המפיצה של סדרת GTA נלחמת במודים, והמעריצים מענישים

טרבר מתוך GTA V

לפני מספר ימים עלה בפורומים של Grand Theft Auto פוסט שהסעיר את קהילת השחקנים. הפוסט נכתב על ידי GooD-NTS, המפתח הראשי של OpenIV, הכלי החזק ביותר למודים למשחקי GTA, כולל ל-GTA V, אחד המשחקים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. המפתח הודיע שלאחר עשר שנות פעילות הוא מפסיק מיד את התמיכה בכלי ומוריד אותו מהרשת.

ההחלטה התקבלה לאחר שב-5 ביוני קיבל צוות OpenIV מכתב מ-Take-Two Interactive, המפיצה של הסדרה. לדברי Take-Two הכלי “מאפשר לגורמי צד שלישי לנטרל את האבטחה של התכנה ולערוך את התכנה בצורה שפוגעת בזכויות של Take-Two“. הכוונה היא, בעיקר, שהמודים שנעזרים ב-OpenIV עשויים להשפיע על GTA Online, מצב המשחק מרובה המשתתפים, ובכך לסייע לשחקנים לרמות במשחק הרשת.

GooD-NTS התעקש שאין אמת בדבר, שמפתחי OpenIV מעולם לא נגעו במשחק הרשת, ומקפידים להמנע ממנו ככל האפשר. למרות שהוא בטוח שהצוות עמם, GooD-NTS טען שהם מעדיפים לא להלחם ב-Take-Two בבית משפט, כדי להמנע מהשקעה של זמן ושל כסף רב בהוצאות משפטיות. מודרים שברשותם עדיין נמצא OpenIV עוד יכולים להשתמש בו, אך באתר המקורי הכלי כבר לא קיים, ובמקומו ישנה הודעה שמסבירה את העדרותו.

אמנם מדובר בכלי מודינג אחד ספציפי ולא בקהילת המודים כולה, אך זהו כלי עצמתי בו השתמשו רוב המודרים, ובלעדיו מודים רבים לא יעבדו. קהילת שחקני GTA לא שתקה, וכפעולת מחאה החלה לדרג את GTA V לרעה ב-Steam, במטרה להביע אי שביעות רצון. נכון לרגע כתיבת מילים אלה הדירוג של המשחק עומד על “שלילי ביותר” לאחרונה, ועל “מעורב” בכל הזמנים, זאת לאחר שהדירוג של המשחק תמיד היה מאד גבוה.

מפתחת המשחק, Rockstar, הביעה תמיכה רבה במודים בעבר. בעקבות התקרית היא פנתה ל-PC Gamer עם ההצהרה הבאה:

הפעולות של Take-Two לא כוונו נגד מודים לשחקן יחיד. לצערינו OpenIV מאפשר מודים זדוניים חדשים שמאפשרים הטרדה של שחקנים ומפריעים בחווית GTA Online. אנחנו עובדים לקראת פתרון שיאפשר לנו להמשיך לתמוך בקהילת היוצרים בלי לפגוע בשחקנים שלנו.

Take-Two Interactive סירבה להגיב עד להודעה חדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים