מתקרבים להשקה: גוגל משחררת גרסת בטא רביעית ל-Android O

אנדרואיד 8 (תמונה: Google) אנדרואיד 8 (תמונה: Google)

גוגל החלה לחמם מנועים אמש (ב’), כאשר הפיצה את גרסת הבטא הרביעית של מערכת ההפעלה Android O למפתחים. גרסת בטא זו ככל הנראה תהא האחרונה לפני שחרור הגרסה הרשמית של אנדרואיד 8.0 לכלל המשתמשים, שכן בגוגל מציינים כי עימה יוכלו המפתחים לבצע התאמות אחרונות לאפליקציות שלהם על הגרסה ה”כמעט סופית” של מערכת ההפעלה.

את גרסת הבטא האחרונה ניתן להוריד דרך מנגנון העדכון האוטומטי, זאת במידה שכבר נרשמתם לתכנית הבטא. במידה שלא, תוכלו להוריד את העדכון החדש דרך אתר המפתחים של אנדרואיד. המכשירים עבורם זמינה גרסת הבטא של אנדרואיד O באתר החברה הם: Nexus 5X, Nexus 6P, Nexus Player, Pixel C, Pixel ו-Pixel XL.

הגרסה האחרונה של הבטא לאנדרואיד לא מציגה שינויים רבים, אלא בעיקר תיקוני באגים המאפשרים לה להיות יציבה יותר. תמצאו בה את ערוצי ההתראות (Notification Channels), המאפשרים למשתמשים להגדיר קבוצות להתראות שיאחדו אפליקציות שונות תחת קטגוריה ספציפית ועם הגדרות שונות לכל סוג התראה, ומצב תמונה-בתוך-תמונה (Picture-in-Picture) המאפשר, בין היתר, צפייה בוידאו בחלון נפרד תוך המשך עבודה במכשיר.

תכונה שימושית נוספת שתגיע עם מערכת ההפעלה נקראת Shortcut Pinning, שתאפשר יצירת קיצורי דרך לפעולות באפליקציות. בעזרת התכונה החדשה תוכלו לפתוח במהירות חלון דפדפן חדש או ליצור רשומה חדשה בלוח השנה על ידי לחיצה ארוכה על אייקון האפליקציה הרלוונטית בעמוד הבית. תכונה נוספת שתגיע על גבי אייקונים בעמוד הבית הינה Dots, אשר מציגה נקודות קטנות לצד אייקוני האפליקציות, המסמנות שישנן התראות שהתקבלו בקשר לאפליקציות אלו. תוכלו גם לצפות בהתראות אלו במהירות על ידי לחיצה ארוכה על אייקון האפליקציה.

תצוגת התראות באפליקציות ב-Android O (תמונה: Google)
תצוגת התראות באפליקציות ב-Android O (תמונה: Google)

לתמנון יש שמונה רגליים

גוגל עדיין לא התייחסה לשמה הרשמי של גרסת Android O. החברה לא ציינה את השם המסתתר מאחורי האות O ובשלב זה עדיין לא מתייחסת לגרסה השמינית של אנדרואיד כ-Android 8.0. אך מאחורי הקלעים מציגה גוגל Easter Egg בדמות תמנון, המופיע כאשר לוחצים על מספר הגרסה של מערכת ההפעלה דרך הגדרות המערכת, בדומה למתבצע בגרסאות קודמות של אנדרואיד.

התמנון (Octopus) מתאים להגדרותיה של גוגל לשם עבור הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה: יש לו שמונה רגליים, המייצגות את גרסת אנדרואיד 8.0, ובמדינות מסוימות נחשב התמנון למאכל. עם זאת, בגוגל נהגו בעבר להיצמד לשמות קינוחים בגרסאות השונות של מערכת ההפעלה, ואף שהתמנון עשוי להוות מאכל, הוא כנראה רחוק מאוד מלהיתפש כקינוח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים