חדש בניו-זילנד: בקבוקי בירה יהפכו לחול ויסייעו בשמירה על החופים

Beer צילום: DB Export

שותים בירה ומצילים את החופים: מבשלת הבירות הניו-זילנדית DB Breweries מציגה פתרון מעניין למדי לבעיית המחסור בחול בחופי הים. באמצעות מכשיר מיוחד שפיתחה, מסוגלת החברה להפיק מבקבוק בירה בודד כ-200 גרם של חול המיועד לצרכים תעשייתיים. בכך, תנסה החברה למזער את השימוש בחול טבעי שנלקח במרבית המקרים מחופי הים, למורת רוחם של המתרחצים ושל האורגניזמים הימיים.

המכשיר החדש קרוי בשם הגנרי Beer Bottle Sand Machine, וכפי שניתן לראות בקטע הוידאו המצורף מטה, גודלו כשל מכונת שתייה סטנדרטית. מכשירי החול החדשים ממותגים תחת שמה של המבשלה המקומית DB Export בה הפך הרעיון למציאות, והחברה מתכננת להציב אותם בברים ובמרכזי קניות גדולים, במטרה שהצרכנים יבצעו בעצמם את הליך הפיכת הבקבוקים לחול ויהיו מודעים למחסור.

מאחורי הרעיון הזה לא עומדת טכנולוגיה חדשנית: כל בקבוק בירה שיימסר למכשיר דרך הפתח הייעודי, יועבר באופן מידי לריסוק וכתישה באמצעות עשרות פטישי מתכת זעירים שבתוך 5 שניות יהפכו אותו לערימה של גרגירי חול אותם ניתן יהיה לנצל בענפי הבניין והתשתיות. כל בקבוק יהפוך ל-200 גרם של חול תעשייתי, וכשבמכשיר כבר לא יישאר מקום – תאסוף החברה את התוצרת ותמסור אותה לקבלני בנייה.

בנוסף לשמירה על שלמותם של חופי הים, כך לפחות מקווים בחברה הניו-זילנדית, מכשירי כתישת הבקבוקים יסייעו גם בהפחתה משמעותית של פסולת הזכוכית במדינה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים