RIM חושפת את מערכת ההפעלה BlackBerry 10 לסמארטפונים וטאבלטים

חברת RIM חשפה לראשונה לפני זמן בכנס BlackBerry World שהחל היום (יום ג’) את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה שלה למובייל BlackBerry 10 (לשעבר BBX). מערכת ההפעלה החדשה מבוססת פלטפורמת QNX, בדומה למערכת ההפעלה של טאבלט ה-PlayBook שלה. אמנם כעת BlackBerry 10 מביאה גישה מודרנית גם לסמארטפונים של החברה, כאשר החשיבה היא לראשונה ב-RIM שמסך המגע הוא החלק החשוב ביותר. מה שאומר כי ממשק הבלאקברי הותיק יוצא בשעה טובה לפנסיה וזה הזמן להכיר את ממשק ה-Cascades UI, שלא פחות חשוב כולל גם התאמות למפתחים עליהם נרחיב בהמשך.

מרבית מערכות ההפעלה פועלות כיום באופן די דומה, לכולן יש מספר מסכי בית בהם ממוקמים אייקונים או ווידג’טים של אפליקציות וכך גם ב-BlackBery 10. נראה כי ב-RIM הצליחו להביא משהו שונה בתחום ריבוי המשימות, למרות שהיישום שלו יזכיר לכם מאוד את זה של נוקיה עם מיגו ב-N9 שדווקא מאוד אהבנו. בזמן השימוש במכשיר, המשתמש יכול למשוך את האצבע משמאל לימין וכך לדפדף בין האפליקציות הרצות ברקע. ניתן רק “להציץ” לאפליקצייה או ממש לחזור אליה. כמובן שיש מצב בו ניתן לראות את כל האפליקציות הפתוחות ברקע ולנהל אותן. קונספט כמעט זהה לזה של מיגו, שימושי ואינטואטיבי מאוד, אך לא נפוץ. משידור האירוע בוידאו, ניתן לראות כי מערכת ההפעלה עובדת חלק וממשק ריבוי המשימות קליל ומהיר.

אחד הפיצ’רים שמכשירי הבלאקברי הכי מזוהים איתם זו המקלדת הפיזית, שעד היום אין שני לה. אז איך מביאים את החוויה למכשיר שכולו מסך בלבד? ב-BlackBerry 10 דאגה RIM להשקיעה מאוד בעיצוב המקלדת, אשר נראה זהה למקלדת הפיזית של מכשירי הבלאקברי מבחינה ויזואלית (כמו ב-Bold 9900). המקלדת כוללת כמו מרבית המודרניות חיזוי טקסט, תיקון אוטומטי ומגוון מחוות. כך לדוגמה אם תרצו לעבור למספרים וסימנים תצטרכו למשוך את המקלדת מלמטה למעלה או אם תרצו להשלים מילה אוטומטים תצטרכו לבצע את אותה מחווה רק על האות המציגה את המילה הרצויה. ניתן למשוך את האצבע על המסך ימינה כדי למחוק מילה שלמה וסך הכול כוללת חוויה מובנת שכמוה תוכלו להשיג באמצעות אפליקציות שונות באנדרואיד. מה שכנראה יהפוך את המקלדת לאחת הטובות בשוק.

מקום נוסף במערכת ההפעלה BB10 בו החברה מביאה חדשנות, היא מצלמת המכשיר. בעוד שמרבית היצרניות (עם מערכות ההפעלה אנדרואיד, Windows Phone ו-iOS) מתמקדות במהירות עליית המצלמה, ב-RIM השקיעו גם בהסתברות הגבוהה שתפספסו את הרגע המדויק. מה שקורה למעשה הוא שכאשר תפתחו את אפליקציית המצלמה בבלאקברי 10 היא מיד תתחיל להקליט פריימים וכך אם לאחר הצילום אתם מרגישים שפספסתם את הרגע תוכלו לחזור ב”ציר זמן” אחורה כמה שניות ולבחור את התמונה כפי שרציתם.

חברת RIM, מכיוון שמדובר במערכת הפעלה חדשה המבוססת על פלטפורמה חדשה, הציגה גם את כלי המפתחים החדשים ושפות התכנות לפיתוח אפליקציות ל-BlackBerry 10 (פרטים נוספים יחשפו במהלך הכנס). יחסית למערכות הפעלה אחרות החדשה של RIM מציעה תמיכה רחבה בשפות תכנות מתחילת דרכה. ניתן לפתח עבורה אפליקציות ומשחקים ב-C/C++ באמצעות ה-SDK החדש וה-API החדשים הכוללים תמיכה ברכיבים כמו רשימות וכפתורים שאולי ברורים במערכות הפעלה אחרות, אך לא היו פשוטים בבלאקברי עד כה. ניתן לפתח באמצעות WebWorks SDK, ערכת פיתוח לאפליקציות HTML5. ג’אווה לא תמשיך הלאה כשפת תכנות לבלאקברי 10.

RIM דאגה לעלות מספר חברות פיתוח אפליקציות ומשחקים מובילות כמו Gameloft לבמה כדי להראות שכבר יש לה תמיכה של מפתחים מוכרים ולקבל כמה מחמאות על כלי הפיתוח החדשים. מן הסתם החברה מקווה בטח שזה גם יעזור למשוך את תשומת לב הלקוחות עם הבטחה להיצע אפליקציות עשיר בעתיד.

מערכת ההפעלה החדשה מצליחה להציג כמה חידושים, אולם פרטים נוספים כמו החומרה הנתמכת ובכלל חלקים רבים נוספים ממערכת ההפעלה עדיין חסרים לנו. מכשירים ראשונים מבוססי BlackBerry 10 יוצגו במהלך השנה וכרגע טאבלט ה-PlayBook הוא המכשיר היחיד של RIM שצפוי לקבל אותה בעדכון.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים