אינטל משיקה את טכנולוגיית 3D XPoint עם כונן ה-SSD Optane P4800X

כונן SSD Optane מבית אינטל בטכנולוגיית 3D-XPoint (תמונה: Intel) כונן SSD Optane מבית אינטל בטכנולוגיית 3D-XPoint (תמונה: Intel)

לפני כמעט שנתיים הכריזו אינטל ומיקרון על 3D XPoint – טכנולוגיית זיכרון חדשה ומהפכנית שמבטיחה לספק ביצועים המתקרבים לאלו של זיכרון נדיף (RAM) בנפחים ובתצורה של זיכרון NAND. כעת היא משיקה את הטכנולוגייה החדשה, עם כונן ה-Optane P4800X – והיא ללא ספק מקיימת את הבטחותיה.

הכונן החדש זמין בנפח של 375GB, עם נפחים כפולים ומכופלים (750GB ו-1.5TB) שיושקו בהמשך השנה. גולת הכותרת של הכונן החודש היא ללא מהירות הגישה שלו – כ-10 מיקרו-שניות (ואפילו פחות) לגישות קריאה וכתיבה, זאת בהשוואה לעשרות מיקרו-שניות של כונני NAND מובילים. אמנם ל-RAM מהירות גישה גבוהה בכמה סדרי גודל, אך עדיין מדובר בהישג מרשים בהתחשב בעובדה שתקני ה-PCI-Express וה-NVMe בהם נעשה שימוש מציבים מגבלה של ארבע מיקרו-שניות.

אחד היתרונות המרכזיים של הכונן החדש הוא יכולתו לספק ביצועים גבוהים גם תחת לחץ – אפילו בזרם רציף של שני גיגה-בייט כתיבות רנדומליות בשנייה, הוא עדיין מספק מהירות גישה שלא עולה על 30 מיקרו-שניות. הוא עושה זאת גם הודות לטכנולוגיה החדשנית, וגם הודות לבקר המתקדם (שטרם נחשף) – הוא מתהדר בשבעה ערוצי גישה, ארבעה שבבים לכל ערוץ, והוא מנצל את רוחב הפס בצורה מיטבית.

מהירות הגישה הרציפה לא נחשפה, אך אינטל טוענת כי היא אינה רלוונטית שכן הכונן מילא מיועד לפעולות של גישה וכתיבה רנדומלית. הכונן מתוכנן, למעשה, על מנת לספק ביצועים גבוהים ואמינים ביישומים בהם השהייה נמוכה היא קריטית (מערכות מבצעיות) – הכונן מתהדר באיכות שירות (QoS) גבוהה במיוחד עם זמני גישה נמוכים אותם הוא מתחייב לספק ב-99.999 אחוז מהזמן.

כונן ה-Optane החדש של אינטל
תמונה: Intel

הכונן החדש מסוגל לכתוב ולקרוא בלוקים של זיכרון ברזולוציות גבוהות בהרבה משל NAND – כך הוא מסוגל לנהל את המקום
ולשמור על ביצועים גבוהים גם כשהכונן מתקרב לקצה קיבולתו, מה שלא ניתן לומר על כונני NAND אשר ביצועיהם צונחים עם התמלאות הכונן. לכונן החדש עמידות כתיבה של 12.3 פטה-בייט, או 30 כתיבות מלאות בכל יום של שלוש שנות האחריות – די והותר גם לשימושי שרת אינטנסיביים.

הכונן החדש מוצע לרכישה כבר עכשיו עבור שותפות נבחרות של אינטל, במחיר מכובד של 1,520 דולרים (5,520 שקלים). הוא צפוי להוות שימושי במגוון יישומים עתירי-מידע הדורשים גישה מהירה, דוגמת בינה מלאכותית, למידת מכונה ומערכות מבצעיות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים