הוכרזה: Panasonic Lumix DC-ZS70 – מתחרה ראוייה לסוני?

מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic) מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic)

אף על פי שעליית הסמארטפונים בעלי המצלמות המשובחות כמעט הרגה את שוק המצלמות הקומפקטיות, כמה יצרניות ממשיכות להוציא דגמים חדשים בתקווה לאחוז מעט בקסם שאבד. אחת מהיצרניות הללו היא פנסוניק, שהכריזה על ה-Lumix DC-ZS70 – מצלמה קומפקטית בעלת זום של פי 30 ויכולות צילום ב-4K.

אף על פי שמרבית שוק הקומפקטיות קמל ונבל, קיים חלק קטן ממנו שעדיין משגשג – השוק הגבוה. מצלמות דוגמת ה-Sony RX100 IV מציעות חיישנים גדולים במיוחד ואיכות תמונה גבוהה בכמה רמות מזו של סמארטפון, יחד עם גוף קומפקטי המותאם למסעות. למרבה הצער, ה-DC-ZS70 לא מצטרפת לפלח שוק זה – יש לה חיישן קטנטן בגודל 1/2.3 אינץ’, והיא ככל הנראה אינה מפיקה תמונות באיכות שעולה בהרבה על זו של סמארטפון.

החיישן הקטנטן מורכב מכמות סטנדרטית של 20.3 מגה-פיקסלים. טווח הרגישות שלו צנוע למדי ונע בין ISO80 עד ISO 3,200 – רגישויות גבוהות יותר בחיישן כה קטן יציגו רעש רב מדי. מול החיישן מוצבת עדשה שימושית במיוחד, בעלת זום אופטי של פי 30 – אחד היתרונות הבודדים של חיישנים קטנים, שלא דורשים הרבה זכוכית עבור עדשת זום גמישה במיוחד. טווח הזום של העדשה (בהקבלה לחיישן מלא) נע בין 24 מ”מ (רחב למדי) ועד 720 מ”מ (מתאים לצילום ציפורים רחוקות).

מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic)
מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic)

למצלמה מסך מסתובב בגודל שלושה אינץ’ ברזולוציית 1.04 מגה-פיקסל, אליו מצטרפת עינית אלקטרונית בגודל 0.2 אינץ’ עם 1.166 מגה-פיקסלים. המצלמה תומכת בצילום 4K Photo, כלומר רצף של 30 תמונות בשנייה ברזולוציית שמונה מגה-פיקסל. כיאה למצלמה מודרנית, המצלמה תומכת בקישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth לשיתוף תכנים.

על אף החיישן הקטן, למצלמה יש כמה טריקים צילומיים נאים בשרוול. הראשון הוא יכולת צילום בפורמט RAW, המשמר את כל הפרטים שהתקבלו מהחיישן ונותן לצלם חופש פעולה גדול יותר בעריכה לשיפור התמונה. בנוסף, היא תומכת ב-Focus Stacking (צילום מספר תמונות במיקודים שונים ושילובם לתמונה אחת) וגם ב-Post Focus לבחירת המיקוד לאחר הלכידה. קצב הצילום המקסימלי עומד על 10 תמונות בשנייה, ומשך המיקוד המינימלי עומד על 0.1 שניות. לקינוח תמצאו בחיישן מערכת ייצוב אופטית הפועלת בחמישה צירים.

מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic)
מצלמת Lumix DC-ZS70 (תמונה: Panasonic)

המצלמה החדשה תוצע לרכישה בארה”ב בצבעים אפור או שחור בארה”ב החל מסוף חודש מאי, בעבור 449 דולרים (כ-1,650 שקלים חדשים). בשלב זה לא ברור האם או מתי תגיע המצלמה החדשה לישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים