הצצה לביתן הישראלי בברצלונה שיעניק חסות ל-100 חברות ישראליות

כבר ניתן להרגיש את ההתרגשות הרבה סביב האירוע הגדול ומשמעותי ביותר של עולם המובייל בשנה הנוכחית – תערוכת MWC. כל החברות הגדולות שוקדות כעת על הכנת התותחים הכבדים לקראת התערוכה שתבשר לנו על כמה שמות הגדולים שיהיו שגורים בפינו בחודשים הקרובים. אך מה עם מדינת ישראל, הנחשבת למעצמה טכנולוגית לא קטנה? את התשובה לשאלה נוכל לקבל הודות לדוכן המושקע והמרהיב שהוקם בעזרתו של מכון הייצוא הישראלי שמעניק חסות ל-100 חברות ישראליות המציגות את פיתוחיהן בברצלונה. אין ספק שהשנה זה יהיה גדול יותר, איכותי יותר וישראלי יותר.

על מנת לקבל פרטים נוספים על הביתן הישראלי פנינו אל שי נאור, מנהל ענף התקשורת במכון היצוא הישראלי שענה לנו על מספר שאלות וסיפרה אילו מוצרים כחול-לבן יוצגו השנה בתערוכת הסלולר בברצלונה. חשוב להדגיש כי מכון הייצוא הישראלי הוא איננו גוף ממשלתי, אלא עמותה ללא מטרות רווח (מלכ”ר) שחרטה על דגלה להקל על ישראלים רבים את מלאכת הייצוא. מכון הייצוא מסייע לחברות רבות שאין באמצעותן את המשאבים והקשרים הנחוצים על מנת לפרוץ לתודעה העולמית. השנה, מכון הייצוא הישראלי מקים את הביתן הגדול ביותר שהוקם עד עכשיו בכדי להראות לכל העולם שלמדינת ישראל, למרות כל הקשיים, יש המון מה להראות.

שאלה: אילו הכנות עורך מכון הייצוא לקראת תערוכת MWC בברצלונה?

תשובה: מכון הייצוא מארגן זו השנה השלישית את הביתן הלאומי בתערוכת MWC וזאת במטרה לקדם את פעילויות הייצוא של חברות העוסקות בתחום. עוד בטרם תישמע יריית הפתיחה, נעשית בשטח עבודת חריש על ידי אנשי מכון הייצוא בשיתוף עם הנספחים המסחריים על מנת למקסם את ההישגים במהלך התערוכה. הפעילות כוללת ליווי יומיומי של כל אחת ואחת מהחברות המציגות ב- MWC על ידי אנשי מכון הייצוא. החל משלב הרישום לביתן הישראלי ועד לימי התערוכה. מעבר לפגישות שנערכות כדי ללמוד את הצרכים הייחודיים של המציגים, נערכות פגישות עם מפעילים סלולריים וגורמי רכש מרחבי העולם כדי להציג בפניהם את היכולות של החברות הישראליות ונקבעות מראש  פגישות עסקיות בין בכירי התעשייה העולמית לראשי החברות המציגות.

ש: כיצד מסייע מכון הייצוא הישראלי לחברות הישראליות בתערוכה?

התערוכה מהווה פלטפורמה לחברות קטנות ובינוניות להיפגש עם ענקיות התקשורת וזאת הודות למאמץ משותף של מכון הייצוא ומערך הנספחים המסחריים של משרד התמ”ת לתיאום מראש של מאות מפגשים עסקיים אחד על אחד בין עשרות חברות ישראליות לענקי התקשורת – מפעילים ויצרני המכשירים הגדולים בעולם בהם שחקנים מובילים מגרמניה, צרפת, בריטניה, ספרד, הודו, סין, טיוואן וברזיל. זוהי הזדמנות בלתי רגילה לחברות הישראליות לפרוץ לשווקים הבינ”ל ולהרחיב את מכירותיהן בעולם.

ש: מה אנו עתידים לראות השנה בביתן הישראלי?

הנוכחות הישראלית בביתן הלאומי של מכון הייצוא שוברת השנה שיא חדש וכוללת ייצוג של כ-100 חברות (לעומת כ-50 חברות שהציגו בשנה שעברה). מהן 60 חברות מציגות בביתנים ובמפגשים עסקיים ולראשונה כ-40 חברות יוצגו במיזם אפליקציות ייחודי וחדשני. המיזם יוצג על גבי קיר אינטראקטיבי בשטח מיוחד בביתן הלאומי, הפעלתו תלווה באנשי מכון הייצוא שיציגו, ידגימו ויחשפו את האפליקציות והפיתוחים החדשניים בפני המבקרים בביתן. הביתן הלאומי יתפרס על פני 3 מתחמים במיקום מרכזי בתערוכה (Hall 2) לצד חברות תקשורת גדולות ומובילות בעולם. שטח הביתן הלאומי מעל 400 מ”ר והוא אחד הביתנים הבולטים בתערוכה הן בגודלו והן ברמת הנראות המרשימה שלו.

ש: השנה ללא ספק ישנו דגש מיוחד בתחום האפליקציות, האם זה מסמל את המגמה בשוק הישראלי?

מיזם האפליקציות החדשני, נוצר על רקע הביקוש הרב מצד חברות ישראליות להציג בביתן הלאומי ובשל מגבלת השטח העומד לרשות המכון. מדובר בפלטפורמה שיווקית ייחודית שתאפשר חשיפת חברות ישראליות נוספות. מעבר לכך, שוק האפליקציות העולמי הוא שוק צומח הנאמד כיום בכ-12 מיליארד דולר וצפוי להגיע לכ־55–60 מיליארד דולר בתוך שלוש שנים עם היקף של כ-300 מיליארד הורדות מצטברות. בישראל ישנן מאות חברות המפתחות יישומים חדשניים, אשר מסוגלות לתת מענה לדרישות השוק העולמי.

דוגמה מצוינת לכוחו של הביתן הישראלי היא אפליקציית Waze שהוצגה בביתן הישראלי בתערוכת MWC וקיבלה חשיפה רבה שבזכותה היא מיקמה את עצמה כאחד משירותי הניווט המתקדמים ביותר, ואפליקציית חובה בכל מכשיר סמארטפון. את ההצלחה של Waze, יכולים להשיג מפתחים וחברות רבות מאחר וגם השנה ישנו ארסנל רחב מאוד של אפליקציות איכותיות ופיתוחים טכנולוגיים מרשימים. Waze היא דוגמה אחת לחשיבתו של הביתן ולפרות שיכולה להניב עבודת מאוחרי הקלעים שנעשית בברצלונה הודות לכך שנציגיה של כל החברות הגדולות פשוט מרוכזים במקום אחד.

לסיכום, אנחנו מאחלים הצלחה רבה לכל החברות הישראליות ומאמינים שהן תככבנה בתערוכה ותראה לכל העולם גאווה ישראלית מה היא. זו גם הזדמנות מצוינת להודות למכון הייצוא הישראלי על הירתמותו לקידום החברות הישראליות ועל העבודה הרבה שהשקיע בהקמת הביתן הישראלי. במהלך ביקורנו בברצלונה נעניק תשומת לב מיוחדת לפיתוחים הישראלים ונדווח לכם ישירות מהתערוכה עצמה, אז אל תשכחו לעקוב אחרינו – אולי עוד תגלו שהשכן ממול אחראי על האפליקציה שתתקינו בעתיד על מכשיר הטלפון שלכם.

לחצו על “אהבתי” לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים מ-MWC ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים