מן, זלדה ועוד. בניגוד למכשירים אחרים המאפשרים להריץ משחקי רטרו, מדובר בקונסולה רשמית של נינטנדו, שהפכה לנחשקת במיוחד בחודשים האחרונים.

עם זאת, המכשיר לא מתחבר לאינטרנט, ולא ניתן להחליף את המשחקים שמגיעים איתו. שלושים המשחקים של ה-NES Classic Mini לא הספיקו לכולם, וכך החלו האקרים שונים ברחבי העולם לחפש דרכים לטעון למכשיר משחקים נוספים. ה-NES Classic Mini מבוססת על אמולציה, כך שהאתגר המרכזי היה לפרוץ את הגנת המכשיר ולקבל גישה לזכרון הקונסולה.

בסופו של דבר נמצאה בימים האחרונים פרצה המאפשרת להכניס משחקים אחרים לזכרון המכשיר, ולמעשה להריץ באמצעותו כל כותר שתרצו. את התהליך הטכני והמורכב, עטפו הפורצים באפליקציה שמאפשרת לכם לשנות ולהוסיף משחקים למכשיר באמצעות כבל USB. ניתן אפילו לכלול קבצי תמונה שיוצגו בתפריט המכשיר, ויסמלו את המשחקים שהתווספו לאוסף.

כנראה שנינטנדו חזתה מראש את נסיונות הפריצה לקונסולה, היות והחברה הותירה בקוד המכשיר מסר לפורצים המנסים לעקוף את הגנותיו. ההודעה פורסמה לראשונה בטוויטר:

מדבר קפטן האנפודה. מתחיל אמולציה בעוד שלוש, שתיים, אחת. הרבה מאמץ, דמעות ואינספור שעות הושקעו בתכשיט הזה. אז, בבקשה שמרו על המקום הזה מסודר, ואל תשברו הכל! הידד, קפטן האנפודה.

כנראה שאחד העובדים החברה לקח על עצמו להביע את המסר שלעיל, היות והוא נחתם בשם אנונימי ולא באופן רשמי על ידי נינטנדו. לטובת אלו שלא מכירים את ההיסטוריה של נינטנדו, נסביר כי האנפודה הוא סוג של משחק קלפים. נינטנדו מכרה קלפי האנפודה בתחילת דרכה, לפני יותר ממאה שנים (נינטנדו נוסדה בשנת 1889). סביר להניח שמשם הגיעה ההשראה לשם הבדוי, “קפטן האנפודה”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים