יבואנית סמסונג: 100% יותר ביקוש ל-Galaxy S8 במכירה המוקדמת מאשר היה ל-S7

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת סאני תקשורת, יבואנית מכשירי המובייל של סמסונג הדרום קוריאנית, פרסמה היום (ב’) דו”ח כספי לרבעון הראשון של השנה. בדו”ח מתייחסת החברה לתכנית “נטו משפחה” שהובילה לביטול מס הקניה על טלפונים סלולריים והפתיעה את היבואניות כשהוצגה על ידי שר האוצר משה כחלון בחודש שעבר.

למרות שהתוכנית “נטו משפחה” של כחלון אושרה רק אתמול בוועדת השרים, מחירי מכשירי הסלולר בחנויות ירדו מיידית עם אישור הצו בחודש שעבר. בסאני אומרים כי השפעת ביטול מס הקניה תעשה לה רק טוב: “החברה צופה כי בעקבות הפחתת המחירים תחול עלייה בביקוש, עובדה שצפויה להשפיע לחיוב על תוצאותיה של החברה“.

וזה מורגש בשטח: סאני מדווחת שהביקושים לגלקסי S8 במסגרת ההזמנה המוקדמת גדולים פי 2 מאשר הביקושים שהיו לגלקסי S7 בתקופתו. יש שיגידו שהפיצ’רים של ה-S8 עשו את עבודת השיווק של סמסונג אך לא ניתן לבטל את רמות המחירים הקורצות שגורמות ליותר קונים להכניס את היד לכיס.

עלייה בכל הפרמטרים

למרות שהדו”ח הנוכחי לרבעון הראשון של השנה אינו כולל את מכירות ההשקה של הגלקסי S8 והרבעון המקביל בשנה שעברה כן כלל את מכירות ה-S7, התוצאות אינן פחות טובות. ההכנסות של סאני עלו ב-21.4% לעומת שנה שעברה (244 מיליון שקלים), בעיקר בגלל גידול ממכירות חלפים, אביזרים ושירות.

בין השאר מכיוון שהוצאות עבור חלפים ושירות קטנה יותר מאשר מכירת מכשירים, הצליחה סאני להגדיל את הרווח הגולמי הרבעוני שלה ב-137%. שיעור הרווחיות שלה קפץ פי 2. את הרבעון הראשון היא סיימה עם רווח של 8.7 מיליון ש”ח לעומת 2.9 ברבעון המקביל. מדברי היבואנית אודות ביטול מס הקניה ניתן להסיק שביטולו יביא לעוד דו”חות רווחיים בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים