הכירו את Spark: הרחפן הקטן והזול ביותר מבית DJI

רחפן Spark (תמונה: DJI) רחפן Spark (תמונה: DJI)

מי אמר שרחפנים צריכים להיות גדולים, יקרים ומסורבלים? בטח לא DJI, יצרנית הרחפנים המובילה, אשר הכריזה על ה-Spark – רחפן קטנטן במשקל 300 גרם. גודלו של ה-Spark אמנם כשל סמארטפון (ללא הפרופולרים), אך הוא אינו מתפשר על ביצועי טיסה מרשימים ועל איכות צילום נאה.

הרחפן החדש מיועד כרחפן בסיסי לטייסי רחפנים בתחילת דרכם. הוא מיועד לאפשר להם ללכוד סרטונים באיכות גבוהה בקלות, ללא צורך בכישורי טיסה גבוהים. הבסיס לצילום רחפן איכותי טמון במצלמה איכותית, ולכן הטמיעה DJI ברחפן מצלמת Full HD בעלת חיישן בגודל נאה של 1/2.3 אינץ’. המצלמה מצלמת תמונות סטילס ברזולוציית 12 מגה-פיקסל ומותקנת על מייצב הנע בשני צירים.

הרחפן מציע מצב פנורמה בו הוא מצלם תמונת פנורמה באופן אוטומטי (בעזרת המייצב), וגם מצב פוקוס רדוד המעניק לתמונה מראה של תמונת Tilt-Shift. ברחפן הוטמעו ארבעה מצבי צילום חכם – רקטה, המשגר את הרחפן מעלה עם המצלמה מופנית מטה, “רחפני” (Dronie), השולח את הרחפן הרחק מהמשתמש ומשאיר את העצם במרכז הפריים, סיבוב, בו הרחפן מסתובב סביב העצם, והליקס, בו הרחפן מסתובב סביב העצם ומתרחק ממנו בו זמנית.

צילום בכל אחד מהמצבים מייצר באופן אוטומטי סרטון באורך 10 שניות מהרגעים הטובים ביותר, סרטון אותו ניתן לשתף ברשתות החברתיות. מצב TapFly מאפשר לבחור על המסך לאן לטוס, בעוד שמצב ActiveTrack עוקב במעוף אחר אובייקט. כל המערכות פועלות לצד בקרת בטיחות המונעת מהרחפן להתנגש בדברים, העושה שימוש ב-GPS ומסוגלת לייצב את הרחפן בגובה של עד 30 מטרים ולזהות עצמים במרחק של עד חמישה. רכיב ה-GPS מאפשר לרחפן לחזור לחוף מבטחים ולנחות בבטחה גם במקרה בו אבד הקשר עם בקר השליטה.

עוד מציע הרחפן מצב שליטה בעזרת הידיים, בו ניתן לאותת לרחפן לאן לטוס וגם לנחות בעזרת מחוות ידיים בלבד. בנוסף, ניתן לשלוט ברחפן דרך אפליקציה לנייד או שלט ייעודי, האחרון מאפשר שימוש במצב ספורט הממצה את יכולות הרחפן למהירות מירבית של עד 50 קמ”ש. זמן הטיסה המירבי של הרחפן עומד על כ-16 דקות, זמן שנחשב מכובד למדי.

הרחפן החדש יוצע לרכישה בישראל החל מחודש יולי בצבעים לבן, כחול, ירוק, אדום וצהוב, בתדר האירופאי של 2.4GHz. מחברת בנדא מגנטיק, יבואנית מוצרי DJI בישראל, נמסר כי מחירו של הרחפן לא יעלה על 2,500 שקלים עבור הערכה הבסיסית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים