סלקום משיקה פלטפורמה לעיר החכמה עם פיילוט בצפת, כפר סבא ונהריה

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מציג את העיר החכמה (צילום: גאדג'טי) ניר שטרן, מנכ”ל סלקום, מציג את העיר החכמה (צילום: גאדג’טי)

קבוצת התקשורת סלקום הודיעה היום (ג’, 7.2) במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה בת”א על השקתה של פלטפורמת ניהול עבור ערים חכמות בשיתוף פעולה עם חברת AGT של מתי כוכבי, אשר על גבי מערכת השליטה, הבקרה והאנליטיקה שלה תציע סלקום את פתרונותיה לעיר החכמה. את הפיילוט הראשון לפלטפורמת העיר החכמה תבצע סלקום בשלוש ערים בישראל: צפת, כפר סבא ונהריה.

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, אשר נכח באירוע התייחס לשילוב הפיילוט בעיר:

אני סבור שעיר שרוצה לצעוד קדימה צריכה לראות לאן היא צועדת. מאמין שבטווח של 3-4 חודשים נתייחס בתכנית מתאר חדשה לשילוב תחום ה-IoT בפעילות העירונית בכפר סבא.

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו (צילום: גאדג'טי)
ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו (צילום: גאדג’טי)

בדומה לפועלה של בזק בתחום, כך פועלת גם סלקום במודל מימוש העיר החכמה המבוסס בעיקרו על תשתית, כאשר יחד עם מערכת הניהול שתציע החברה יוטמעו פתרונות שלמים הכוללים רכיבי תקשורת, איסוף והעברת נתונים וניתוח מידע שיגיע מחיישנים שונים שיוטמעו ברחבי הערים.

על מנת לקבל את הררי המידע המגיעים מתחומים שונים, עובדת סלקום עם מספר שותפים, אלו בנו מערכות שונות לניטור ואספקת שירותים לתושבי העיר. בין שותפים אלו ניתן למצוא את נוקיה, המספקת תשתיות לקבוצת סלקום וספקיות תקשורת נוספות בישראל, ואת חברת ParKam, שפיתחה טכנולוגיה לניהול מקומות חניה דרך רשת מצלמות הפזורה ברחבי הערים ועוזרת בהכוונת הנהגים אל החניות הפנויות בכל זמן נתון דרך אפליקציית ניווט ייעודית (ראו הדגמת המערכת בוידאו המצורף מטה החל מדקה 11:30)

פרט לזאת, עובדת סלקום עם חברות נוספות המציעות פתרונות בתחומי ניהול פינוי האשפה, תאורה חכמה, מערכות סביבתיות לניטור אחר טמפרטורה, זיהום אוויר ולחות, ניהול מערכות השקייה ועוד. בין החברות שמספקות כיום פתרונות לפלטפורמת העיר החכמה ניתן למצוא את GreenQ, ההופכת משאיות אשפה לחכמות, את SayVU, המספקת פתרונות בתחום הביטחון האישי של התושב, חברת פי.אס אי אקולוגיה, המציעה את Databin, מערכת ההופכת פחי אשפה טמונים לחכמים ועוד.

הדגמת יכולות המערכת

פלטפורמת העיר החכמה של סלקום (תמונה באדיבות סלקום)
פלטפורמת העיר החכמה של סלקום (תמונה באדיבות סלקום)

במהלך מסיבת העיתונאים הציג מנכ”ל קבוצת סלקום, ניר שטרן, פעולות שונות אותן יכולה המערכת לבצע בזמן אמת. כך למשל, הדגים שטרן זיהוי בזמן אמת של אדם המניח תיק ברחוב ועוזב את המקום. המערכת מזהה את הפעולה דרך מצלמות הפזורות ברחבי העיר ומתריעה באופן מיידי על האירוע למרכז הבקרה של העירייה.

דוגמה נוספת הינה בחיסכון בתחום התאורה בעיר. לצד המעבר לשימוש בנורות LED חסכוניות, יעזרו חיישנים לזהות אנשים המתקרבים לעמודי תאורה, רק אז יגבירו אלו את עוצמתם, וכאשר יתרחקו מהעמודים, אלו יחזרו לפעול בעוצמה חלשה יותר.

צפו בניר שטרן, מנכ”ל סלקום, מסביר על הפלטפורמה לעיר החכמה:

את הפיילוט החלה סלקום בעיר צפת, כאשר הבאה בתור ברשימה תהא כפר סבא ואליה תצטרף בהמשך גם העיר נהריה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים