מסכי ה-OLED 4K HDR של סוני לשנת 2017 מגיעים לישראל

מסך Sony A1 (צילום: גאדג'טי) מסך Sony A1 (צילום: גאדג’טי)

במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה אמש (ג’, 9.5) חברת ישפאר, יבואנית מוצרי סוני, בת”א, הודיעה החברה על השקת מסכי הטלוויזיה החדשים של סוני מסדרת Bravia המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד TV, כשבראשם מסכים בעלי פאנלי OLED התומכים ברזולוציית UHD 4K וב-HDR. סדרת המסכים החדשה הוצגה לראשונה על ידי תאגיד סוני היפני בתערוכת CES שנערכה בינואר.

השימוש באנדרואיד TV (גרסת מרשמלו 6.0) מקנה לטלוויזיות של סוני מספר יתרונות לאור התמיכה ההולכת ומתרחבת של שירותי תוכן המציעים תמיכה במערכת ההפעלה. שירות סלקום TV יזכה לאפליקציה עבור פלטפורמת הטלוויזיה של גוגל וכך יהיה גם עבור שירות הטלוויזיה פרטנר TV, עליו צפויה החברה להכריזה עד סוף החודש הנוכחי. שירותי התוכן של נטפליקס ואמזון קיימים גם הם על גבי אנדרואיד TV וכך גם שירות SmartVOD, ובסוני מספקים תמיכה מובנית גם לשידור תכנים דרך תמיכה מובנית בקליטת שידורי Chromecast.

מסכי OLED UHD 4K עם HDR

בראש הסדרה עומדים דגמי ה-A1, אלו מגיעים עם פאנלי OLED ברזולוציית UHD בגדלים של 55 ו-65 אינץ’ ותומכים ב-HDR דרך תקן Dolby Vision, המספק דיוק רב יותר בייצוג צבעים של עד 12 ביט, זאת בניגוד ל-10 ביט שמציע תקן HDR10. בישפאר מציינים כי השילוב החדש מוביל להגדלת טווח הצבעים בעד 30 אחוזים.

בנוסף, משלבים מסכי הטלוויזיה החדשים בסדרת ה-A1 (דגמים: KD-55A1BAEP ו-KD-65A1BAEP) את מעבד התמונה X1 Extreme, אשר מנתח כל אובייקט המופיע בתמונה בנפרד לשם ייצוג טוב יותר של עומק, גווני צבע, ניגודיות וטקסטורה ומאפשר הפחתה טובה יותר של רעשים בתמונה וביצוע מיטוב לתמונה (התאמה של וידאו ברזולוציה נמוכה לרזולוצייה הגבוהה של הטלוויזיה).

מסכי הטלוויזיה החדשים בנויים באריזה דקיקה המשלבת בתוכה את הרמקול הייחודי שפיתחה סוני ולו היא קוראת Acoustic Surface. מבנה הרמקול מאפשר העצמת השמע על ידי הרעדת פאנל המסך.

מסך Sony A1 (תמונה: יח"צ סוני)
מסך Sony A1 (תמונה: יח”צ סוני)

במפרט הטכני של מסכי הטלוויזיה ניתן למצוא זיכרון אחסון של 16 גיגה-בייט, מהם פנויים לשימוש 8.5 גיגה-בייט, ותמיכה בקישוריות NFC, בלוטות’, WiFi ו-WiFi Direct, תקשורת DLNA, טיונר דיגיטלי DVB-T2 לשידורי עידן+, יחד עם 4 כניסות HDMI 2.2, שלוש כניסות USB, כניסת RCA, כניסות SCART וקומפוננט, חיבור רשת LAN ואנטנת RF, יציאה אופטית ויציאת אוזניות.

בישפאר טרם תמחרו את זוג המסכים, אך מחירם נע סביב 4000 אירו באירופה, כך שזה לא צפוי להיות זול בישראל.

מסכי UHD 4K עם HDR

לשני מסכי ה-OLED של סוני מצרפת החברה מסכים נוספים בעלי פאנל LED, גם אלו מציעים רזולוציית UHD 4K בפריסה של 3840 פיקסלים לרוחב ו-2160 פיקסלים לגובה ותמיכה בטווח דינמי גבוה (HDR). דגמי ה-XE93 וה-XE94 מובילים את סדרה זו ומציעים גדלים של 55, 65 עבור ה-XE93 ו-75 אינץ’ עבור ה-XE94. שני הדגמים משלבים גם את מעבד התמונה החדש שמגיע בדגמי הפרימיום בסדרת A1 של החברה, זה מעבד ה-X1 Extreme.

מסך Sony XE94 (תמונה: יח"צ סוני)
מסך Sony XE94 (תמונה: יח”צ סוני)

בשני המסכים ניתן למצוא רכיב אחסון של 16 גיגה-בייט (רק 8.5 זמינים לשימוש) ומערך חיבורים ותמיכה בקישוריות הזהה לזה של דגמי ה-A1. בצד האודיו לא משלבים השניים את רמקול ה-Acoustic Surface המובנה בפאנל המסך, וניתן למצוא בהם מערכת קול של דולבי דיגיטל המשלבת שלושה רמקולים בהספק כולל של 60 וואט RMS.

מחירי סדרה זו מתחילים ב-19,900 שקלים.

סדרות נוספות המשלבות תמיכה ברזולוציית UHD וב-HDR המציעות פאנל LED הינן סדרת ה-XE90, אשר מוצעת בגדלי מסך הנעים בין 49 אינץ’ ועד 75 אינץ’ ומשלבת את מעבד התמונה X1 של סוני, סדרת ה-XE85, אשר מוצעת בגדלי מסך הנעים בין 55 ועד 75 אינץ’ ומשלבת את מעבד התמונה X1 גם כן וסדרת ה-XE80, המגיעה בגדלים של 43, 49 ו-55 אינץ’ ומשלבת את מעבד התמונה X-Reality Pro.

המחיר של סדרות אלו מתחיל ב-4,990 שקלים עבור דגם ה-43 אינץ’ של סדרת ה-XE80.

מפרטים טכניים מלאים לסדרות הטלוויזיות ניתן למצוא באתר ישפאר:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים