“דוחה ומבחיל”: משחק האימה Outlast 2 נאסר למכירה באוסטרליה

משחק האימה Outlast 2, ההמשך לכותר Outlast משנת 2013, נאסר למכירה באוסטרליה. וועדת הדירוג האוסטרלית, שתפקידה לדרג מוצרי בידור (כמו משחקים), סירבה להעניק דירוג למשחק – ועל כן לא ניתן למכור אותו במדינה, לפי החוק האוסטרלי. לדברי המדרגים, המשחק החדש פשוט דוחה, מבחיל ומזעזע מדי.

Outlast 2 הוא משחק אימה מגוף ראשון, בו אנו משחקים את העיתונאי בלייק לנגרמן (Blake Langermann) שיוצא עם אישתו למדבר באריזונה כדי לחקור רצח מסתורי של אשה אנונימית. עד מהרה בלייק ואשתו, לין, מופרדים בעקבות תאונת מסוק, וכעת על בלייק למצוא את דרכו אליה. בדרך, בלייק נקלע לכפר נידח בו שוכנת כת מטורפת, שמאמיניה מתכוננים לסוף העולם.

וועדת הדירוג האוסטלי, שבדקה את המשחק על מנת לתת לו דירוג גיל, נרתעה מסצנות קשות של אונס, מין והתעללות. בפרט, נראה כי סצנה אחת מסויימת שברה את גב הגמל: חזון תעתועים של הגיבור, שבו הוא חוזה במעין דמויות אפורות מקיימות יחסי מין, מתעללות בבני אדם, ואף חווה מה שנראה כאונס.

“המשחק מציג, מביע או עוסק בדרכים אחרות בסקס, שימוש בסמים, פשע, אכזריות, אלימות או תופעות מבחילות ודוחות באופן שפוגע בהגינות ובמוסר של אדם בוגר והגיוני, עד לקיצוניות כזו שלא ניתן לדרג אותו,” נמסר מוועדת הדירוג הממשלתית של אוסטרליה. עם זאת, הוועדה מסרה כי ללא החזון שתואר לעיל, המשחק היה מקבל דירוג R18+ למבוגרים בלבד. בינתיים, נאסרה מכירת המשחק באוסטרליה, אלא אם המפתחים יגישו גרסה מעודנת לביקורת מחודשת של הוועדה.

אין זו הפעם הראשונה שבה משחק נדחה על ידי וועדת הדירוג האוסטרלית, שבמרוצת השנים סירבה גם לקבל משחקים כמו Fallout 3, South Park: The Stick of Truth, Hotline Miami 2 ואחרים. במקרים כאלה, חלק מהמפתחים נעתרים לוועדת הדירוג ומשנים או מסירים תכנים בעייתיים. לעת עתה, מפתחי Outlast 2 לא מסרו האם הם מוכנים לשנות את המשחק לטובת הקהל האוסטרלי.

Outlast 2 צפוי לצאת ב-25 לאפריל ל-Xbox One, PlayStation 4 ולמחשב האישי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים