ניסאן מכריזה על רכב הקונספט Vmotion 2.0 – חזון העתיד

רכב קונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)

יצרנית הרכבים היפנית ניסאן הכריזה על קונספט חדש חדשני ומתקדם עם עיצוב מתוחכם ומורכב. הקונספט עונה לשם Vmotion 2.0 ונועד להציג את חזונה של Nissan למכוניות העתיד.

ראשית כל, Nissan אינה מתיייחסת אפילו ולא במקצת למכלולי ההנעה של הרכב העתידני – הקונספט כולו ממוקד אך ורק בעיצוב ובחווית הנהג. ניתן להניח כי מערכת ההנעה של ה-Vmotion 2.0 היא חשמלית וידידותית לסביבה, אך הנחה זו תאלץ להישאר בגדר השערה בלבד.

רכב הקונספט מבוסס על שפת העיצוב Vmotion, המכתיבה את עיצובם של כמעט כל רכבי החברה העכשווים – מה-Micra הקטנה, כלה ב-Juke המסוגנן ועד ה-GT-R העוצמתית – כולם מעוטרים בצורת V, בין אם על ה-“גריל” או מסביבו. הקונספט החדש מציג את הדור הבא של שפת העיצוב של החברה, המורכבת מזוויות חדות רבות ומפסים ארוכים.

רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)
רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)

למכונית ה-Vmotion 2.0 גריל גדול אותו עוטפת צורת ה-V של החברה. המרכב כולו עשוי קימורים שונים המחוברים יחדיו בזוויות חדות הנעות לאורך המכונית ומספקות תחושה של זרימה. מאחור תמצאו פנסים בעיצוב צר וחד, עם שקע ביניהם (מעל לוחית הרישוי). עיצוב דומה במקצת וקיצוני פחות ניתן למצוא כבר עכשיו ברכבים כמו ה-Skoda Superb ודגמי Audi שונים.

 

 

לרכב הקונספט גג זכוכית מרהיב המתפרש לכל אורכו ומעניק חוויה של מרחב וחופש. לא תמצאו כאן B Pillar – העמוד אשר מחבר את גג הרכב למרכב בין המושבים הקדמיים והאחוריים ומפריד בין החלונות הקדמיים והאחוריים. היעדר ה-B Pillar מגדיל משמעותית את חלל הרכב ומספק תחושת מרחב, אך ההשפעות בפן הבטיחותי טרם ברורות וסביר להניח שימנעו מצעד שכזה להגיע לייצור.

רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)
רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)

את רצפת המרכב ואת הדלתות מעטר חיפוי עץ המעניק תחושה חמימה, נוחה וטבעית בתוך כל הבלגן העתידני. לוח המחוונים הוחלף בשלמותו במסך ענק המתפרש על פני כל קדמת הרכב ומספק ליושב בכיסא ה-“נהג” מידע חיוני אודות הנסיעה. ההגה שונה בתכלית – לא תקבלו כאן גלגל, אלא מלבן מעוגל המזכיר בצורתו הגה של מכונית פורמולה 1.

המלבן מחובר למכונית בחלקו העליון (ולא באמצע כמו בהגה רגיל) על מנת להעניק לנהג תחושת מרחב ולא להסתיר את המסך הענק שמולו. כאשר המכונית נמצאת במצב אוטונומי, מאחורי הגריל ועל הדיפיוזר האחורי זוהר אור לבן המיידע נהגים אחרים לגבי מצבה.

מבט לתוך רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)
מבט לתוך רכב הקונספט Nissan Vmotion 2.0 (תמונה: Nissan)

מה דעתכם על החזון העתידני של Nissan? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים