תחרות קשה לאינטל: AMD משיקה את סדרת מעבדי FX

סדרת מעבדים חדשה מבית AMD מוכיחה שיצרנית השבבים האמריקאית עדיין על המפה ומציבה למתחרה הגדולה Intel תחרות קשה במיוחד כאשר היא משחררת לשוק את סדרת המעבדים FX הכוללת מעבדים בעלי 4, 6 ו-8 ליבות. הסדרה החדשה מכוונת בעיקר לגיימינג ולמשימות הדורשות כוח עיבוד חזק במיוחד כגון עריכה גרפית ופיענוח תכני תלת מימד.

המעבדים החדשים הללו מבוססים על ארכיטקטורת Bulldozer שנחשפה על ידי החברה בשנה שעברה, הבנויה על “מודולי בולדוזר” הכוללים שתי ליבות לעיבוד מספרים שלמים ועוד אחת בודדת לעיבוד מספרים בעלי נקודה עשרונית (נקודה צפה), בשונה מיתר המעבדים אשר מבצעים זאת באמצעות ריבוי יחידות עיבוד בכל ליבה. התוצאה – מעבד מהיר, יעיל וחסכוני יותר. בנוסף, כל המעבדים בסדרה מאפשרים ביצוע Overclock בקלות ובעלי תמיכה ברזולוציות גבוהות במיוחד ובטכנולוגיית ה-Eyefinity של AMD המאפשרת חיבור של עד שישה מסכים להתקן פלט יחיד.

המעבדים החדשים הם בעלי שקע (Socket) מסוג +AM3 ולכן יעבדו רק עם לוחות אם מסוג זה. לטענת AMD, שימוש בטכנולוגית ה-Bulldozer תעלה את התפוקה בזמן ביצוע משימות Multithreading בכך שהמשימות יתחלקו בין הליבות השונות. בנוסף, AMD טוענת ששימוש בארכיטקטורה זו תגרום למוצר להיות חסכוני הרבה יותר בחשמל.

טבלת נתונים המתפרסמת על ידי AMD חושפת נתונים מרשימים מאוד הנוגעים לכלל המעבדים בסדרה. טבלה נוספת מציגה השוואה בין מעבד הדגל של סדרת ה-FX לבין מעבדי Intel המובילים. אין ספק שמדובר בקרב קשה ל-Intel, אך כמו שכבר למדנו להכיר את השוק, התשובה תגיע בקרוב, ואולי היא תהיה אפילו יעילה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים