בזכות שיפור ב-PC: הכנסות אינטל גדלו ב-10%, השרתים ממשיכים לאכזב

מטה אינטל בסנטה קלרה (קרדיט: אינטל) מטה אינטל בסנטה קלרה (קרדיט: אינטל)

חברת אינטל מנסה בכל כוחה להתנתק מהתלות שלה במכירות מעבדי ה-PC ולעבור למקורות הכנסה מגוונים יותר. על פי הדו”ח לרבעון הרביעי שפרסמה ביום חמישי לאחר נעילת המסחר, זה קורה בקצב איטי יותר ממה שחשבה.

הכנסות אינטל לרבעון הרביעי הסתכמו ב- 16.4 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח שנשאר בידיה של החברה עמד על 3.6 מיליארד דולר שהם 73 סנט למניה, קצת פחות מהתחזיות.

כאשר נכנסים לתוך חתך מגזרי הפעילות אפשר לראות נתוני דומים לאלו שהופיעו בדיווח הקודם. חטיבת Client Computing, שמייצרת מעבדי PC, דיווחה על מכירות טובות מהצפוי (גם מיקרוסופט דיווחה על מכירות טובות מהצפוי של מערכות Windows ברבעון זה). אלו עלו ב-4% ברבעון המדובר ל-9.13 מיליארד דולר.

בחטיבת Data Center Group, זו שמייצרת מעבדים לשרתים, המכירות עלו ב-8% ל-4.67 מיליארד דולר. אז אם מעבדי ה-PC צמחו ב-4%, אז 8% בשרתים בהחלט לא יספקו את המשקיעים (המנכ”ל כבר הודה בדיווח הקודם שהשנה לא החברה לא תעמוד בציפיות בתחום זה). כשמסתכלים על שורת הרווח התפעולי, זה של מעבדי השרתים אפילו ירד ב-14% לעומת שנה שעברה.

ההוצאות גדלות

דווקא הפעילות במגזר האינטרנט של הדברים, IoT, נראה מבטיח. עוד 100 מיליון דולר תוספת להכנסות ברבעון, דומה לדיווח הקודם. אינטל גם הודיעה כי ב-2017 היא מתכוונת להשקיע במפעלים וציוד סכום של 12 מיליארד דולר, 2 מיליארד יותר מזה של 2016.

אין ספק שהתוכנית לצאת ממשבצת מעבדי ה-PC המסורתית עובדת. אבל באשר לקצב מימוש התוכנית, נטל ההוכחה עדיין נמצא בידי החברה. המנכ”ל, בריאן קרזניץ, כנראה עדיין מאמין שתחום השרתים יגיע לצמיחה דו ספרתית השנה (הוא לא עדכן אחרת), אבל למזלו ההתאוששות הקטנה ב-PC משחקת לידי החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים