המשחק Portal מגיע לעולם האמיתי באמצעות משקפי מציאות רבודה

משקפי המציאות הרבודה (Augmented Reality) של מיקרוסופט, ה-HoloLens, מסוגלות להציג שכבה וירטואלית על גבי העולם האמיתי. המשקפיים מציגים אלמנטים וירטואליים, כמו ממשקים, מודלים של חפצים וכן הלאה, כך שהם נראים כאילו ממוקמים באופן משכנע במרחב האמיתי.

מפתח קנדי בשם קני וונג (Kenny Wang) יצר פרויקט מיוחד עבור משקפי המציאות הרבודה: גרסה משלו ל-Portal, משחק החידות הפופולארי של Valve. במשחק המקורי ניתן לפתוח שערים (“פורטלים”) בין חלקים שונים בשלב, ובכך ליצור קשר בין חדרים ומקומות שונים. בפרויקט של קני, ניתן לפתוח שערים על כל משטח חלק במציאות, ולזרוק דרכו את קוביית Companion Cube המפורסמת.

האם בעתיד כולנו נפתח פורטלים במדרכה ליד הבית?

הדגמת המשחק נעשתה באמצעות סרטון קצר המתאר כמה סיטואציות. ניתן לראות את קני פותח שערים על קירות, רצפות ותקרות בעולם האמיתי. קני זורק דרכם את הקובייה על מנת להדגים כי הפורטלים אכן עובדים, ואפילו מצליח להפיל בדרך זו מכונת ירייה (שתהיה מוכרת לכל מי ששיחק ב-Portal).

אחד הרגעים המרשימים בהדגמה מגיע כאשר קני עומד בחדר מדרגות, פותח שער בקיר בקומה אחת, ושער נוסף ברצפה של קומה אחרת. הקוביה הוירטואלית “מזהה” את הסביבה, מתגלגלת במורד המדרגות באופן משכנע, נופלת לשער ברצפה ויוצאת חזרה מהקיר. בעוד שניתן לראות כי עקיבת התמונה דורשת מעט שיפור, הפרויקט מצית את דמיונם של גיימרים מכל העולם.

זהו לא הפרויקט הראשון של קני בתחום המציאות הרבודה. בעבר, קני פיתח גרסה משלו לפוקימון בשם PokeLens, כולל מערכת קרב, שכולה עובדת במציאות רבודה. קני בוגר אוניברסיטת אונטריו (UOIT) במסלול יזמות ופיתוח משחקים. בעבר קני פיתח גם משחקים קונבנציונליים יותר, שזכו לעיטורים בתעשייה הקנדית ובאירועים שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים